María de Betancourt y Molina

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Merge-arrows.svg Pues collaborar con Wikipedia fusionando esti artículu con María del Carmen Betancourt y Molina.
María de Betancourt y Molina
Vida
Nome completu María del Carmen Betancourt y Molina
Nacimientu Los Realejos1758
Nacionalidá Española
Fallecimientu Puerto de la Cruz1824
Familia
Hermanos/es
Oficiu
Oficiu científica
Cambiar los datos en Wikidata

.


María del Carmen Betancourt y Molina (nacida en 1758 en Los Realejos, y finada en 1824 en Puertu de la Cruz) foi una aficionada a la investigación dende neña. Ellaboró al pie de el so hermanos, Agustín de Betancourt y Molina y José de Betancourt y Capo, la máquina epicilíndrica, que presentaron ante la Real Sociedá Económica d'Amigos del País de Tenerife, en 1778. Amás, a ella débese-y la primer cinta de terciopelu texida na isla. Per otra parte, trabayó na receta de tintes, apostando pola modernización de la industria de la seda, gracies a la so escelente conocencia de los viermes de seda. Por tou ello considérase a María del Carmen Betancourt y Molina una pionera de la ciencia en Canaries.

Reseña biográfica[editar | editar la fonte]

Nació'l 19 d'avientu de 1758 en Los Realejos, siendo la tercera d'once hermano. Los sos padres fueron Leonor de Molina y Briones, fía de los marqueses de Villafuerte, y Agustín de Betancourt y Capo, mayoralgu de la so casa, caballeru de la Orde de Calatrava y teniente coronel de los Reales Exércitos. La so familia taba emparentada con Jean IV de Béthencourt, quien, por participar na conquista de Canaries, llogró'l títulu de señor de les Islles de Canaria[1]. El so padre foi miembru fundador de la Real Sociedá Económica d'Amigos del País de Tenerife en La Llaguna. Precisamente na acabante crear Sociedá presentó María del Carmen Betancourt y Molina en 1778 el so primer diseñu, una máquina epicilíndrica pa entorchar seda, realizada en collaboración colos sos hermanos Agustín de Betancourt y Molina y José de Betancourt y Capo. A pesar de tar dixebraos dende los venti años, caltuvo col so segundu hermanu, el prestixosu inxenieru ya inventor canariu Agustín de Betancourt y Molina una relación epistolar continua. Ello ye que dambos nacieron el mesmu añu, 1758, y tamién dambos morrieron el mesmu añu, 1824. Mientres tola so vida, María del Carmen Betancourt y Molina vivió na casa familiar, implicada direutamente nos problemes que xeneraba la industria de les manufactures sederas y los intentos d'ameyorar la calidá y producción d'esta práctica. Morrió soltera nel Puertu de la Cruz.

Distinciones[editar | editar la fonte]

Amás de ser coautora de la máquina epicilíndrica, María del Carmen Betancourt y Molina presentó tamién a la Sociedá Económica de la Llaguna, en 1779, el documentu tituláu Métodu económicu pa tintes de carmesí finu, qu'inclúi dos recetes de tintes pa la seda xunto con unes amueses de texíu tiñíu siguiendo les indicaciones de les recetes. Bien probablemente la so Memoria sobre la forma de llograr el color carmesí constitúi la primer memoria científica roblada por una muyer en Canaries.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Magallón, C. (2004), “Pioneres españoles nes Ciencies. Les muyeres del Institutu Nacional de Física y Química”. CSIC. Madrid.
  • Perdomo, I. (2007), “María de Bethencourt. Ciencia ya inxeniería na ilustración canaria”. En C. Elías (coord.) Alrodiu de la Ciencia en Canaries. Oficina de Ciencia, Teunoloxía ya Innovación. Gobiernu de Canaries.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «La redolada familiar d'Agustín de Betancourt», Betancourt : los entamos de la inxeniería moderna n'Europa : [catálogu de la esposición].. Madrid: Ministeriu d'Obres Públiques, Tresportes y Mediu Ambiente, 27-47. ISBN 84-7790-239-9.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]



María de Betancourt y Molina