Márgara Alonso

De Wikipedia
Márgara Alonso
Vida
Nacimientu Buenos Aires1928[1]
Nacionalidá Bandera d'Arxentina Arxentina
Muerte Buenos Aires21 de xunu de 2006[1] (77/78 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu actriz
IMDb nm0022227
Cambiar los datos en Wikidata

Márgara Alonso (1928Buenos Aires – 21 de xunu de 2006Buenos Aires) foi una prestixosa actriz arxentina.

Carrera[editar | editar la fonte]

Atraida pola actuación, a principios de la década del 40` recibir de profesora de declamación nel Conservatoriu Nacional d'Arte Escénico. El so debú actoral asocedió en 1948 en The Importance of Being Earnest, obra teatral d'Oscar Wilde, onde ella recordaba: «Yera la dómina en que, con 18 años, faíamos personaxes de 60, usando peluques d'algodón». Dende los 50` integró la Dómina d'Oru del Teatru Independiente, actuando xunto a Paquita Vehil, Pedro Escudero y Pedro Asquini. En 1959 decidió alloñar del espectáculu arxentín pa dedicase a la so familia, podiéndosela ver solamente en dellos radioteatros, a los qu'ella almiraba porque la voz yera'l so únicu mediu d'espresión.

La so torna asocedió casi 20 años dempués, en 1974, cuando foi convocada p'actuar en Antígona Vélez, de Leopoldo Marechal nel Teatru Xeneral San Martín, del que foi parte del so repartu estable mientres munchos años. De les obres teatrales nes que participó destaquen: La nona, de Roberto Cossa; Un trabayu fabulosu, de Ricardo Halac, versiones de Martín Fierro, Edipo rei, Ricardu III, con Nya Quesada y El sombreru de paya d'Italia, na so versión musical realizada nel Teatru Nacional Cervantes. Sicasí, Alonso prefería Yá naide recuerda a Fréderic Chopin, onde cumplió'l so meyor llabor, respeutivamente.

En 1983 realizó la so primer intervención cinematográfica en L'arreglu, de Fernando Ayala y, coles mesmes, foi actriz soporte nel drama Los enemigos, pol cual Ulises Dumont foi escoyíu Meyor Actor nel Festival de Cine de L'Habana. Sicasí, interviniera n'otros dos películes año anteriores que s'estrenaron munchos años dempués. Tres dos incursiones en películes escaecíes a mediaos de los 80` protagonizaes por Soledad Silveyra y Alicia Zanca, foi contratada en 1987 por Julio De Grazia p'actuar en Susana quier, el negru tamién!, esitosa comedia con Alberto Olmedo y Susana Traverso. En 1989 cumplió'l so primera gran rol en TV, interpretando a una profesora en Socorru: 5ᵘ añu, por Canal 9. Coles mesmes, trabayó en Flores robaes nos xardinos de Quilmes, Los amores de Laurita, Flop, Yo, la peor de toes, D'amor y de solombra, Ángel, la diva y yo y encarnó a una entrañable monxa en "Cautiva", según tamién protagonizó Cien años de perdón, de José Glusman.

Tamién foi parte en La oca, de Carlos Pais, nel ciclu Teatru Abiertu de 1981; en Stéfano, d'Armando Discépolo, nel San Martín, en 1986; en Les d'enfrente, en 1991, nel Teatru Presidente Alvear; en Tenesy, de Jorge Lleis, nel Cervantes, en 1998; en A cuenta de la dulda, del Teatru pola Identidá, en 2000, y en Home y superhombre, de Bernard Shaw, nel San Martín, en 2001. Los sos otros trabayos en TV fueron en Cartes d'amor en casette (1993,ATC), El besu del olvidu (1991), con Chunchuna Villafañe, Un hermanu ye un hermanu (1994-96, Telefé), Archivu negru (1997), con Rodolfo Ranni, Muñeca brava (1998-99), que ganó dos premios Martín Fierro.

A partir de la década del 2000` compunxo con asiduidad personaje de güela pícara. Encarnó a Matilde en Cien años de perdón, auspiciado por Grupos S.O. y llogró tres nominaciones, a la Hermana Teresa en Cautiva, que ganó cinco premios, ente otres. Tres una curtia actuación en Canal 9, fixo'l so últimu llabor cinematográficu en 2003 en Un día nel paraísu, de Juan Bautista Stagnaro con protagonización de Guillermo Francella y Araceli González.

Finó a los 78 años el 21 de xunu de 2006 en Buenos Aires, anque la noticia foi confirmada por Télam trés díes depués. Los sos restos fueron cremados, según el so últimu pidimientu y nun se realizó veloriu.

Filmografía[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: cinenacional.com. Data de consulta: 28 mayu 2017. Llingua de la obra o nome: castellanu.
  • Ficha de Márgara Alonso en Cine Nacional (Buenos Aires) (castellán)
  • [1] - en Rede Teatral.
  • [2] - n'alternativa teatral.
  • [3] - en La Nación.
  • [4] - en Clarín.