Loglan

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta

Loglan ye una llingua construyida diseñada orixinalmente pa la investigación en llingüísticasobremanera pa demostrar la hipótesis de Sapir-Whorf.

Vien siendo desenvueltu dende 1955 por James Cooke Brown coles mires d'establecer un idioma tan distintu de los naturales que, si la hipótesis antes nomada fora cierta, llevara a les persones a pensar d'una manera distinta y menos llindada.

El loglan ye la primera llingua lóxica creada y por tantu sirvió de base ya inspiración pa desarrollos posteriores como'l Lojban y el Ceqli.

El Dr. Brown fundó'l Institutu Loglan pa desenvolver el llinguaxe y aplicaciones rellacionaes con él, pero de fechu nunca dexó de consideralo un proyectu d'investigación en procesu ya incompletu. Por esto, a pesar de publicar estudios avera del diseñu de Loglan, nunca lo "llanzó" al públicu polo xeneral.

Esta foi en parte la base por que un grupu de los sos siguidores formara'l Logical Language Group (Grupu del llinguaxe lóxicu) coles mires de crear una llingua so los mesmos principios pero afalando al so usu xeneral y la so adopción como llingua natural.




Loglan