Llagu Issyk-Kul

De Wikipedia
Issyk-Kul
Ысык-Көл • Иссык-Куль
Llocalización alministrativa
División Provincia de Issyk-Kul
Xeografía
Afluentes Тiup, Dzhеrgаlаn
Efluentes Nengún
Tipu Llagu de monte d'agua llixeramente salino
Monomíctico
Endorreico
Ciudaes costeres Cholpon-Arreya y Karakol
Superficie 6280 km² (29º del mundu)
Fondura max. 702 m
Volume 1,738 km³
Mapamapes

El llagu Issyk-Kul, tamién llamáu Ysyk Köl (Plantía:Lang-ky; rusu: Иссык-Куль; literalmete: llagu caliente) ye un llagu endorreico d'Asia Central, asitiáu nes estribaciones nororientales del cordal del Tian Shan, al nordeste de Kirguistán.

Tien un llargor de 182 km, y un anchor de 60 km, con una superficie total de 6.280 km², que lo converten nel segundu llagu de monte más grande del mundu, dempués del llagu Titicaca, asitiáu nos Andes. El so altor mediu ye de 1.609 msnm, y la so fondura máxima ye de 702 m. Ocupa una cuenca zarrada d'orixe tectónica.

El llagu ye llevemente salín, y permanez llibre de xelu mientres el iviernu. Ye alimentáu por manantiales y pol destemple na primavera. La so vera sur ye apoderada pol cordal Tian Shan. Cuenta con abondoses pesquerías y da nome a la provincia de Issyk-Kul.

Historia[editar | editar la fonte]

Mientres la era soviética, el llagu convertir nun popular destín de vacaciones na so vera norte. Mientres esta dómina, les sos agües, con un salín comparable a la del océanu, sirvieron como base secreta d'esperimentación con torpedos.

La ciudá de Karakol (d'antiguo Przhevalsk), cabecera alministrativa del óblast d'Issyk-Kul, atópase cerca del este del llagu y ye una bona base pa escursiones na so contorna. El so pequeñu cascu antiguu caltién una mezquita de madera y una ilesia ortodoxa, tamién fecha de madera, que yera usada como establu mientres la dómina soviética.

Según un mapa medieval usáu por mercaderes venecianos de la Ruta de la Seda, na oriella nordés del llagu esistía un monesteriu armeniu del sieglu XIV.

La trucha del llagu Sevan, un pexe endémica del mesmu, foi introducida nel llagu Issyk-Kul mientres los años 1970. Magar nel so llagu d'orixe ye una especie en peligru, tien mayores posibilidaes de sobrevivencia nel llagu Issyk-Kul, onde ta moviendo a les especies autóctones.

En 2007, una espedición atopó so les sos agües restos d'una ciudá d'unos 2.500 años d'antigüedá.[1][2]

El 12 de payares de 2002, la Reserva Estatal Isyk-Kul foi designada como primer güelga d'importancia internacional de Kirguistán y foi incluyíu na Llista Ramsar (nᵘ ref. 1231), con una área de proteición de 623.600 hai (enantes, el llagu fuera incluyíu pola antigua XRSS, col nᵘ de ref. 109).

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]