Kumbhamela

De Wikipedia
Haridwar, 14 d'abril de 2010: Los pelegrinos atopar pal tercer Shahi Snan en Har ki Pauri pa tomar l'últimu bañu real nel Ganges. Una imaxe del documental "Amrit néctar de la inmortalidá".[1]

Nel marcu del hinduismu, la o'l kumbhamela o kumbh mela ye un pelegrinaxe que se realiza cuatro veces cada dolce años, y tien llugar, por vez, nos siguientes llugares santos:

Cada ciclu de doce años inclúi un majā kumbhamela (o 'gran xunta del pote') en Praiag, nes riberes del Ganges, na que participen dellos millones de persones, lo que fai que probablemente sía'l mayor pelegrinaxe que se celebra nel mundu. Les estimaciones consideren que nos trés selmanes del postreru majá kumbhamela (celebráu en 2001), diéronse cita 70 millones de persones.

Lliteralmente, en sánscritu, el kumbhá: 'xarru, pote, cántaru, vasu'; la mélā: 'xunta, asamblea').

Oríxenes históricos[editar | editar la fonte]

Los raigaños históricos del kumbhamela atópense probablemente nes ceremonies propiciatorias entamaes nes dómines de llantadera, nel cursu de les cualos nes agües de los ríos sagraos pónense a remueyu recipientes con granos pa granar. Tamién-y la consideró como un ritual de fertilidá onde'l cántaru simboliza, pola so forma, non yá a la Diosa Madre sinón tamién al úteru, la matriz del mundu. Polo xeneral, el pote acomúñase naturalmente a l'agua, y en particular a los ríos, que desempeñaron un importante papel nel mundu indiu dende a lo menos la civilización del valle del Indo, como paez indicar el tanque d'agua de Mohenjo-daro.

Probablemente fuera'l pelegrín chinu Xuanzang quien fixo la primer mención histórica de la kumbhamela. Nel sieglu VII, el rei indiu Harsha convidar a visitar Praiag. Sicasí, dellos historiadores disienten con esta interpretación: nun se sabe si'l pelegrín asistió a una xunta de santones. Sicasí, sí hai alcuerdu n'aceptar que'l reformador hindú Shankar Acharya foi'l promotor d'esta xunta d'homes santos mientres les kumbhamela pa infundir una renacencia del hinduismu, que dende diba dellos sieglos resintiérase de la pujanza del budismu y del xainismu.

La lleenda orixinal[editar | editar la fonte]

Kumbhamela en Triveni Sangam ('alcuentru de los trés ríos') en Praiāga, en xineru de 2001 (semeya tomada por Jánuman Dasa).

La observancia del kumbhamela basar nel mitu hindú del batíu del océanu de lleche. En tiempos pretéritos, los devas (dioses) y los asures (demonios) fixeron una alianza provisional pa trabayar xuntos na ellaboración del amrita, el néctar de la inmortalidá, a partir del Kshīra Sagara, l'océanu primixeniu de lleche, y compartir depués esti amrita.

Sicasí, cuando apaeció'l dios Dhanu Antari col kumbhá (el pote que contenía'l amrita), los demonios arrampuñar y fuxeron lloñe, escorríos polos dioses. Mientres doce díes y doce nueches divines (l'equivalente a doce años humanos), los dioses y los demonios combatieron nel cielu pola posesión del cántaru de amrita. Mientres la batalla, delles gotes de amrita cayeron en cuatro lugar: Praiag, Hardwar, Ujjain y Nasik, motivu pol cual estes ciudaes son sagraes y llugares de celebración del kumbhamela.

Astroloxía y Kumbhamela[editar | editar la fonte]

Les feches precises de la Khumbhamela, como de cutiu pasa na India, tán determinaes por métodos astrolóxicos basaos nes posiciones del Sol, de la Lluna y de Xúpiter:

  • en Praiag, el Maha Kumbhamela celebrar nel mes de magha (ente xineru y febreru del calendariu gregorianu). El méritu más eleváu llógrase bañándose na confluencia del Ganges, el Yamuna y el Sáraswati (un ríu virtual, probablemente reminiscencia d'un cursu d'agua sumíu) nel día de lluna nueva, cuando Xúpiter ta en Tauro y el Sol y la Lluna en Capricorniu;
  • en Haridwar/Hardwar, la Kumbhamela celebrar nos meses de phalgun (febreru/marzu) y chaitra (marzu/abril), cuando'l Sol ta en Aries, la Lluna en Sagitario y Xúpiter n'Acuariu;
  • en Ujjain, la Kumbhamela tien llugar nel mes de vaishakha (mayu del calendariu gregorianu), cuando los planetes tán en Llibra, el Sol y la Lluna en Aries y Xúpiter en Lleo;
  • en Nasik, la Kumbhamela celebrar nel mes de śravana (xunetu del calendariu gregorianu), cuando'l Sol y la Lluna tán en Cáncer y Xúpiter en Escorpio.

Les práutiques de la Kumbhamela[editar | editar la fonte]

Vista del campamentu del Majā Kumbhamela ('gran alcuentru del pote') en 2001.

Les poblaciones qu'acueyen les Kumbhamela son l'escenariu, al entamu de la manifestación, de desfiles ceremoniales que marquen la llegada oficial de los santos homes, montaos nuna gran variedá de medios de tresporte: elefantes, caballos, camellos, coches, palanquines y carros, dacuando tiraos por homes en muestra de la so devoción. Xeneralmente los sadhos Naga Baba (los guerreros de Shivá) son los primeres en desfilar so una agua de pétalos, y cada credo intenta superar a los demás cola rellumanza de la so comitiva.

L'acontecimientu más importante de la Kumbhamela ye la inmersión nel ríu nel momentu que les sos agües tresformar en amrita. Los hindús creen que somorguiase dafechu na agua nesti momentu va llimpiar de tolos sos pecaos a ellos y a los sos ascendentes en 88 xeneraciones. Les feches más aparentes, determinaes por cálculos astrolóxicos, son los llamaos díes de shahi shan. Nestos díes, los akhara (o grandes asamblees de sadhus) conducen una comitiva real (shahi) qu'algama'l so apoxéu col bañu (snāna) nel Ganges. Los Naga Baba son los primeres en somorguiase, desnudos y por pareyes, afatiaos dacuando solamente con un mālā (rosariu de cuentes). Cuando acaben les sos abluciones, los sadhus cubren los sos cuerpos con ceniza. Dempués de bañase les distintes credos de sadhus, quiciabes con delles escaramuzas por querer tener preferencia, los pelegrinos ordinarios, qu'esperaron pacientemente hasta esti momentu, pueden aportar a l'agua.

Sacante la inmersión nel ríu, el pelegrinaxe a la Kumbhamela dexa a los creyentes hindús recibir la bendición de los sadhus, santos y otros yoguis, y faer el darshan, la contemplación ritual que tresmite la enerxía espiritual. Los devotos percuerren asina los campamentos onde s'agospien los sadhus, recibiendo bendiciones y dándo-yos a cambéu les sos ufriendes.

El Kumbhamela ye obviamente un periodu particularmente aparente pa ceremonies relixoses, como por casu la iniciación de miles de sadhus novicios que s'estrenen asina na so vida d'ascetes. Pa los sadhus confirmaos ye amás la ocasión de xubir nel so orde o de faer el votu de siguir una nueva vía ascética.

Los recién Kumbhamela[editar | editar la fonte]

  • 2007: Praiag (Allahabad)
  • 2010: Haridwar
  • 2013: Praiag
  • 2015: Nasik
  • 2016: Ujjain

Cita[editar | editar la fonte]

Cada dolce años, India entera respígase; los pueblos ximiélguense, los monesterios balérense, de les cueves del Himalaya baxen ermitaños desnudos puercos de cenices, de la mariña de Malabar, del cabu Comorín, del golfu de Bengala, de los montes Vindhya, del desiertu del Thar converxen carros de toa clase, comitivas de monxos, grupos d'indixentes, tropes de malatos, séquitos de rajás, palanquines atarraquitaos de muyeres ocultes por cortines blanques, trenes llenos de pasaxeros, un ensame estraordinario vidueña de santidá: los pelegrinos de la Kumbh-Mela.
Mircea Eliade, La India

Otros llugares[editar | editar la fonte]

Tamién se denomina Kumbhamela a otres xuntes, que realmente nun tienen rellación cola lleenda orixinal, pero son una ocasión d'axuntar a grandes mases por motivos relixosos, como les de Puri, Kumbakonam y la yainista de Shravana-Belgola.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]