Jabalquinto

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Blue globe icon.svgJabalquinto
Jabalquinto01.jpg
Escudo de Jabalquinto (Jaén).svg
Alministración
PaísBandera d'España España
Autonomíasimple Andalucía
ProvinciaBandera de la provincia de Jaén.svg Provincia de Jaén
Tipu entidá conceyu d'España
Alcalde de Jabalquinto Traducir Pedro Lopez Lerida
Códigu postal 23712
Xeografía
Coordenaes 38°01′10″N 3°43′32″O / 38.0195°N 3.7256°O / 38.0195; -3.7256Coordenaes: 38°01′10″N 3°43′32″O / 38.0195°N 3.7256°O / 38.0195; -3.7256
Jabalquinto is located in España
Jabalquinto
Jabalquinto
Jabalquinto (España)
Superficie 72 km²
Altitú 496 m
Llenda con Bailén, Linares, Torreblascopedro, Mengíbar y Espelúy
Demografía
Población 2070 hab. (2018)
Porcentaxe 0.32% de Provincia de Xaén
Densidá 28,75 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
Cambiar los datos en Wikidata

Jabalquinto ye un conceyu español de la provincia de Xaén, Andalucía. Atopar a 496 m d'altitú y 38 km al norte de la capital provincial. Pertenez a la contorna de Sierra Morica.

Tien 2.152 habitantes (según datos del INE de 2016), sobre un términu municipal de 73,24 km². Los sos habitantes reciben el xentiliciu de jabalquinteños, o'l menos habitual de gevalcantíes. Ente los sos paisanos de ciertu relieve, puede destacar a Paco Nájera. Jabalquinto ye una de los nueve llocalidaes seseantes de la provincia de Xaén.

Patrimonio[editar | editar la fonte]

Iglesia Parroquial de la Encarnación[editar | editar la fonte]

Al esterior la estructura ye bien senciella; un volume rectangular de bona sillería cubiertu a dos enagües y con una espadaña, nel que s'abrir la portada del templu, y una caxa apaisada, más baxa y de peor factura, que se correspuende col presbiteriu y ye un agregu posterior.

Esta disposición esterior correspuéndese perfectamente cola distribución interna onde se reparen dos espacios; el de la nave, rectangular, cubiertu con bóveda de mediu cañón y el del presbiteriu, perpendicular a la nave y separada d'esta por trés arcos de mediu puntu.

La portada, l'elementu más interesante de la ilesia, ye renacentista, realizada en 1577 -según reza nel frontón- y el so traza bien pudiera ser de Vandelvira; consiste nun arcu de mediu puntu sobre impostes con clave resaltada, flanqueado por columnes corinties de fuste estriáu que sofiten en pedestal y rematada por entablamento con resaltos nos estremos pal primer cuerpu y un gran escudu cola imaxe de la Virxe -bien similar a la del escudu de la catedral de Xaén del llau Sur- coronáu por frontón triangular y pequeños pináculos na exa de les columnes, pal segundu.[1]

Ilesia de la Encarnación de Jabalquinto.

Casa de los Marqueses de Jabalquinto[editar | editar la fonte]

La fachada ye un llenzu de dos pisos con vanos rectangulares con rexes nel que s'abrir dos portaes; la principal, a la derecha, con puertes de mediu puntu (de xuru posterior) jalonada por fines pilastres de fuste rehundido sobre pedestal, rematar por entablamento con resaltos nos estremos en parte tullíu por abrir nél un balcón en 1856; completen la fachada dos grandes escudos, na exa de les pilastres que llucen los típicos cueros recortaos del sieglu XVI. La otra portada, más simple entá, consiste nun arcu adintelado de llargues dovelas -tamién típiques del sieglu XVI- enmarcaes por pilastres del tipu anterior y cornisa.[2]

Casa de los Marqueses de Jabalquinto.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Institutu Andaluz del Patrimoniu Históricu. Conseyería de Cultura. Xunta d'Andalucía. (ed.): «Patrimoniu Inmueble d'Andalucía. Ilesia Parroquial de la Encarnación. So llicencia de Creative Commons.». Consultáu'l 8 de mayu de 2016.
  2. Institutu Andaluz del Patrimoniu Históricu. Conseyería de Cultura. Xunta d'Andalucía. (ed.): «Patrimoniu Inmueble d'Andalucía. Casa de los Marqueses de Jabalquinto. So llicencia de Creative Commons.». Consultáu'l 8 de mayu de 2016.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Purras Arbolees, Pedro Andrés (1992). Historia del señoríu y villa de Jabalquinto: sieglos XIII-XIX (n'español). Jabalquinto: Conceyu de Jabalquinto. ISBN 84-606-0869-7.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Jabalquinto