Interfaz de datos distribuyida por fibra

De Wikipedia

La interfaz de datos distribuyida por fibra (n'inglés: Fiber Distributed Data Interface, tamién conocíu poles sos sigles de FDDI), ye un conxuntu d'estándares ISO y ANSI pa la tresmisión de datos en redes d'ordenadores d'área estendida (WAN) o d'área llocal (LAN), por aciu cables de fibra óptica. Basar na arquiteutura Token Ring y dexa una comunicación tipu dúplex (completu). Puesto que puede abastecer a miles d'usuarios, una LAN FDDI suel ser emplegada como backbone pa una rede d'área amplia (WAN).

Tamién esiste una implementación de FDDI en cables de filo de cobre, conocida como CDDI. La teunoloxía d'Ethernet a 100 Mbps (100BASE-FX y 100BASE-TX) ta basada en FDDI.

Reseña histórica[editar | editar la fonte]

FDDI empezó a ser desenvueltu en 1983, pol comité d'estándares ANSI X3T9.5.

Caúna de les sos especificaciones foi diseñada y ameyorada hasta rematar con SMT en 1994. La razón de la so esistencia foi constituyir una LAN alternativa a Ethernet y Token Ring, qu'amás ufiertara una mayor fiabilidá.

Na actualidá, por cuenta de les sos cimeres velocidá, costu y ubicuidá, prefier utilizase fast Ethernet y Gigabit Ethernet, en llugar de FDDI.

Funcionamientu[editar | editar la fonte]

Una rede FDDI utiliza dos arquitectures Token Ring, una d'elles como sofitu en casu de que la principal falle. En cada aniellu, el tráficu de datos producir en direición opuesta a la del otru.[1] Emplegando unu solu d'esos aniellos la velocidá ye de 100 Mbps y l'algame de 200 km, colos dos la velocidá xube a 200 Mbps pero l'algame baxa a 100 km. La forma d'operar de FDDI ye bien similar a la de Token Ring, sicasí, el mayor tamañu de los sos aniellos conduz a que'l so llatencia seya cimera y más d'una trama puede tar circulando por un mesmu aniellu al empar.

FDDI diseñóse al envís de consiguir un sistema de tiempu real con un altu grau de fiabilidá. Consideróse como un oxetivu de diseñu la tresmisión virtualmente llibre d'errores. Ye por esto, ente otres coses, que s'optó pola fibra óptica como mediu pal FDDI. Amás especificóse que la tasa d'error total del aniellu completu FDDI nun tuviera d'entepasar un error cada 1y9 bits (esto ye, un error por gigabit) con una tasa de perda de paquetes de datos que tampoco entepasara 1y9. Nel casu que se produza un fallu nuna estación o que se ruempa un cable, evítase automáticamente la zona del problema, ensin la intervención del usuariu, por aciu lo que se conoz como “curva de torna” (wrapback). Esto asocede cuando l'aniellu FDDI detecta un fallu y direcciona el tráficu escontra l'aniellu secundariu de cuenta que pueda reconfigurar la rede. Toles estaciones que s'atopen operando correutamente caltiénense en llinia ya inalteraes. Asina corríxese'l problema, restáurase'l serviciu en dicha zona.

Esisten diversos dispositivos pa la xestión y emplegu d'una rede FDDI:

  • Estación de Conexón Simple (Simple Attachment Station, SAS): suelen ser servidores o routers que se conecten a dambos aniellos. Una SAS implementa un únicu MIC de tipu S. De normal conéctase al traviés d'un únicu segmentu de tresmisión a un concentrador qu'implementa un conector MIC de tipu M. Ésti contién una entidá SMT, una entidá de subcapa MAC, y un puertu con un conector MIC de tipu S.
  • Estación de Conexón Doble (Dual Attachment Station, DAS): ta diseñada pa coneutar segmentos independientes de medios de tresmisión dúplex completu (full-duplex), de dos aniellos. Una estación dual tien una entidá SMT, una o más entidaes de la subcapa MAC, y esautamente dos puertos. Cada unu de los puertos tien acomuñáu'l so propiu MIC. Cuando cada MIC ta correutamente conectáu, fórmense dos aniellos lóxicos y físicos.
  • Concentrador de Conexón Simple (Simple Attachment Concentrator, SAC): nun ye bien fiable porque realiza una conexón simple. Puede utilizase pa crear una estructura d'árbol xerárquica.
  • Concentrador de Conexón Doble (Dual Attachment Concentrator, DAC): un concentrador con puertos adicionales, amás de los que precisa pa la so conexón a la rede. Los puertos adicionales pueden utilizase pa la conexón d'otres estaciones a la rede. Usando un concentrador dual o de conexones dobles, consíguese una estación que tien trés o más puertos, cada unu'l so propiu MIC asociáu.
  • Concentrador de Conexones Nules (Null Attachment Concentrator, NAC), tamién ye posible tener una rede formada namái por una estructura n'árbol ensin aniellu doble. En tal configuración, el concentrador de mayor nivel ye un concentrador de conexones nules, NAC. Un NAC nun tien conectores de tipu A o B pa conectase al aniellu doble nin conector de tipu S pa xunise a un concentrador de nivel cimeru. Namái tien MIC’s de tipu M, pa la conexón con estaciones y concentradores de menor nivel de datos.

Carauterístiques[editar | editar la fonte]

La rede FDDI tien un ciclu de reló de 125 MHz y utiliza un esquema de codificación 4B/5B que dexa al usuariu llograr una velocidá máxima de tresmisión de datos de 100 Mbps. Agora bien, la tasa de bits que la rede ye capaz de soportar efeutivamente puede superar el 95% de la velocidá de tresmisión máxima. Con FDDI ye posible tresmitir una trama de rede, o diverses trames de tamañu variable d'hasta 4500 bytes mientres el mesmu accesu. El tamañu de trama máximu de 4500 bytes ta determináu pola téunica de codificación 4B/5B de FDDI.

Les especificaciones de FDDI dexen qu'esistan un máximu de 500 estaciones FDDI (conexones físiques) direutamente sobre cada aniellu paralelu. Les estaciones FDDI utilicen una direición de 45 bytes, definida pola IEEE. La oficina de normalización del IEEE alministra la asignación de les direiciones a toles estaciones FDDI.

El cable de fibra multimodo con un diámetru esterior del nucleu de 62.5 micrones (um) y un diámetru esterior del revestimiento de 125 μm (62.5/125) ye'l tipu de mediu col qu'empezó a operar la rede FDDI. Esto debe a que l'estándar FDDI especifica les carauterístiques d'estación a estación y de cable de planta sobre la base del cable 62.5/125 p'apurrir un puertu de referencia común que dexa verificar si esiste conformidá.

Les empreses que producen y diseñen estos productos como AT&T, DEC, etc, encamienten la fibra 62.5/125. Tamién cabo la posibilidá d'utilizar otros tipos de cables de fibra óptica incluyíos 100/140, 82.5/128 y 50/125. Esiste una cantidá importante de fibra escura 50/125 que yá s'atopa instalada en numberoses zones. Esti tipu de fibra ye bien común n'Europa y l'alloñáu Oriente, especialmente en Xapón.

Especificaciones[editar | editar la fonte]

FDDI especifica la capa física y la capa d'enllaz de datos del modelu OSI, pero nun ye una sola especificación, sinón un conxuntu de cuatro especificaciones aisllaes, caúna d'elles con una función específica. Xuntes, estes especificaciones tienen la capacidá d'aprovir alta velocidá de conexón ente les capes cimeres, tales como TCP/IP y IPX y un mediu como'l cableaxe de fibra óptica.

Los cuatro especificaciones de FDDI son:

  • La especificación MAC (Media Access Control) defini cómo s'apuerta al mediu, incluyendo'l formatu de la trama, manexu del token, direccionamientu, algoritmos pal cálculu del valor de control de redundancia cíclica (CRC), y mecanismos de recuperación d'errores.
  • La especificación PHY (Physical Layer Protocol) define los procedimientos de codificación y decodificación de datos, requerimientos de temporización (clocking), y el treme, ente otres funciones.
  • La especificación PMD (Physical-Medium Dependent) define les carauterístiques del mediu de tresmisión, incluyendo enllaces de fibra óptica, niveles de potencia, tases d'error de bit, componentes ópticos y conectores.
  • La especificación SMT (Station Management) define la configuración d'estaciones FDDI, configuración d'aniellu, carauterístiques de control d'aniellu, incluyendo insertamientu y estracción, inicialización, aislamientu d'errores, planificación y estadístiques de coleición.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Fernández Domínguez, Alfredo. «Redes FDDI». Consultáu'l 17 de xunu de 2015.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

  • RFC 1188, A Proposed Standard for the Transmission of IP Datagrams over FDDI Networks