III Salón Internacional del Cómic Ciudá d'Uviéu

De Wikipedia
III Salón del Cómic Ciudá d'Uviéu
Cambiar los datos en Wikidata

L'III Salón Internacional del Cómic "Ciudá d'Uviéu" foi un eventu d'historieta entamáu pola Fundación Municipal de Cultura del Conceyu d'Uviéu, so la direición de Gregorio Alvarez Iguacel, ente'l 10 y el 30 de payares de 1986. Pretendía llograr l'afitamientu definitivu del Salón na capital del principáu d'Asturies, tres l'ésitu de teoría del cómic crítica especializada y públicu de los dos ediciones anteriores.

Convidaos[editar | editar la fonte]

L'animación teatral d'esti Salón corrió por cuenta del Teatru Marxe quien escenifico'l repartu del mestranzu máxicu a tolos participantes carauterizaos de los personaxes d'Astérix y Obélix.

Los miembros de la escuela de cómic Joso de Barcelona realizaron una demostración de creación de cómic en vivu, dibuxando sobre paneles de gran tamañu y de cara al públicu asistente.

Diversos estudiosos, autores y críticos de cómic analizaron aspeutos de la hestoria de la historieta: El críticu Javier Coma diserto sobre la edá d'oru del tebéu; Faustino Rodríguez Arbesú, direutor de la revista El Wendigo, presentó la so charra sobre Los héroes que se van a la guerra, y Luis Conde, sobre'l tebéu llatinoamericanu. De la mesma, Víctor Mora, autor d'El Capitán Truenu, realizó una retrospectiva de la so propia obra. Na mesa redonda final, na qu'intervinieron tolos invitaos, aldericóse sobre la propiedá intelectual y los derechos d'autor de guionistes y dibuxantes.

Esposiciones[editar | editar la fonte]

Na acabante remocicar Sala Polivalente del teatru Campoamor de la capital asturiana, llevar a cabu una amplia muestra compuesta por ocho esposiciones monográfiques:

La esposición Los 50 años de L'Home Amazcaráu, en redol a la clásica obra de los estauxunidenses Lee Falk y Ray Moore y La edá d'oru del comic (1910-1950), vencida pol críticu Javier Coma, fueron les encargaes d'animar l'espaciu central de la muestra.

La lúdica y señardosa esposición de Los inventos del TBO del profesor Franz de Copenhague, según una escoyeta de la serie Torpedu 1936 (gallardoniada esi añu nel festival d'Angoulême) de Jordi Bernet y Abulí, ocuparon l'espaciu Retro del Salón.

Les esposiciones La historieta iberoamericana dende principios de sieglu, vencida pol Institutu de Cooperación Iberoamericana, y Españoles na diáspora, escoyeta sobre dibuxantes y guionistes exiliaos vencida pola Comunidá de Madrid dieron una visión global del trabayu de los artistes españoles nel estranxeru.

En La Sala Polivalente de Maxistratura de Trabayu montaron les esposiciones del ilustrador asturianu Santiago Cueto y del dibuxante catalán Pere Joan.

Estes esposiciones fueron acompañaes pola amuesa nel Salón de Te del Propiu Teatru Campoamor de la obra presentada al II Concursu d'Historietes Ciudad d'Uviéu.

Premios[editar | editar la fonte]

La segunda edición de la entrega de los Premios Haxtur cuntó cola proyeición d'un videu alusivu a los gallardoniaos y presentóse un nuevu premiu denomináu "al autor qu'amamos". Los premiaos fueron:

Bibliografía[editar | editar la fonte]


Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]