Fulvia Plautila

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Fulvia PlautilaPicto infobox character.png
Head of Fulvia Plautilla. Face.jpg
Vida
Nacimientu Romadécada  del de 180
Nacionalidá Antigua Roma
Muerte

Lipari (es) Traducir212 [[(Gregorianu)]]

(22/32 años)
Causa de la muerte pena de muerte
Familia
Padre Luci Fulvi Plaucià
Casada con Caracalla
Fíos/es
Hermanos/es
Oficiu
Cambiar los datos en Wikidata

Publia Fulvia Plautila (década  del de 180Roma – 212 [[(Gregorianu)]], Lipari (es) Traducir) foi una princesa romana, de volao emperatriz romana y la única esposa del emperador romanu Caracalla. Caracalla yera'l so primu segundu per parte de padre.

Biografía[editar | editar la fonte]

Plautila nació y creció en Roma. Pertenecía a la gens Fulvia de l'Antigua Roma. La familia Fulvia yera d'orixe plebeyu y provenía de Túsculo, Italia y tuviera activa en política dende la dómina de la República romana. La so madre llamábase Hortensia; el so padre yera Cayo Fulvio Plauciano, comandante de la guardia pretoriana, cónsul, primu carnal maternu y estrechu aliáu del emperador romanu Lucio Septimio Severu (el padre de Caracalla). Tamién tenía un hermanu, Cayo Fulvio Plaucio Hortensiano.

Severu y Plauciano entamaron el matrimoniu ente Plaucila y Caracalla nuna ceremonia luxosa d'abril de 202. El matrimoniu iguáu resultó bien infeliz; Caracalla despreciar. Según Dión Casio, Plautila tenía un calter desbalidor.

Según la evidencia numismática, Plautila dio una fía a Caracalla, que'l so nome desconocer, en 204. Esi mesmu añu, el so suegru, Septimio Severu, ordenó la ereición del Arcu de Septimio Severu, que lu honra a él mesmu y a la so familia: la so esposa, la emperatriz Julia Domna, Caracalla, Plautila y el so cuñáu Publio Septimio Geta.

El 22 de xineru de 205 Cayo Fulvio Plauciano foi executáu por traición y les propiedaes de la familia fueron confiscadas. Plautila y la so fía fueron exiliadas por Caracalla a Sicilia y depués a Lipari. Fueron trataes bien severamente, y a la fin fueron esgañaes por orde de Caracalla dempués de la muerte de Septimio Severu'l 4 de febreru de 211.

Monedes cola so imaxe que sobrevivieron son principalmente del reináu del so suegru. Tienen la inscripción «Plautilla Augusta» («Plautilla Augustae»).

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Precedíu por:
Julia Domna
Emperatriz de Roma
202-205 (con Julia Domna)
Asocedíu por:
Julia Domna