Fridora

De Wikipedia
Fridora industrial.

Una fridora ye un electrodomésticu usáu na cocina para tostar alimentos. Esisten versiones industriales, según variantes doméstiques.

Esisten tamién les llamaes fridores ensin aceite o fridores d'aire caliente. Estes, como bien indiquen los sos nomes, dexen la fritura, cocción ya inclusive enfornáu (dependiendo del modelu) col usu de bien pocu o nada d'aceite.

Carauterístiques[editar | editar la fonte]

Fridora doméstica con cestillo.

Les fridores modernes cunten con un cestillo pa sacar los alimentos del aceite y esmucir. Tamién pueden incluyir cronómetros con alarma oyible, mecanismos automáticos p'alzar y somorguiar el cestillo nel aceite, dispositivu pa evitar que los restos de farina y rebozado quémense no fondero de la cubeta, sistemes de ventilación p'apangar el golor, filtros d'aceites p'ampliar la so vida útil y controles de temperatura mecánicu o electrónicos.

Construcción[editar | editar la fonte]

Les fridores modernes ameyoraron la eficiencia enerxética gracies a la meyora de los sistemes de tresferencia de calor. Los modelos comerciales con sistemes infrarroxos o de conveición son eficientes pero caros, polo que son más comunes les fridores llétriques o a gas.

Los modelos llétricos son populares nel mercáu domésticu pola so movilidá. Pierden daqué menos de calor que les de gas porque los elementos térmicos tán somorguiaos nel aceite, y tien un tiempu de recuperación de la temperatura menor ente ciclos de fritura. Los modelos de gas calécense más rápido y algamen mayores temperatures de trabayu, pudiendo ser alimentaos con gas natural o propanu, fontes enerxétiques xeneralmente más barates que la lletricidá, lo que fai a estes fridores más populares en redolaes industriales.

Les fridores profesionales suelen fabricase en aceru duce o inoxidable, siendo esti postreru más resistente a los escomiu y les manches. Amás, l'aceru duce tamién se dilata más col calor, lo que puede estropiar l'aparatu col tiempu.

Esisten fridores con una gran variedá de cubetes. Dellos modelos cunten con una zona fría» no fondero de la cubeta, onde se depositen los cachos que s'esprenden de los alimentos, evitándose asina que se carbonicen y empuerquen l'aceite. Les fridores con calentadores tubulares tienen una gran zona fría porque los tubos tán un pocu elevaos del fondu de la cubeta, dexando un arrogante espaciu d'aceite más frío. Esto resulta particularmente útil al tostar elementos bien empanaos o rebozados. Les fridores con calentadores tubulares son más difíciles de llimpiar que les abiertes, pero dexen un meyor accesu a la fonte de calor y suelen ser menos cares. Los modelos de cubeta abierta tienen una fonte de calor esterno, que fai que la so llimpieza seya más cómoda y da un meyor accesu al aceite, pero suelen disponer d'una zona fría menor, polo que les partícules que s'esprenden pueden quemar y emporcar l'aceite. Sicasí, estes fridores funcionen perbién pa los alimentos pocu empanaos. Les fridores de fondu planu, una variante de les de cubeta abierta, tamién pueden ser difíciles de llimpiar y escarecen de zona fría, pero son bien efectives pa tostar masa.

Control de temperatura[editar | editar la fonte]

Munchos modelos de fridores modernes inclúin controles de temperatura electrónicu, que dexen aforrar enerxía al monitorizar y afaer constantemente la temperatura del aceite. Un termostatu d'alta calidá puede caltener la temperatura nun rangu de 200 °C, asegurando tiempos de fritura precisos. Los termostatos de seguridá que corten l'alimentación automáticamente si l'aceita algama temperatures peligroses ayuden a prevenir quemes.

Peneráu del aceite[editar | editar la fonte]

Un sistema de peneráu d'aceite, tratamientu químicu o polvu de tierra de diatomees ayuda a esaniciar les pequeñes partícules de comida que non siempres son visibles. L'usu d'estos sistemes dobla la vida del aceite. Los sistemes de peneráu pueden trate adquirise integraos na fridora pa evitar realizar manualmente el procesu relativamente peligrosu de penerar l'aceite nun sistema esternu. Munchos restoranes usen un sistema de peneráu portátil o un shortening shuttle pa tresportar l'aceite refugáu a una zona d'arramáu. Sicasí, nin siquier l'aceite vieyo ye dafechu inútil. Hai métodos (químicos y mecánicos) para «reciclar» l'aceite usáu como biodiésel aptu pa vehículos diésel.

Accesorios[editar | editar la fonte]

Les fridores industriales cunten con una amplia gama d'accesorios y opciones. Hai modelos encastrables, de suelu y bateríes con múltiples unidaes de suelu, sistemes de peneráu y depósitos xuníos nun gran sistema de freiduría. Les fridores individuales pueden tener unu o más tanques. Los modelos industriales de suelu pueden cuntar con ruedes pa facilitar el so caltenimientu y llimpieza. Los cestillos tamién tán disponibles en diverses formes y tamaños, con o ensin mangos resistentes al calor.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Guía Online de Fridores