Folketing

Coordenaes: 55°40′34″N 12°34′47″E / 55.67611°N 12.57972°E / 55.67611; 12.57972
De Wikipedia
Folketing
Folketinget
Datos xenerales
Tipu sole chamber (en) Traducir, parllamentu unicameral y Cámara Baxa
Estáu Bandera de Dinamarca Dinamarca
Pertenez a la xurisdicción Reinu de Dinamarca
Sede Palaciu de Christiansborg
Parte de Rigsdagen (es) Traducir
Formáu por parlamentario de Dinamarca (es) Traducir
Composición
Númberu d'escaños 179 (dende 1953)
Más información
ft.dk y thedanishparliament.dk
Cambiar los datos en Wikidata

El Folketing o Folketinget ye'l Parllamentu unicameral de Dinamarca. El so nome significa «Asamblea del Gobiernu del pueblu».

Historia[editar | editar la fonte]

Ente 1849 y 1953 el Folketing foi una de les cámares del Parllamentu bicameral conocíu como Rigsdag; la otra cámara yera conocida como Landsting. Como los dos cámares teníen igualdá de poderes non pueden utilizase los términos de cámara alta y cámara baxa yá que, nesti casu, nun tienen sentíu. La diferencia ente cámares taba na representación de los votantes. Ente que el Folketing representaba a granxeros, mercaderes, comerciantes y la clase media (tradicionalmente, les fuercies lliberales), el Landsting representaba mayoritariamente a la vieya aristocracia (conservadores).

En 1953 el pueblu por votación decidió adoptar una nueva Constitución. Unu de los cambeos de la nueva constitución foi la eliminación del Landsting y l'introducción d'un parllamentu unicameral, conocíu como Folketing.

El palaciu de Christiansborg foi la sede del parllamentu dende 1849. El palaciu ta nel centru de Copenḥague.

Requisitos constitucionales[editar | editar la fonte]

  • El Folketing tien de tar formáu por non más de 179 miembros escoyíos por un mandatu de 4 años o hasta que'l primer ministru (al traviés del Rei o Reina) convoque eleiciones. Groenlandia y les Islles Feroe escueyen dos miembros caúna.
  • Los miembros son escoyíos d'alcuerdu de primeres de mayoría proporcional.
  • Los detalles de les eleiciones tán afitaos por llei: 135 de los miembros son escoyíos por representación proporcional en 17 distritos, los otros 40 asignar en proporción al votu total recibíu.
  • Ensin el consentimientu de la mayoría de los miembros, nengún parllamentariu puede ser acusáu de cargos criminales, sacantes que seya deteníu cometiendo'l delitu. Si un parllamentariu ye xulgáu y condergáu nun tribunal, la sentencia nun puede executase ensin el consentimientu del parllamentu.
  • Les sesiones tienen de realizase a puerta zarrada. Sicasí, esto fai de forma bien ocasional (menos d'una vegada nuna década).
  • Los ministros tienen que tener un asientu nel parllamentu anque nun lo precisen. Los Xueces de la Corte Suprema nun pueden tener escaños mientres sigan teniendo'l cargu de xueces.
  • Los ministros, sían o non parllamentarios, tienen que pidir espresamente la posibilidá de falar nel parllamentu.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

55°40′34″N 12°34′47″E / 55.67611°N 12.57972°E / 55.67611; 12.57972


Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]