Ahhotep

De Wikipedia
Ahhotep
reina consorte


faraona

Vida
Nacimientu 1560 de edC
Nacionalidá Antiguu Exiptu
Muerte Tebes1530 de edC (29/30 años)
Sepultura Dra Abu el-Naga (es) Traducir
Familia
Padre Senajtenra Ahmose
Madre Tetisheri
Casada con Seqenenra Taa (es) Traducir
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Dinastía XVII d'Exiptu
Oficiu política
Cambiar los datos en Wikidata

Ahhotep[1] (1560 de edC – 1530 de edCTebes) foi una reina exipcia de finales de la dinastía XVII y empiezos de la XVIII (escontra los años 1570-1540 e.C.), qu'exerció de rexente mientres la minoría d'edá del faraón Kamose y promovió la espulsión los dirixentes hicsos.

El principáu de Tebas[editar | editar la fonte]

Ahhotep (Iahhotep «Aah ta satisfechu») nació probablemente ente los años 1585 y 1575 e.C. nel senu de la familia gobernante de la ciudá de Tebas, no que güei englobamos como dinastía decimoséptima. Los sos padres yeren el príncipe Senajtenra Taa y la so esposa Tetisheri, d'oríxenes más modestos. Naquella dómina Exiptu vivía estremáu en dellos principaos, toos ellos dependientes en mayor o menor grau del faraón de Menfis de la dinastía XV. Esta dinastía taba conformada por un pueblu asiáticu, los hicsos, qu'invadieren Exiptu sesenta años antes.

Tebas yera unu de los principaos más alloñaos de Menfis y de los hicsos, y foi ellí onde se cuayó la rebelión qu'acabaría trunfando y sentando nel tronu d'un país unificáu a un monarca autóctonu. De nun ser pola educación patriótica ya inconformista que dio a los sos fíos Tetisheri la historia fuera bien distinta.

Empieza la llucha[editar | editar la fonte]

Ahhotep
en xeroglíficu
<
N11R4
t p
>

Iˁḥ ḥtp (Aahhotep)
{{{3}}}


Al morrer el so padre, asumió'l tronu tebanu l'hermanu mayor de Ahhotep, Seqenenra Taa, con quien tuvo que casase, siguiendo les ancestrales costumes. La nueva pareya real, asesorada siempres pola madre de dambos, Tetisheri, según por un conseyu formáu por militares, nobles, escribes y sacerdotes, decidieron de callao empezar a llantar cara a los hicsos y a los sos aliaos.

Dellos rumores tuvieron de llegar a Menfis, pos a pocu d'asumir el tronu Seqenenra una embaxada hicsa llegó a Tebas esixendo que fueren sacrificaos los hipopótamos sagraos del templu d'Amón, porque los sos bramíos nun dexaben dormir al faraón (¡quien vivía a cientos de quilómetros de Tebas!). Desconocemos qué fixeron los tebanos ante esta provocación, pero'l casu ye qu'en bien pocu tiempu un exércitu salió de la ciudá sureña col claru oxetivu de lliberar a Exiptu del xugu hicso. A la so cabeza colaba l'agora coronáu rei Seqenenra, moteyáu el Bravo.

Mientres, en Tebas quedó acantonada'l restu de familia real, a saber: reinar madre Tetisheri, tolos príncipes y princeses y, a la cabeza d'ellos, la reina Ahhotep, quien s'encargó del gobiernu na ausencia del so home. Les sos dotes fueron apreciaes por toos en tan complicaos tiempos.

La reina combatiente[editar | editar la fonte]

L'ésitu de la ofensiva de Seqenenra tuvo que morar sobremanera nel efeutu sorpresa, pos cuando por fin enfrentóse al exércitu hicso, foi severamente derrotáu ya inclusive morrió na batalla, tal que demuestra la so momia. Ahhotep habíase quedáu viuda, pero los sos fuertes convencimientos y la so fe na lliberación anunciada pol dios Amón fueron más fuertes, y nun agachó la cabeza, sinón tou lo contrario.

Ahhotep, pa ganar tiempu y nun dexar que los hicsos comieren el pocu terrén ganáu, nun duldar en coronar rei a Kamose, el so hermanu menor o'l so fíu mayor. Magar que el nuevu rei tamién taría casáu, Ahhotep siguió llevando la voz cantante mientres asumía la rexencia en Tebas, y pa la ciudá les coses nun camudaren n'absolutu.

Kamose tuvo más ésitu que Seqenenra na llucha. Combatió a los nubios nel sur, llegando hasta Elefantina, y a los hicsos nel norte, reconquistando Menfis. Fueron trés años de lluches siguíes, pero Tebas paecía tener ganada la guerra. Namái quedaba la conquista del últimu bastión, Avaris, cuando una enfermedá o les firíes del combate llevar al mozu Kamose, volviendo dexar vacante'l tronu.

Reinar madre[editar | editar la fonte]

Con Seqenenra y Kamose, la dinastía XVII habíase escosu. El tronu pasó al únicu miembru varón que quedaba na familia, un neñu d'apenes diez años, Ahmose, fíu de Seqenenra y de Ahhotep. La edá del nuevu rei, consideráu yá fundador de la dinastía XVIII, torgaba que pudiera dar el golpe final a los hicsos de la dinastía XV, y la so inesperiencia fixo qu'Ahhotep asumiera la rexencia ensin necesidá d'un conseyu de gobiernu.

Esta prodixosa ya incansable muyer dirixó dende Tebas l'asediu a Avaris, y gobernó con sabiduría y equidad un difícil Exiptu que tenía que reconstruyir por completu. Como una bona y fiel madre, guardó'l tronu al so fíu, y cuando tuvo llistu, pudo desentemangase ensin grandes problemes del últimu apartaz hicso, cumpliendo por fin el suañu de Seqenenra y Ahhotep: un Exiptu llibre. Con Ahmose inaugúrase l'Imperiu Nuevu exipciu, la etapa más brillosa y na que'l país algamó la mayor rellumanza internacional de tola so historia.

La delda qu'Ahmose y tou Exiptu tenía con reinar madre Ahhotep nunca podría salvase. Estimosu per siempres a ella, Ahmose condecoró nuna bella ceremonia a la so madre con trés grandes mosques d'oru, el mayor gallardón militar posible. Yera la so forma de reconocer los grandes esfuercios y sacrificios a los que se sometiera una reina apurrida a la so causa.

La familia[editar | editar la fonte]

Aniellos de Ahhotep.

La mayor parte de la so vida pasar Ahhotep acompañada de la so madre, la llonxeva Tetisheri, y la matriarca del clan. Xuntes, estos dos muyeres inculcaron a la so nutrida descendencia'l valor de los Dos Tierres xuníes y la fidelidá al dios que-yos agorara'l so ésitu, Amón, que sería convertíu na cabeza del panteón.

La reina Ahhotep tuvo munchos fíos del so maríu y hermanu Seqenenra, cuasi toos d'ellos bien documentaos pol afayu de les sos momies nel escondederu de Deir el-Bahari. Dalgunos de los miembros más importantes fueron el so fíu Amosis I, la esposa y hermana d'esti Ahmose-Nefertari y la so tamién fía Ahmose-Hentempet, la so sobrina nieta Ahmose-Hentimehu, la so nieta Ahhotep II... Esta xeneración y la posterior recibe comúnmente'l nomatu de ahmósida por llevar la mayoría de los sos miembros nos sos nomes una advocación al dios llunar Ah.

Muerte y entierru de Ahhotep[editar | editar la fonte]

Cuando Ahmose foi lo suficientemente mayor como pa gobernar por sigo solo, Ahhotep retirar al templu de Karnak y ellí paez ser que vivió hasta que-y llegó la muerte, a bien avanzada edá. Dexaba un Exiptu dafechu distintu al que viera al nacer, y una pareya real bien carismática y eficaz cola descendencia asegurada.

Reinar madre foi soterrada na necrópolis familiar de Dra Abu el-Naga onde, n'ausencia d'Auguste Mariette, foi atopada la so tumba en 1859, col sarcófagu y la so momia según munchos oxetos de la so dote, como xoyes con perlles de lapislázuli, piedres semipreciosas, un puñal d'oru y les famoses mosques del valor. Reconociendo'l nome de la reina, Mariette ordenó per carta detener la escavación hasta la so llegada. Desgraciadamente, antes de llegar el mensaxe'l gobernador llocal yá abriera'l sarcófagu y l'ansiedá de los descubridores fixeron que la momia de Ahhotep quedara amenorgada a polvu. Tiraron vender y güesos mientres de la dote funeraria dieron avisu al virréi, qu'ordenó fóra-y unviáu a palaciu. Mariette partió tres el barcu que lu tresportaba y n'amenaciando a los tripulantes, recuperó les xoyes. La so escepcional calidá y guapura fizo que fueren unviaes a la Esposición Universal de París en 1867. Ellí la emperatriz Eugenia de Montijo quedó prindada d'elles y suxurió que-y fueren regalaes pol virréi d'Exiptu, del que sabía la gran almiración que-y profesaba. Ante'l peligru de volver perdeles, Mariette abandonó'l so país natal pa devolveles al llugar al que pertenecíen: el Muséu d'El Cairu.[2]

La Reina Llibertá[editar | editar la fonte]

L'exiptólogu y escritor francés Christian Jacq escribió una triloxía llamada la Reina Llibertá formada polos llibros: L'Imperiu de les Tiniebles, La Guerra de les Corones y La Espada Resplandorienta. Na so triloxía, Jacq narra la historia de la reina Ahhotep (lo mesmo que de los distintos personaxes que la arrodien) recreándola con muncha veracidá, una gran ambientación de la dómina y elementos mitolóxicos exipcios.

Referencies[editar | editar la fonte]

Notes
  1. Otres grafíes del so nome son: Ahhotep I, Iahhotep, Aahhotep, etc.
  2. «reina-ahhotep.html Les xoyes de la reina Ahhotep».

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Schlögl, Hermann (2008). Das alte Ägypten. Ed. Beck. ISBN 3-406-48005-5.
  • Na antoloxía de rellatos Hasta siempres, princeses (Libralia editorial, 2014) unu de los rellatos enceta la so figura.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]