Ahmose-Nefertari

De Wikipedia
Ahmose-Nefertari
Esposa del dios

Vida
Nacimientu Tebescirca 1562 de edC
Muerte 1495 de edC (66/67 años)
Sepultura Deir el-Bahari (es) Traducir
Familia
Padre Seqenenra Taa
Madre Ahhotep
Casada con Amosis I
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Dinastía XVIII d'Exiptu
Oficiu reina consorte
Cambiar los datos en Wikidata

Ahmose Nefertari foi reina d'Exiptu a empiezos de la XVIII Dinastía (hacia 1540 e.C.)

Ye'l nome helenizado de Iahmes Neferitary (Iˁḥ ms Nfr i t r y).

Biografía[editar | editar la fonte]

Yera una de les fíes nacida del matrimoniu formáu pol rei tebanu Seqenenra y la so hermana, la dama Ahhotep. Por cuenta de que el país taba travesando una guerra civil, na que les tropes tebanes enfrentar a los hicsos del Norte, que conquistaren el país cien años tras, dende un primer momentu Amosis Nefertari foi prometida en matrimoniu col so hermanu Amosis.

Al morrer Seqenenra por causa de la guerra, y el so socesor (hermanu o fíu) Kamose tamién, el siguiente rei foi'l neñu Amosis I, y la pareya real, menor de diez años d'edá, tuvo que ser asesorada por reinar madre Ahhotep, convertida en rexente. Cuando por fin Ahmose algamó'l maduror y pudo siguir la guerra con óptimos resultaos, Exiptu entró na fase más próspera y curiosa de la so historia, l'Imperiu Nuevu, dómina de grandes faraones como los Tutmosis, los Ramsés y los Amenhotep.

Ahmose-Nefertari nun se dixebró del so home y la influyencia qu'exerció sobre él tuvo que ser inmensa, pos esfrutó de grandes honores y prerrogativas polítiques nunca antes vistes nuna Gran Esposa Real. Ostentó'l cargu de segunda profetisa d'Amón, pero'l que paez ser que más gustó de llevar foi'l de "Esposa del dios", poderosu títulu qu'acabó per trespasar se de madre a fía en tola dinastía como sellu de la pureza del sangre real.

A la muerte de Amosis, la reina vio cómo'l so fíu mayor convertir nel rei Amenhotep I, y siguió cola so actividá como si siguiera siendo la gran esposa real. Quiciabes esto debiera a les innegables dotes de líder de la matriarca, sumaes al ciñu qu'ensin dulda inspiró al so fíu. Amás, sábese bien pocu de la gran esposa real de Amenhotep I, polo que ye posible que nun tuviera capacitada pa exercer el so cargu y por tanto foi sustituyida pola so madre.

La muerte de la reina Ahmose-Nefertari asocedió a avanzada edá, probablemente nos últimos años del reináu del so fíu. Ignórase ónde foi soterrada, pero ye posible que la soterraren col so amáu fíu. Dambos fueron darréu divinizaos polos constructores de tumbes de Deir el-Medina, considerándolos los fundadores de la orde.

El rangu de la "Esposa del dios" pasaría de xeneración en xeneración ente les grandes muyeres de la familia real como muestra de la descendencia de la primera d'elles, tenida como la madre de toos, Ahmose-Nefertari.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]