Diferencies ente revisiones de «Xosé Ambás»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
 
Llinia 19: Llinia 19:


[[Categoría:Gaiteros]]
[[Categoría:Gaiteros]]
[[Categoría:Moscones]]

Revisión a fecha de 01:59 9 xin 2016

Xosé depués de la so actuación col grupu Tuenda nel Festival Intercélticu d'Avilés 2007

Xosé Antón Fernández, conocíu col nomatu de «Xosé Ambás» (Ambás -Grau- 1974) ye un gaiteru, pandereteru, cantante y estudiosu de la tradición oral y musical d'Asturies y un referente nesta materia dientru del folclor asturianu

Los sos raigaños afítense nel pueblu d'Ambás, aú la so familia atiende una quesería llamada Ca Sanchu, y que produz quesu Afuega'l pitu

Hai más de 10 años (enantes de 1997) que se dedica a atropar toa mena de tradición oral pelos pueblos d'Asturies creando un archivu sonoru etnográficu de gran valor. Dende los catorce años busca informantes que ye como noma elli a la xente de los pueblos que-y tresmiten los sos conocimientos, sobretou cantares. Ente les sos informantes, Ambás siempre destaca a Pepa Las Murias (portada del discu Tuenda), Taresa de Restiellu, Dolores d'El Reboḷḷal de Degaña, Vitoria de Banduxu, Alicia de Pieiga y Celestina Ca Sanchu, que ye la so "buola".


Dientro del mundu musical tradicional asturiano forma parte de N'arba y Tuenda, del que ye cofundador.

Foi'l presentador de la serie documental Camín de Cantares, serie documental emitida na TPA que tien a la muyer asturiana del mundu rural como protagonista.

Presenta tamién el programa Canta l’uxu, dedicáu al folclor y los vezos y costumes asturianes. Nesti programa emítense documentos sonoros y testimonios orales atropaos por Ambás.


Enllaz:

Ambás graba ayalgues