Antonio Juan de Bances y Valdés

De Wikipedia
Antonio Juan de Bances y Valdés
Vida
Nacimientu Riberas1734
Nacionalidá España
Muerte Peñaullán1824 (89/90 años)
Oficiu xuezhistoriador
Cambiar los datos en Wikidata

Antonio Juan de Bances y Valdés (1734Riberas – 1824Peñaullán) foi un historiador y xuez asturianu.

Biografía[editar | editar la fonte]

Xuez Noble de Pravia (Asturies), Rexidor ya Historiador asturianu, que la so obra principal ye la conocida Noticias históricas del concejo de Pravia, escrites en 1806 y güei calteníes gracies a la trescripción y publicación en cuatro cuaderno, en 1911, del manuscritu orixinal per parte del Boletín de la Real Academia de la Historia d'España. Bances y Valdés graduar en 1799 de bachiller de Derechu Civil, siendo dempués llicenciáu, doctor y profesor de la Universidá d'Uviéu. Exerció dellos cargos públicos: Procurador Xeneral y Síndicu Personero del Común y Montero Mayor del Partíu de Riveras. La so obra: Noticias históricas del concejo de Pravia describe l'antiguu conceyu de Pravia, en 1806, cuando incluyía los cotos de Murios, Villavaler y San Pedro de Bocamar, y los territorios que güei conformen Sotu'l Barcu y Cuideiru. Según los descritu nel llibru de Bances, en 1806 el Conseyu de Pravia estremar en cuatro Cuartos: de La Meruca (ribera del Nalón), de Los Valles, de La Oteda (los altores) y de Les Luiñas (les alloñances).

Peñaullán vista dende Santianes de Molenes.

Obres[editar | editar la fonte]

  • Noticias históricas del concejo de Pravia 1806 publicaes en 1911 en Madrid, Boletín de la Real Academia de la Historia d'España..

Estudiu y reedición de la so obra[editar | editar la fonte]

  • Noticias históricas del concejo de Pravia, crónica de cuatro identidades d'Antonio Juan de Bances y Valdés. Reedición y notes de Carlos Romero; imprenta Uviéu 2010.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]