Adilia Castillo

De Wikipedia
Adilia Castillo
Vida
Nacimientu Apure26 d'agostu de 1933[1]
Nacionalidá Bandera de Venezuela Venezuela
Muerte Caraques7 de marzu de 2014[1] (80 años)
Oficiu actriz, compositoracantante
Instrumentu musical voz
Discográfica Columbia Records
IMDb nm0145004
Cambiar los datos en Wikidata

Adilia Castillo (26 d'agostu de 1933Apure – 7 de marzu de 2014Caraques),[2] foi una actriz, cantante y compositora de música folclórica conocida como joropo, típica de Los llanos venezolanos. Castillo empezó la so carrera profesional nel mundu taurín, especialmente nel Nuevu Circu de Caraques y la Plaza de toros Maestranza César Girón de Maracay. Castillo compunxo más 80 cantares, principalmente boleros, pasaxes, calipso y joroguara, un amiestu de joropo de guaracha.[3]

Biografía[editar | editar la fonte]

Adilia Castillo nació na llocalidá d'El Yagual,[2] a veres del ríu Arauca. Criada pola so madre, Isabel Castillo, hasta los cinco años cuando Isabel casóse con un militar de Barquisimeto destacáu en Apure. Depués de recibir esti una tresferencia de vuelta a Barquisimeto, camudar con Adilia y la so madre. Castillo tuvo ésitu como cantante en Barquisimeto, a pesar de la so curtia edá. A los 14 años camudar a Caraques onde al nun atopar la facilidá pa cantar como en Barquisimeto, dedicar con más ahínco a los sos estudios nel Liceo Fermín Toro. Pola cercanía del so llicéu col mundu taurín del parque El Calvariu, Castillo empezó a entrenar como torera a les escondidielles de la so familia. Nesa actividá yera conocida llocalmente como "La Moza del Ruedu".[4] Castillo clasificó como becerrista y depués novillera.

Carrera[editar | editar la fonte]

Tando Castillo en Barquisimeto, empezó a cantar pola so propia cuenta ensin educación musical formal. A la edá de 11 años participó nun concursu en Radio Barquisimeto que, de resultes, concediólu a Castillo'l so propiu espaciu pa cantar nel programa Cola Estrellita Colorada.[4] L'espaciu d'una hora diaria llegó a tal notoriedá rexonal que la emisora concedió a Castillo la llibertá d'escribir y narrar les cuñas de publicidá. A la edá de 14 años Castillo camudar a Caraques onde cantar en Radio nun resultaba tan senciellu como en Barquisimeto. Castillo finalmente llogró un espaciu pa cantar gratuitamente na emisora Crono Radar.

Adilia Castillo foi una de les principales artistes de Venezuela, la so regia estampa y la so impecable voz dar a conocer por toa Venezuela y Llatinoamérica de manera bien esitosa. Nos años 50 y 60 foi una artista de primer nivel, con xires internacionales y alcuentros artísticos coles figures más notables de la dómina. La so participación nel cine llevar al estrellalgu y el so afitamientu como una gran estrella.

La so esencia y el so talentu convirtiéronlo nuna de les figures artístiques más importantes de Venezuela y del so folclor. La so pasión pol cantar y el so amor pola llanura convertir en “La Novia Del Llanu”. En Venezuela ye reconocida como una de les meyores esponentes del folclor venezolanu, y el so legáu ye invaluable pa nueves xeneraciones que surden y tán por surdir dientro de cantar criolla de Venezuela. Adilia Castillo tenía una gran versatilidad pal cantar criollu y los ritmos qu'a esti lo componen, les sos grabaciones van dende un pasaxes hasta un seis por derechu, paxarucu y contrapunteos. Ente les temes más famoses d'esta artista atópense: Española, Golpe Tocuyano, Lluna de Xineru, Lluz de Lluna, La Nueche'l Mar y Tu, Kirpa, Pipi Pirugua ente otres.

Discutiniu[editar | editar la fonte]

Adilia Castillo vivió una vida pública bultable en dellos países ensin mayores discutinios. Sicasí, en 1956 Castiellu formó una agrupación conocida como "les Araucanes", pa lo cual afirmó tener permisu de los padres d'una moza de 14 años de San Fernando de Apure pa llevase a la moza a Caraques a cantar col grupu. La mochacha fuera encamentada pol so tíu, Juan Vicente Valera, como una escelente artista. Sicasí, los padres de la moza denunciaron a Castillo al Conseyu Venezolanu del Neñu alegando nun tener autorización d'ellos pa participar na aventura musical. La Seguridá Nacional de Venezuela arrestó a Castillo en Maracaibo para cuestionamientos del casu. Les evidencies favorecieron a Castillo quien foi puesta en llibertá ensin condiciones.[5]

Discografía[editar | editar la fonte]

Añu Álbum Compañía discográfica
2013 El Regresu De Adilia Castillo Suramericana del Discu
2011 Los mios Raigaños
2006 Lo Meyor de la Novia del Llanu
feat. Conxuntu de Guillermo Hernández
Suramericana del Discu
1994 El Discu D'Oru De ... Fonográfica Gilmar C.A.
Lo Meyor De La Doña Discolando Records
1980 Lo Meyor de Adilia Castillo "La Novia Del Llanu" AS Internacional
1962 Voces d'Oru de Venezuela Adilia Castillo Venevox BL-4
1960 El Llanu Venezolanu (La Novia del Llanu) Llaneru 102
1958 Per Los Caminos De Venezuela Columbia Records

Filmografía[editar | editar la fonte]

Añu Película Personaxe
1962 Martín Santos el llaneru Rosalba
Feria de Chiguagua Cantante
Los bárbaros del norte Cantante llanera
El peor de los caminos [Xunto a Javier Solís]
2012 Er Relaxo Der Loru Doña

Televisión[editar | editar la fonte]

Añu Programa Episodios
1958 El Show de Saume
1958 Doña Bárbara Doña Bárbara
1960 El show de los dolce
1963 Estrelles en 625 llinies
1965 El Show de Renny

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Identificador ČSFD de persona: 346192. Apaez como: Adilia Castillo.
  2. 2,0 2,1 El Universal (Venezuela) (7 de marzu de 2014). «novia-del llanu-la cantante-adilia-castiellu Fina "La novia del llanu", la cantante Adilia Castillo» (castellanu). Arte y Entretenimientu. Consultáu'l 8 de marzu de 2014.
  3. El Universal (Venezuela) (7 de marzu de 2014). «novia-del llanu-adilia-castiellu Finó "La novia del llanu" Adilia Castillo» (castellanu). Arte y Entretenimientu. Consultáu'l 8 de marzu de 2014.
  4. 4,0 4,1 ADILIA CASTILLO: DEFINITIVAMENTE RECIA, año 2009, Non 18: Sociedá d'Autores y Compositores de Venezuela, http://www.sacven.org/revista/contenido/113#.Uxu8qNiYaUl, consultáu'l 9 de marzu de 2014 
  5. Diz Adilia Castillo: Retuvi a la moza pa formar otru conxuntu, El Nacional 

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]