Electrón-neutrín

De Wikipedia
Electrón-neutrín ()
Clasificación
Partícula elemental
Fermión
Leptón
Primer xeneración
Electrón-neutrín
Propiedaes
Masa: < 4,5 · 10−36 kg
< 2,5 · 10−6 MeV/c2
Carga llétrica: Neutra
Carga de color: Neutra
Spin:
Vida media: "Estable"
(ver Oscilación de neutrinos
Antipartícula: Electrón-antineutrino ()
 Interactúa con: Gravedá
Interacción débil

El electrón-neutrín (o neutrín electrónicu) ye una partícula elemental que pertenez al grupu de los leptones. Tien spin ½, y una masa como muncho un millón de vegaes menor que la del electrón, pero non nula.

Como tien una masa tan pequeño, siempres se mueve a una velocidá cercana a la velocidá de la lluz, por eso los científicos pensaben que'l neutrín escarecía de masa, y yera por tantu un luxón. Más palantre afayaríase'l fenómenu de la oscilación de neutrinos, que consiste básicamente en que los neutrinos camuden constantemente de sabor. De resultes de la oscilación, los neutrinos deben de tener una masa non nulo.

Nun tien carga llétrica, y como namái interactúa al traviés de la interacción débil (la interacción gravitatoria nel mundu de les partícules ye ínfima), ye una partícula bien difícil de detectar, y amás (por cuenta de la oscilación) ye práuticamente indistinguible de los otros dos neutrinos del modelu estándar.

Foi hipotetizada per primer vegada por Wolfgang Ernst Pauli en 1930, pa dar cuenta de la falta d'impulsu y enerxía na desintegración beta, y foi afayáu en 1956 por un equipu empobináu por Clyde Cowan y Frederick Reines so la supervisión de Ferran Paulí (vease Esperimento de neutrinos Cowan-Reines).[1]

Referencies[editar | editar la fonte]