Das Kapital

De Wikipedia
(Redirixío dende El capital)
Das Kapital
obra escrita
Datos
Autor Karl Marx
Fecha 1867
Xéneru ensayu
Llingua de la obra alemán
País orixinal Bandera d'Alemaña Alemaña
Formáu por Das Kapital, tomu I
Das Kapital, tomu II
Das Kapital, tomu III
Cambiar los datos en Wikidata

Das Kapital (llit. El capital) ye la obra mayor del filósofu y teóricu de la economía política alemana Karl Marx.

Marx dedicó más de venti años de la so vida a escribir esta obra, pero nun acabó más qu'una parte: el primer llibru, asoleyáu en 1867, consagráu al desarrollu de la producción capitalista. Borradores de Marx fueron utilizaos por Friedrich Engels pa publicar los «llibros 2 y 3», en 1885 y 1894. Los apuntes de Marx dedicaos a la historia de les doctrines económiques fueron asoleyaos pol socialista alemán Karl Kautsky na obra Theorien über den Mehrwert ("Teoríes de la plusvalía", 4 vol., 1905-1910).

Foi observando la industria británica contemporánea y les sos condiciones de trabayu, sofitándose y criticando les anteriores teoríes de la economía política (tales como les de David Ricardo o Adam Smith) que Marx pretendió demostrar la naturaleza real del capitalismu, y poner l'acentu sobre les contradiciones internes d'esi sistema.

L'autor consideraba el mesmu a la so obra como «el más temible misil que fuera llanzáu a la cabeza de la burguesía».

Idees principales de la obra[editar | editar la fonte]

La conclusion de Marx ye que'l capitalismu ye un sistema a la vez inxustu ya inestable, qu'aliena a los seres humanos, y nel que la base sobre la que se sofita ye «la esplotación de los trabayadores» baxo la forma del sistema de salariu. Per otra parte, Marx estima que'l capitalismu deberá ser reemplazáu por un modu de producción fundáu sobre la propiedá común, reemplazando'l trabayu asalariáu pol trabayu llibre y cooperativu.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]