Diwani

De Wikipedia
Caligrafía Diwani

Diwani ye una variedá caligráfica del árabe, con un estilu en cursiva desenvueltu mientres el llamáu imperiu Turcu Otomanu (sieglos XVI al XVII). Foi creáu por Housam Roumi y algamó gran popularidá mientres la dómina de Soleimán (Sol y Imán) el magníficu o Süleyman I el magníficu (1520 -1566).

La caligrafía Diwani toma'l so nome del usu del diwan Otomanu que yera unu de los secretos del palaciu de los llamaos sultanatos, los palacios de los sultanes. Les regles, guíes, normes de comunicación, d'ésta caligrafía, nun yeren conocíes por toos, la educación nun taba tan ampliada como pa llegar a tola población y llindábase a unos pocos maestros y los sos respeutivos alumnos, unos pocos alumnos brillosos. La caligrafía Diwani foi emplegada na escritura de lleis (alcuerdos económicos, decretos, resoluciones)

La caligrafía Diwani inclúi dos estilos caligráficos:

  1. El estilu Riq`a Diwani componer con llinies rectes qu'empiecen dende enriba y siguen dando la forma propia de cada lletra, ideograma o símbolu #

El estilu Jeli Diwani, conocíu tamién como estilu claru, ye una caligrafía que s'estrema pol interlineado y la forma que toma la composición, 'd'una pieza', el llabor d'artesanía que rique dar forma o afaer a una forma un testu sirve por casu pa comunicar antes de lleer tou lo escrito, asina, si queremos describir en medicina cómo funciona un fégadu, podemos tomar la contorna d'aquello que vamos describir y afaer la lletra escrita a la contorna, ye posible faer lo mesmo con una arpa y una composición musical.

Diwani o la caligrafía Diwani carauterizar pola harmonía y guapura y cuanto más se llogra sintetizar la comunicación mayor ye'l valor consideráu, inda ye una forma de comunicación bella y harmónica n'usu por reis, príncipes, presidentes, na comunicación de celebraciones, ceremonies, norabones, felicitaciones, ye d'un altu valor artísticu.


Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]