Diu

De Wikipedia
Iglésia de San Pablo en Diu.
Palaciu del Gobernador portugués en Diu, fotografía de 1949.

Diu (d'antiguo tamién s'escribía Dio) ye una ciudá de la India allugada sobre la islla homónima, frente a la mariña sur de la península de Kathiawar (Gujarat), dixebrada del continente por una caleta. Foi sede del antiguu Estáu Portugués de la India, antigua colonia del Imperiu portugués. Foi ocupada pola India en 1961.

Historia[editar | editar la fonte]

Distribúyese poles penínsules de Gujarat y de Ghoghla y pola Islla de Diu (dixebrada de la península por un estrechu ríu denomináu Chassis y que más puramente podría ser consideráu como un estrechu brazu de mar). Diu yera una ciudá de gran movimientu comercial cuando los portugueses llegaron a la India. En 1513, los portugueses trataron d'establecer ellí una colonia de calter comercial, pero les negociaciones nun tuvieron ésitu.

Más palantre, en 1531 tampoco tuvo ésitu l'intentu de conquista lleváu a cabu por D. Nuno da Cunha, pero en 1535 Diu foi ufiertada a los portugueses como compensa pola ayuda militar qu'estos emprestaron al sultán de Gujarat, Bahadur Shá, contra les fuercies militares del Gran Mogol de Delhi, Humayun. D'esta forma, acobiciada dende los tiempos de Tristán da Cunha y d'Alfonso de Albuquerque, y dempués de delles tentatives fracasaes perpetaes por Diogo Lopes Sequeira en 1521, de Nuno da Cunha en 1523, Diu foi ufiertada a los portugueses, que llevantaron la Fortaleza de Diu.

Represu de la so arrogancia, Bahadur Shá pretendió recuperar Diu pero foi vencíu y muertu polos portugueses, lo que contribuyó a que s'enllargara un periodu de guerra ente estos y los sultanes de Gujarat, que realizaron dellos intentos fallíos por espulsar a los portugueses de la islla ente 1537 y 1546.

Dempués del segundu cercu, Diu foi de tal manera fortificada que pudo aguantar, más tarde, los ataques de los árabes de Mascate y de los holandeses, nel marcu de la so guerra contra l'imperiu español, a finales del sieglu XVII. La Fortaleza de Diu, reconstruyida por Dom João de Castro dempués del sitiu de 1545, entá sigue de pies.

A partir del sieglu XVIII, tornó la importancia estratéxica de Diu y quedó amenorgada a muséu o marcu históricu de la importancia comercial y estratéxico y antiguu baluarte de les lluches ente les fuercies islámiques de la India y les cristianes de Portugal.

Actualidá[editar | editar la fonte]

Diu permaneció en posesión de los portugueses dende 1535 hasta la Invasión de Diu y Goa el 19 d'avientu de 1961, cuando pasó a la soberanía de la Unión India, al tomar les tropes indies l'antiguu Estáu Portugués de la India en tiempos de Nehru.

Anguaño, Diu ye una islla alcontrada na mariña sur de la península de Kathiawar en Gujarat, dixebrada de tierra firme por una marisma. Cuenta con una superficie de 40 km², y una población de 44.110 habitantes. La ciudá de Diu atopar na punta Esti de la islla, y ye famosa pola so fortaleza y la so antigua catedral portuguesa. Ye tamién un importante centru pesqueru. La Fuercia Aérea India cuenta con una base na islla. El pueblu de Ghoghla, alcontráu en tierra firme, ye tamién parte del territoriu.

Ye considerada una de les más belles ciudaes de la India. Ente los sos sitios d'interés inclúyense la sablera de Nagoa, una de los meyores del país. L'arquiteutura amuesa una fuerte influencia portuguesa.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

20°42′N 70°59′E / 20.7°N 70.98°E / 20.7; 70.98