Diacronía

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta

Diacronía (del francés diachronie, del gr. δια- dia- 'al traviés de' y Χρόνος khrónos 'tiempu') ye l'estudiu d'un fenómenu social a lo llargo de diverses fases históriques atendiendo al so desenvolvimientu históricu y la socesión cronolóxica de los fechos relevantes a lo llargo del tiempu.

El términu "diacronía" oponer a sincronía, dimensión que dexa reparar cualesquier fenómenu - por casu cultural como ye lo llingüístico- tal como ye nun momentu dau de la so evolución. Asina s'entendería dicha oposición ente sincronía, qu'estudia - múltiples fechos asocediendo a un mesmu tiempu; ente que diacronía referir a un mesmu fechu al traviés de distintos espacios temporales.

Anque válida en toles escueles teóriques y en toles disciplines científiques la distinción diacronía y sincronía facer a partir del Cursu de llingüística xeneral de Ferdinand de Saussure, tal dialéutica binomial foi tomada especialmente pola escuela estructuralista.

En llingüística[editar | editar la fonte]

Artículu principal: Sincronía y diacronía

En llingüística, el términu diacronía referir al estudiu de la llingua a lo llargo de la so evolución, esto ye, históricamente, investigando los diversos cambeos llingüísticos del idioma dende'l so orixe hasta'l momentu actual.[1]

N'antropoloxía y hestoria[editar | editar la fonte]

En antropoloxía, el términu diacronía foi adoptáu pola corriente estructuralista francesa. Claude Lévi-Strauss conociera la obra del llingüista suizu Ferdinand de Saussure, creador de la díada teórica diacronía-sincronía. D'ende retomar aproximao col mesmu sentíu que s'usa en llingüística. En historiografía, la perspeutiva diacrónica ye la más habitual, la que presenta la evolución de los fechos o procesos históricos a lo llargo del tiempu históricu (vease historiografía).

Referencies[editar | editar la fonte]