Cunizza da Romano

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Cunizza da RomanoPicto infobox character.png
Vida
Nacimientu

1198 [[(Gregorianu)]]

[1]
Muerte

1279 [[(Gregorianu)]]

(80/81 años)
Oficiu
Cambiar los datos en Wikidata

Cunizza da Romanu (n. 1198) foi una noble italiana de la familia Ezzelino, la tercer fía d'Ezzelino II da Romanu, el Monxu, un señor de Treviso, y de Adelaida de Mangona, hermana d'Ezzelino III, vicariu imperial baxu Federico II y Alberico. Ye un personaxe de la La Divina Comedia del poeta florentín Dante Alighieri, quien nel cantar IX del Paraísu asítiase nel cielu de Venus. Tamién figura na ópera Oberto, la primera del compositor Giuseppe Verdi.

Biografía[editar | editar la fonte]

Por una razón d'Estáu, bien nuevu casóse col conde Riccardo de San Bonifacio, señor de Verona. Cuando les families volvieron allugar diferencies, socatrada pol padre y los hermanos, foi raptada pol poeta de la corte Sordello da Goito, quien la devolvió al llar paternu, de quien se namoró de Sordello, lo qu'acarretó la so espulsión. Cunizza amó depués a Bonio, un caballeru de Treviso con quien según el cronista Rolandino viaxó per munchos países "a gran sollazzo y facendo grandi spese" (gastando y prestándose enforma). Tres el decesu de Bonio, casóse con Aimerio, de los condes de Breganze. Cuando de la mesma este morrió, Cunizza volvió casase con un veronés.

En 1260, tres la perda de poder de los Ezzelini, abelugar en Florencia, onde los güelos maternos. Cinco años más tarde, en casa de Cavalcante Cavalcanti, padre del poeta stilnovista Guido, lliberó a los siervos de la so familia.

Alcuentru con Dante[editar | editar la fonte]

Vivió los años del so maduror en Florencia, onde Dante conocer, dedicada la expiación y a la caridá. En 1279 tener por última vegada noticies sos, cuando redactó un testamentu nel que dexó los sos bienes a los fíos del conde Alessandro Alberti.

Los antiguos comentadores que la llamaben "fía de Venus", atribuyéndo-y munchos amantes, coinciden al describila como una muyer tan luxuriosa, que según ella mesma dicía, a quien lo pidiera con amor cortés, sería una canallada nun concede-y lo. La so fuerte pasión sensual, sicasí, tresformar nuna pasión de tipu relixosu.

Nel Paraísu[editar | editar la fonte]

Dante, quien la conoció en Florencia yá dedicada al amor relixoso, debió de sentir nella'l méritu de del grandor de la pasión y del amor carnal tresformaos nes sos versiones espirituales, polo que la asitia nel Paraísu, onde'l so personaxe diz los siguientes versos:

D'un raigañu nacimos yo y ella:

Cunizza fui llamada, y equí refuljo
porque me venció la lluz d'esta estrella.

Mas alegremente al mio mesma indulgo
la razón de la mio suerte, y nun me pesa;

lo que duru quiciabes paeciera al vuesu vulgo.

Dante Alighieri, cantar IX del Paraísu, versos 31 a 36.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Barbara Reynolds, Dante: The Poet, the Political Thinker, the Man, I.B.Tauris, 2007, ISBN 1845115546, páx. 12.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]



Cunizza da Romano
  1. Afirmao en: Diccionario biográfico de los italianos. Dizionario biografico degli italiani: cunizza-da-romano. Apaez como: Cunizza da ROMANO. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: Italianu. Data de publicación: 1960. Autor: varios autores.