Cuevas del Becerro

Coordenaes: 36°52′33″N 5°02′39″W / 36.8759°N 5.0441°O / 36.8759; -5.0441
De Wikipedia
Cuevas del Becerro
Alministración
País España
Autonomíasimple Andalucía
Provincia provincia de Málaga
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Cuevas del Becerro (es) Traducir ensin valor
Nome oficial Cuevas del Becerro (es)[1]
Códigu postal 29...
Xeografía
Coordenaes 36°52′33″N 5°02′39″W / 36.8759°N 5.0441°O / 36.8759; -5.0441
Cuevas del Becerro alcuéntrase n'España
Cuevas del Becerro
Cuevas del Becerro
Cuevas del Becerro (España)
Superficie 16 km²
Altitú 731 m
Llenda con Cañete la Real y Ronda
Demografía
Población 1592 hab. (2023)
- 785 homes (2019)

- 804 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.09% de provincia de Málaga
0% de Andalucía
0% de España
Densidá 99,5 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
cuevasdelbecerro.es
Cambiar los datos en Wikidata

Cuevas del Becerro ye un conceyu español de la provincia de Málaga, Andalucía, atopar nel norte de Ronda y ye la llende de Guadalteba. Per carretera tópase asitiáu a 20 km de Ronda, 97 km de Málaga y a 576 km de Madrid. El pueblu atopar a más 724 metros d'altitú sobre'l nivel del mar. La so estensión ye de 16 km².

Mapa Cuevas del Becerro

En 2016 cuenta con una población de 1.628 habitantes.[2]

Vista de Cuevas del Becerro dende l'A367

Orixe del nome[editar | editar la fonte]

Diz la lleenda que'l pueblu recibe'l so nome d'un magüetu d'oru qu'atoparon nuna de les sos cueves, que na actualidá queden allugaes na fastera Norte del pueblu, sobre'l ríu de les cueves. Darréu un investigador envalora qu'eses cueves yeren utilizaes pa dar abellu a un magüetu semental, onde los paisanos llevaben a les sos vaques por que les cubrir; y de ende podría venir l'orixe del nome. Sía como fora, pel momento tou son meres especulaciones sobre'l posible orixe, ensin que se sepa a ciencia cierta la verdá.

Llugares d'interés[editar | editar la fonte]

Política y alministración[editar | editar la fonte]

L'alministración política del conceyu realízase al traviés d'un Conceyu de xestión democrática que los sos componentes escoyer cada cuatro años por sufraxu universal. El censu eleutoral ta compuestu por tolos residentes empadronaos nel pueblu mayores de 18 años y nacionales d'España y de los restantes estaos miembros de la Xunión Europea. Según lo dispuesto na Llei del Réxime Eleutoral Xeneral,[3] qu'establez el númberu de conceyales elegibles en función de la población del conceyu, la Corporación Municipal de Cuevas del Becerro ta formada por 9 conceyales.

Fiestes[editar | editar la fonte]

  • Fiestes patronales n'honor a "San Antonio Abá": El 17 de xineru. Ye bien común bendicir a los animales y sacar una procesión n'honor al Patrón del pueblu,
  • Fiesta de "les Candelarias: El 2 de febreru. Trata de faer una foguera con olivares. Les llapaes algamen una gran altitú, cuando amenorga los más nuevos salten la candela.
  • Antroxu, finales de febreru.
  • Fiesta de "partir la Vieya": En marzu. Ruémpese la tradición de nun comer carne en Selmana Santa. Nesta fiesta axunten toos nel campu a comer carne, acompañaos d'unes muñeques con aspeutu de muyer vieya.
  • Romería n'honor a San Isidro: Sábadu más próximu al 15 de mayu. Treslladen el Santu del pueblu al llugar onde se celebra la romería
  • Verbena de Branu: En xunetu.
  • Feria del pueblu n'honor al so Patrón San Antonio Abá: Última selmana d'agostu.
  • Fiesta de "turrar les castañes"

Agricultura y ganadería[editar | editar la fonte]

Na actualidá los principales cultivos que s'asientan sobre les fértiles tierres de llabor qu'arrodien al pueblu son el olivo, les ceberes y la matalauga. En menor grau cultívense garbanzos, fabones, xirasol, almendro y frutales. Les numberoses güertes de regadío son infrautilizadas y tan solo vense pel branu dellos güertos destinaos al autoconsumo.

La olivar va acopando la mayoría de la superficie del términu y atópase nun procesu de mecanización, incorporando nueves téuniques de llantadera, riego y recueya.

Tocantes a ganadería les principales esplotaciones concentrar na apicultura, un desenvolvimientu del sector caprino, ovín y bovín. En menor midida danse'l ganáu equino, el porcín y l'avicultura.

Fauna montesa[editar | editar la fonte]

Les sierres qu'arrodien al pueblu son bien riques en fauna. Los díes soleyeros podemos ver cazando a l'águila perdicera, y pastiando xunto a los riscos a la cabra montés. Esisten aves nocherniega tales como'l uxu real, el cárabo, la curuxa, el miagón y l'uxu común. Otros animales monteses son el melandru, el foín, la gineta, el meloncillo, el turón, la foina, el coneyu y la llebre.

Historia[editar | editar la fonte]

Prueba del pasáu romanu son les muertes de los fornos del Alfar romanu. Sía comoquier tamién s'atoparon restos del Neolíticu en llugares como les fasteres occidental y norte del Cuetu del Castillón, nes proximidaes de la Fuente del Foín y nel cantu nororiental del Cuetu de los Palombos.

La primer noticia escrita que se tien d'esta villa ye la de la so conquista a los musulmanes por Alfonsu XI de Castiella en 1330. Nesa campaña tamién s'apoderó de Teba, Ardales, Cañete la Real y Priego.

Nos documentos atopaos nel archivu parroquial, pertenecientes al sieglu XVIII, y nos del archivu municipal de 1867, dízsenos que la finca del "Mayoralgu", na que s'asitia la villa, pertenecía a la marquesa de Cuevas del Becerro y Benamejí.

Esti pueblu ta asitiáu na finca "El Mayoralgu" y construyíu en redol al camín real de Ronda a Cañete. Y ye nel nucleu urbanu onde atopamos l'arquiteutura tradicional. Sicasí, anguaño tánse construyendo nuevos edificios nel extrarradio, muncho más modernos y tipu xalé. La distorsión arquitectónica provocar los zócalos de mármol y cerámica colos que fueron recubiertos les edificaciones de corte arábigu, aquelles qu'escolten el camín real, formando una cai central y cuasi única del pueblu, estremada pola Ilesia que venera a San Antonio Abá, patronu de la llocalidá por un fechu interesáu. Y ye que, mientres la invasión napoleónica, dicíase que los soldaos violaben a les muyeres; pero éstos pasaron de llargu, polo que, n'agradecimientu, tomaron como patronu'l santu d'aquel día.

Tocantes a esa finca de "El Mayoralgu", el so primera titular foi la marquesa de Benamejí, pa pasar depués a mano de los colonos al tar consideraes como aptes pa la producción agraria. Sicasí, y según los espertos, este foi l'orixe de la decadencia de la "cultura rural" de los cueveños.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  2. «Institutu d'Estadística y Cartografía d'Andalucía. SIMA - Cuevas Bajas (Málaga)» (castellanu). Consultáu'l 26 d'ochobre de 2017.
  3. B.O.E. (ed.): «Ley Orgánica 5/1985, de 19 de xunu, del Réxime Eleutoral Xeneral». Consultáu'l 16 de xineru de 2009.