Crianza de los fíos

De Wikipedia
Crianza de los fíos
Comportamientu y educación (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

La crianza de los fíos ye l'aición de promover y brindar soporte a l'actividá física, l'actividá emocional, el desenvolvimientu social y el desenvolvimientu intelectual d'un neñu o neña dende la so infancia hasta la so edá adulta. Tamién se refier a los aspeutos de la crecedera del neñu independientemente de la rellación biolóxica.[1]

Xeneralmente ye llevada a cabu polos padres biolóxicos del neñu n'interaición col gobiernu y la sociedá, que xueguen el so papel tamién. En munchos casos, los neños güérfanus o abandonaos reciben cuidaos parentales de padres adoptivos. Los demás neños pueden ser adoptaos, criaos en llares de guarda o asitiaos nun orfanatu.[ensin referencies]

Estilos de Crianza[editar | editar la fonte]

La psicóloga en Desarrollu, Diana Baumrind, identificó trés principales estilos de crianza nel desenvolvimientu infantil tempranu: autoritariu, democrática, y permisivu. Estos estilos de crianza ampliáronse más tarde a cuatro, incluyendo un estilu al marxe. Estos cuatro estilos de crianza impliquen combinaciones d'aceptación y capacidá de respuesta per un sitiu, la demanda y el control sobre l'otru.

  • Los estilos autoritarios de crianza de los fíos pueden ser bien ríxidos y estrictos. Los padres que practiquen esti estilu de crianza tienen un estrictu conxuntu de regles y mires, y esixen una obediencia ríxida. Si les regles nun se siguen, un castigu ye la forma más utilizada p'asegurar la obediencia. Xeneralmente, nun hai esplicación de la pena, sacantes el neñu tea en problemes y en consecuencia tien d'escuchar. "Porque yo dicir" ye una respuesta típica a la entruga d'un neñu a l'autoridá, esti tipu d'autoridá se utilizaa con mayor frecuencia en families de clase trabayadora de la clase media. En 1983, Diana Baumrind atopó que los neños criaos nun llar autoritariu d'esti estilu yera menos allegre, taciturno y cada vez más vulnerable al estrés. En munchos casos, estos neños tamién demostraron una hostilidá pasiva.
  • La crianza democrática basar nel refuerzu positivu y l'usu pocu frecuente del castigu. Los padres son más conscientes de los sentimientos d'un neñu y de les sos capacidaes sofitando'l desenvolvimientu de l'autonomía del neñu dientro de llendes razonables. Esiste una atmósfera de dar y recibir implicada na comunicación ente padres y fíos, tanto'l control y el sofitu exercer na crianza del estilu democráticu. Les investigaciones demuestren qu'esti estilu ye más beneficiosu.
  • La crianza permisiva o indulxente ye más popular en families de clase media. Nestes redolaes familiares la llibertá d'un neñu y la so autonomía son valoraes y los padres tienden a basase principalmente nel razonamientu y l'esplicación. Tiende a haber pocu o nengún castigu o de les normes nesti estilu de crianza de los fíos. Los fíos dizse que tán llibre de restricciones esternes. Los fíos de padres permisivos son felices, pero dacuando amuesen escasos niveles d'autu-control y auto-confianza porque escarecen d'una estructura en casa.
  • Un estilu de crianza non afeutivu asocedi cuando los padres tán de cutiu ausentes emocionalmente y dacuando ausentes físicamente. Tienen poco o nenguna esperanza de los neños y regularmente nun tienen comunicación. Ellos nun respuenden a les necesidaes del neñu y nun esixen nada d'ellos nes sos mires de comportamientu. Ellos apurren tou lo que'l neñu precisa pa sobrevivir con pocu o nengún compromisu. De cutiu esiste una gran fienda ente los padres y los neños con esti estilu de crianza. Los neños con poco o nenguna comunicación colos padres tienden a ser les víctimes de la conducta esviada d'otros neños y pueden participar en delles d'eses esviaciones. Los fíos de padres afeutaos sufren en caúna de les siguientes árees: competencia social, rendimientu académicu, desenvolvimientu psicosocial y problemes de comportamientu.

Nun esiste un modelu únicu o definitivu de la crianza. Lo que puede ser afechu pa una familia o un neñu puede nun ser afechu pa otru. Con autoritaria y permisiva (indulxencia) de crianza en llaos opuestos del espectru, los modelos más convencionales y modernos de crianza de los fíos cayen en dalgún llugar del mediu. Estratexes de crianza de los fíos, según los comportamientos ideales de lo que los padres esperen que seya comunicada verbalmente y/o non verbal tamién xueguen un papel importante nel desenvolvimientu d'un neñu.

Práutiques de Crianza[editar | editar la fonte]

  • Modelu Históricu del Desarrollu (Neñu como un Aprendiz)- Mientres les capacidaes independientes del neñu remanecen, les oportunidaes tán constantemente presentando a un nivel apropiáu de la edá. El neñu gana autoestima simultáneu a les apaiciones de delles competencies nun cada vez númberu mayor de llugares esenciales, mientres s'avera a la adultez.
  • Crianza Cariñosa- fortalecer el venceyu intuitivu, psicolóxicu y emocional ente'l cuidador principal.
  • Crianza Helicóptero- sobreprotección, los padres constantemente tán arreyaos, atayando l'habilidá del neñu pa funcionar pola so cuenta.
  • Crianza Narcisista- los padres son conducíos poles sos propies necesidaes, los sos fíos son una estensión de la so propia identidá, ellos usen a los sos fíos pa vivir los sos suaños.
  • Crianza Positiva- incondicional sofitu, emponiéndolos y sofitándolos pa un desenvolvimientu saludable.
  • Crianza lenta- déxa-y al neñu desenvolver los sos propios intereses dexándo-y crecer dientro la so propia persona, pasar enforma tiempu familiar, crear les sos propies decisiones, llindar l'usu de dispositivos electrónicos y usar más xuguetes simples.
  • Crianza Espiritual- respeta la individualidá del neñu, faciendo espaciu por que'l neñu desenvuelva un sentíu de les sos propies creencies al traviés de la so personalidá y el so potencial.
  • Crianza Estricta- enfoque a una estricta disciplina, esixente, con altes mires de los padres.
  • Crianza Tóxica- probe crianza, completa rotura de l'habilidá del neñu identificar él mesmu amenorgando l'autoestima, dexar de llau les necesidaes de los neños y l'abusu ye dacuando vistu nesti estilu de crianza.
  • Crianza Incondicional- dando incondicional y positivu estímulu.

Habilidaes de criances[editar | editar la fonte]

Los estilos de crianza son namái una pequeña parte de lo que se precisa pa ser un "bon padre". La crianza de los fíos rique de muncha habilidá y paciencia. Ye un trabayu constante y en crecedera. Hai investigaciones que demuestren que los neños ardíciense cuando los sos padres:

  • Comuníquense honestamente alrodiu de los eventos o los discutinios que se producieron, amás, que los padres espliquen con claridá a los neños lo que pasó y cómo fueron arreyaos si dir;
  • Permanecen constantes, los neños precisen estructura, rutines normales;
  • Tomen más interés nes necesidaes educatives de los sos fíos y el desenvolvimientu tempranu;
  • Caltienen una comunicación abierta y tán enteraos sobre lo que'l so fíu ta aprendiendo, faciendo y cómo-y ta afectando.

Roles y Responsabilidaes de los Padres[editar | editar la fonte]

Maternidá[editar | editar la fonte]

La ideoloxía de la "maternidá" retrata a les madres como a les cuidadores finales. Elles inverten la mayoría si non tol so tiempu a los sos fíos afectando'l so trabayu y el so papel nel mercáu de trabayu. Anque ames de casa son menos comunes, les muyeres son vistes pasando más tiempu colos fíos de los homes. Elles son comúnmente les cuidadores de los neños y sofiten la crecedera y l'estabilidá emocional.

Paternidá[editar | editar la fonte]

Los padres agora más que nunca pasen más tiempu colos sos fíos. A diferencia del pasáu onde los padres yeren los xefes de familia y les madres quedábense en casa pa cocinar, llimpiar y curiar de los neños, los papeles tán empezando a converxer. Los padres participen más nes funciones parentales y l'asunción de responsabilidaes, tales como bañar, vistir, alimentar, camudar pañales y consolar a los neños. Los beneficios a curtiu y llargu plazu d'una paternidá bien realizada inevitablemente va vese reflexáu en fíos más seguros, pol fechu de sentise queríos non solo por ma sinón tamién por pá como figura paterna a quien el neñu va conociendo desque ta nel banduyu de la madre, nel meyor de los casos, pos agora los padres arréyense más dende l'embaranzu siguiendo con guardar el partu y estos son momentos qu'ayuden a crear el venceyu, entá cuando la edá del padre según el nivel socioeconómico influyan sustancialmente, lo cierto ye que al día de güei la etiqueta de que la paternidá amenorgar a dir trabayar y aprovir va formando parte del pasáu.

Ganancia Compartida/Matrimoniu con Crianza Compartida[editar | editar la fonte]

Güei munchos homes y muyeres participen en Ganancia Compartida/Matrimoniu con Crianza Compartida onde ellos nun siguen un arquetipu o estereotipu de "maternidá" o "paternidá" y sicasí faen el so trabayu profesional y el trabayu ensin pagar de la crianza y el cuidu del neñu. Anguaño los roles de "padre y madre" tán tresformándose pos el rol de la muyer na sociedá tuvo un cambéu considerable al incorporase al mercáu llaboral. El casu más común ye que dambos padres trabayen. Lo que ye güei l'home contribúi entá más na educación de los fíos y de esta forma ta rompiéndose col vieyu sistema que de xeneración en xeneración tuvo vixente por enforma tiempu y que por esta razón la muyer tuvo que cargar cola pesada responsabilidá de criar a los fíos sola ensin sofitu moral del padre. Sicasí, agora la crianza de los fíos compartir ente los dos padres formando asina una crianza compartida, dando como resultáu una rellación harmoniosa ente dambos padres.

Estrés de la transición de roles[editar | editar la fonte]

En 1968 Alice Rossi identifico cinco tensiones arreyaes al entrar na paternidá

  • La irreversibilidad: Fala del asuntu qu'a diferencia d'otros papeles, unu nun puede dexar la paternidá una vegada que naz un neñu.
  • La falta de preparación: Nun hai absolutamente nenguna manera de planiar y prauticar la crianza de los fíos hasta que tienen un fíu nos sos brazos pa curiar de forma constante.
  • La idealización y romantización: Cuando la realidá de ser padres resulta ser distintu de lo que s'espera, ye fácil pa los nuevos padres siéntense atayaos y decepcionaos nes sos nueves funciones.
  • Lo repentino: Enceta la cuestión de que, independientemente de los meses d'embaranzu, un individuu pasa de ser un non-padre a un padre'l momentu en que se produz el partu y con eso ye la rapidez mesma de les responsabilidaes que van xunto con ella.
  • Conflictu: El papel de los padres afecta toles otres funciones que lleven a cabu como individuos. Dacuando ye difícil remanar toles funciones, esto puede conducir al estrés y nun encaralo de manera saludable.

Los cambeos cola llegada de los fíos[editar | editar la fonte]

Cinco dominio de cambéu fueron identificaos nos nuevos padres de Carolyn Cowan y Phillip cola llegada de nuevos neños.

  • Identidá y cambeos internos de vida ye cuando los padres yá non yá piensen en sí mesmos. Les prioridaes y valores personales camuden cola adición d'un neñu a la so vida.
  • Los cambeos nos roles y les rellaciones conxugales son los cambeos en cómo les pareyes estremen les xeres y responsabilidaes. Por causa de la fatiga acomuñada a la llegada d'un neñu la calidá de rellación puede menguar.
  • Los cambeos nes rellaciones interxeneracionales producir al convertise en padres primerizos y esto alteria la rellación ente ellos y los sos padres.
  • Los cambeos nos roles y les rellaciones fora de la familia asoceden nel trabayu o nes amistaes. Los neños nuevos convertir en prioridá y les rellaciones secundaries pasen a segundu planu, n'ocasiones estes rellaciones vense afeutaes o alteriaes.

Crianza de los fíos a lo llargo de la vida[editar | editar la fonte]

Planificación y antes del embaranzu[editar | editar la fonte]

Planificación Familiar ye la decisión al si y cuando convertise padres, inclúi planificación, preparación y recueya de recursos. Los Padres tienen d'evaluar económicamente(ente otres coses) si ellos tienen los recursos financieros riquíos (la crianza d'un neñu cuesta alredor de $16,198 añalmente nos Estaos Xuníos), tienen de valorar si la so situación familiar ye lo suficiente estable y si ellos mesmos son responsables y calificaos pa criar a un neñu. La Salú Reproductiva y cuidáu preconcepcional afecta l'embaranzu, l'ésitu reproductivu maternal y la salú físico y mental

L'embaranzu y la paternidá prenatal[editar | editar la fonte]

Nel embaranzu el fetu vese afeutáu por munches decisiones que los padres faensobremanera les decisiones rellacionaes con estilu de vida. Les decisiones sobre salú y dieta de la madre puede tener un impautu positivu o negativu nel neñu mientres [l'embaranzu [| paternidá prenatal.]] Amás del manexu físicu del embaranzu, les conocencies médiques del so médicu, hospital y opciones de partu son importantes. Estos son dellos elementos clave del conseyu:

  • Preguntar al so médicu con qué frecuencia él o ella ta nel hospital y quien cubre por ellos cuando nun tán disponibles.
  • Aprienda tou lo que pueda alrodiu del so médicu de copia de seguridá, según el so médicu d'atención primaria.
  • Escueya un hospital con un equipu de anestesistas nel llocal, les 24 hores.

Munches persones creen que la paternidá empieza cola nacencia, pero la madre empecipia la crianza y alimentación del neñu muncho primero de nacer. La evidencia científica indica qu'a partir del quintu mes, el fetu ye capaz d'oyer soníos, tomar conciencia del movimientu, y posiblemente esponer memoria al curtiu plazu. Dellos estudios (por casu Kissilevsky et al., 2003) amuesen evidencia de que'l fetu pueda familiarizase cola so voz o les de los sos padres. Otres investigaciones indiquen que pal séptimu mes, les señales esternes de programación inflúin nos vezos de suañu del ñácaru ensin nacer. Con base nesta evidencia, empezar a ser padres muncho primero de la nacencia.

Naciellos y ñácaros[editar | editar la fonte]

La crianza d'un Naciellu, ye cuando la responsabilidá de los padres empieza. Les necesidaes básiques pa un naciellu son: comida, suañu, comodidá y llimpieza; les cualos los padres aproven. La única forma qu'un ñácaru tien pa comunicase ye al traviés del lloru; los padres sollertes van empezar a identificar distintos tipos de Lloros, que representen distintes necesidaes como fame, malestar, aburrición y soledá. Los naciellos y neños pequeños riquen alimentación cada poques hores lo cual ye disruptivo pal adultu ciclo de suaños. Ellos respuenden con entusiasmu a afalagos nidios y abrazos. Nidiu valumbu escontra tras y alantre de cutiu asela a un ñácaru que llora, al igual que los masaxes y los baños calientes. Los naciellos pueden consolase por zucase'l pulgar o un Chupu. La necesidá de zucar ye instintivu y dexa a los naciellos alimentase. Lactancia ye'l métodu encamentáu pa l'alimentación de toles principales organizaciones de salú infantil. Si la lactancia materna nun ye posible o conveniente, l'alimentación con biberón ye una alternativa común. Otres alternatives inclúin la lleche materno o l'alimentación con fórmula d'una taza, una cuyar, xeringa p'alimentar o suplementador d'enfermería.

La formación d'Apegos ye consideráu como la base de los ñácaros y los neños pa formar y conducir les rellaciones mientres tola vida. Apegu yenos lo mesmo que l'amor y/o ciñu anque ellos de cutiu van de la mano. El desenvolvimientu inmediatu d'apegos, la falta de ciñu o una capacidá gravemente afeutada col apegu podría causar graves daños a la salú y bienestar del neñu. Físicamente nun puede vese síntomes o nicios d'un trestornu, pero emocionalmente el neñu puede trate afeutáu. Los estudios demuestren que los neños con un seguru apegu tienen la capacidá de formar rellaciones esitoses, espresase de forma interpersonal y llograr una mayor autoestima. Pela cueta los neños que tienen cuidadores que son desdexosos o nun tán disponibles emocionalmente pueden presentar problemes de conducta como'l trestornu de estrés postraumático o trestornu d'oposición griespa.

Trestornu de oposicional griespu ye un patrón de comportamientu desobediente, contrariu y griespu escontra les figures d'autoridá.

Neñu Pequeñu[editar | editar la fonte]

Los neños pequeños son muncho más activos que los ñácaros y tienen el retu d'aprender a faer xeres sencielles por sigo mesmos. Nesta etapa, los padres tán bien arreyaos n'amosar al neñu cómo faer les coses en llugar de namái faer les coses por ellos, y el neñu de cutiu va asonsañar a los padres. Los neños pequeños precisen ayuda pa construyir el so vocabulariu, amontar les sos habilidaes de comunicación, y remanar les sos emociones. Los neños pequeños tamién empiecen a entender la etiqueta social, como ser cortés y tomar veces.

Los neños pequeños son bien curiosos avera del mundu que los arrodia y tienen munches ganes d'esploralo. Ellos busquen una mayor independencia y responsabilidá, y pueden atayase cuando les coses nun salen como ellos quieren o esperen. Los Rebexíos empiecen nesta etapa, y dacuando conozse como los "tarrecibles dos años". Les rabexaes son de cutiu causaes pola frustración del neñu nuna situación particular, dacuando a cencielles por non ser capaz de comunicase correutamente. Ye d'esperar que los padres de los neños pequeños empónganlos y enseñen por aciu rutines básiques (como llavase les manes antes de comer o cepillase los dientes antes de chase) col fin de dir amontando les responsabilidaes del neñu. Tamién ye normal que los neños pequeños de cutiu siéntanse atayaos. Trátase d'un pasu esencial pal so desenvolvimientu. Ellos van aprender al traviés de la esperiencia, ensayu y error. Esto significa que tienen qu'esperimentar la frustración cuando daqué nun funcionar pa ellos, col fin de pasar a la siguiente etapa. Cuando'l neñu siéntese atayáu, de cutiu, pórtase mal con aiciones como glayar, cutir o morder. Los padres tienen de tener cuidu al reaccionar a tales comportamientos, yá que da-yos amenaces o castigos nun va ser útil y namái va empiorar la situación.

Neñu[editar | editar la fonte]

Los neños más pequeños son cada vez más independientes y empiecen a construyir amistaes. Ellos son capaces de razonar y pueden tomar les sos propies decisiones, daes les situaciones hipotétiques. Los neños pequeños demanden una atención constante, yá que tienen d'aprender a trepar cola aburrición y ser capaces de xugar en forma independiente. Tamién-yos gusta ayudar, sentise útiles y capaces. Los padres pueden ayudar a los sos fíos por aciu el fomentu de les interaiciones sociales y modelos de comportamientos sociales apropiaos. Una gran parte del aprendizaxe nos primeros años vien de participar nes actividaes y les xeres doméstiques. Los padres que reparen a los sos fíos xugar van tener la oportunidá d'acolumbrar el mundu de los sos fíos, aprender a comunicase más efeutivamente colos sos fíos y dáse-yos otra opción pa ufiertar orientación nidia y nutriente. Los padres tamién tán enseñando a los sos fíos salú, hixene y vezos d'alimentación al traviés de la instrucción y l'exemplu.

Los padres tienen de tomar decisiones tocantes a la educación del so fíu. Los estilos de crianza nesta área diverxen enforma nesta etapa, con dellos padres convirtiéndose bien arreyáu na organización d'actividaes entamaes y programes d'educación temprana. Otros padres opten por dexar que'l neñu desenvolver con poques actividaes entamaes.

Los neños empiecen a aprender les responsabilidaes y consecuencies de les sos aiciones, con ayuda de los padres. Dellos padres dan una pequeña cantidá de dineru qu'aumenta cola edá p'ayudar a enseñar a los neños el valor material y cómo ser responsable con ella.

Los padres que son coherentes y xustos cola disciplina de los sos fíos, quien abiertamente comuniquen y ufierten esplicaciones a los sos fíos, y nun desdexen les necesidaes de los sos fíos de dalguna manera, de cutiu atopen que tienen menos problemes colos sos fíos como que maurecen.

Adolescentes[editar | editar la fonte]

Na adolescencia los neños tán empezando a formar el so identidá y tánse probando y desenvolviendo les funciones interpersonales y profesionales que van asumir como adultos. Poro, ye importante que los padres tengan de tratalos como adultos nuevos. Anque los adolescentes busquen intercambios, adultos fora de la familia d'orientación o otros modelos pa la so forma de portase, los padres siguen siendo influyentes nel so desenvolvimientu. Un adolescente que piensa mal d'él o d'ella mesma, nun tien enfotu, pasiar coles peaes, escarecen de valores positivos, sigue al ensame, nun-y va bien nos estudios, pierde interés na escuela, tien pocos amigos, escarez de supervisión nel llar y nun ta cerca de los adultos clave como los padres, apuerten a vulnerables a la presión de grupu. Los padres de cutiu siéntense aisllaos y solos en ser padres d'adolescentes, pero aun así tienen de faer los esfuercios pa tar al tantu de les actividaes de los sos adolescentes, brindar orientación, direición y consulta. L'adolescencia puede ser una dómina d'altu riesgos pa los neños, onde les nueves llibertaes atopaes pueden dar llugar a decisiones drástiques qu'abren o cierren oportunidaes na so vida. Los problemes de los padres nesta etapa de la crianza inclúin tratar con "rebelde" adolescentes, que nun conocíen a la llibertá mientres yeren más pequeños. Pa evitar tou esto, ye importante construyir una rellación d'enfotu con ellos. Esto puédese llograr por aciu la planificación d'actividaes risonderes xuntos, calteniendo les sos promeses, non regañar a él o ella alrodiu de los sos errores del pasáu y tratar d'escuchar y falar con ellos ensin importar lo ocupao pueda tase. Cuando una rellación d'enfotu constrúyese, ye más probable que s'avere en busca d'ayuda cuando s'enfrenten a la presión negativa de los sos compañeros. Amás, trate de construyir una base sólida p'ayudar al so fíu a aguantar la presión negativa de los compañeros. P'aumentar la so autoestima ye importante: Emponderar les fortaleces del so fíu en llugar de centrase nes sos debilidaes (Fadrá-yos sentir bien y crecer seguros de sigo mesmos, por que él/ella nun sienta la necesidá de ganar l'aceptación de los sos compañeros), reconoza los esfuercios del so fíu, non yá céntrese na resultancia final (cuando se dan cuenta de qu'usté reconoz los sos esfuercios, él/ella va siguir intentando), y, a lo último, non desapruebe el comportamientu del neñu, por que nun se vuelvan a los sos compañeros pa l'aceptación y comodidá. Nel ámbitu escolar en 16 de cada 20 secundaries fáense cites bimestrales pa face-yos saber les calificaciones llograes polos sos fíos, la comunicación centrar nello puramente. Sicasí, nos cuatro secundaries restantes les xuntes amás de comunicar resultaos, impleméntense visites de los padres de familia a conocer el desempeñu de los alumnos nun día normal de clases. Esta práutica ye común nes escueles de nivel preescolar inclusive nes de nivel primaria, pero nes secundaries ye menos avezada anque sigue siendo una práutica bien importante. La finalidá d'esta actividá ye que se realice nun nivel onde los padres atópense más alloñaos de la escuela y los alumnos refuguen la observación paterna. Los padres valorar como favorable y manifiesten l'efeutu positivu qu'esto tien nos alumnos. Tanto padres como profesores señalen qu'a partir d'estos dos actividaes:xuntes d'información y visites a la escuela llógrense tomar alcuerdos de forma compartida con cuenta d'ameyorar l'aprovechamientu del alumnu y el so comportamientu. Finalmente la definición de metes y oxetivos escolares ye una actividá a la cual delles secundaries convoquen a los padres de familia. Participar nesti tipu d'actividaes supón una collaboración más complexa y sustantiva per parte de los padres de familia.

Adultos[editar | editar la fonte]

La crianza de los fíos usualmente nun termina cuando'l neñu llega a los 18 años. El neñu puede precisar sofitu más allá de los años d'adolescencia, inclusive na mocedá y adultez. La crianza puede aportar a un procesu que dure tola vida.

Asistencia[editar | editar la fonte]

Curiáu[editar | editar la fonte]

La investigación amuesa que'l 70 per cientu de los padres asitiaron a los sos fíos en dalgún tipu d'axuste de cuidu de neños, curiáu de neños faciendo un componente esencial de la crianza de los fíos. Por cuenta de que otra persona va acomuñar na crianza del so fíu, ye importante escoyer un llugar que s'afaiga a les sos necesidaes y afáigase a los sos valores y metes pal so fíu. Allugamientu, configuración y el costu son toos desaxeradamente importante na eleición d'un centru de cuidu infantil. L'Asociación Nacional pa la Educación de Neños Pequeños (NAEYC) identifica diez elemento p'asegurase de que'l so fíu ta nun bon ambiente de cuidu infantil tempranu:

  1. Los neños pasen la mayor parte del so tiempu xugando y trabayando con materiales o otros neños. Ellos nun analayen al debalu, y nun s'espera que se siente tranquilamente mientres llargos periodos de tiempu.
  2. Los neños tienen accesu a diverses actividaes mientres tol día. Busque una variedá de bloques de construcción y otros materiales de construcción, los accesorios pal xuegu de ficción, llibros de dibuxos, pintures y otros materiales d'arte y xuguetes de mesa como xuegos de xuegu, tableru de clavíes, y ruempecabeces. Los neños non toos tendríamos de faer lo mesmo coles mesmes.
  3. Los maestros trabayen con neños individuales, grupos pequeños, y tol grupu en distintos momentos mientres el día. Nun pasen tol so tiempu con tol grupu.
  4. El salón ta decoráu con obres d'arte orixinal de los neños, la so propia escritura cola ortografía inventada y cuentos dictaos por neños a los maestros.
  5. Los neños aprienden los númberos y l'alfabetu nel contestu de les sos esperiencies cotidianes. El mundu natural de les plantes y los animales y les actividaes significatives como cocinar, pasar llista, o sirvir aperitivos sirven de base pa les actividaes d'aprendizaxe.
  6. Los neños trabayen en proyeutos y tienen llargos periodos de tiempu (a lo menos una hora) pa xugar y esplorar. Fueyes de trabayu utilícense pocu o nada.
  7. Los neños tienen la oportunidá de xugar al campu tolos díes. Xugar al campu nunca ye sacrificáu por más tiempu d'instrucción.
  8. Los maestros lleen llibros a los neños de forma individual o en pequeños grupos mientres tol día, non yá nel tiempu de grupu historia.
  9. El curriculum ta afecha p'aquellos que tán per delantre, según aquellos que precisen ayuda adicional. Los maestros reconocen que los antecedentes de los neños distintos y esperiencies signifiquen qu'ellos nun aprienden les mesmes coses coles mesmes, de la mesma manera.
  10. Los neños y los sos padres esperen a la escuela. Los padres siéntense seguros d'unviar a los sos fíos al programa. Los neños tán contentos d'asistir; nun lloren nin se quexen regularmente de sentise enfermu.

Tamién pregunte si'l programa ta acreditáu por NAEYC. NAEYC programes acreditaos completar un rigorosu estudiu independiente y esternu pa demostrar que cumplen colos estándares d'excelencia na educación de la primer infancia.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]