Control numbéricu

De Wikipedia
Saltar a: navegación, buscar

El control numbéricu o control decimal numbéricu (CN) ye un sistema de automatización de máquines herramienta que son operaes por aciu comandos programaos nun mediu d'almacenamientu, en comparanza col mandu manual por aciu volantes o palanques.

Les primeres máquines de control remotu numbéricos construyir nos años 40 y 50, basaes nes máquines esistentes con motores desmodificados que los sos númberos rellacionar manualmente siguiendo les instrucciones daes nun microscopiu de tarxeta furada. Estos servomecanismos iniciales desenvolviéronse rápido colos equipos analóxicu y dixital. L'abaratamientu y miniaturización de los procesadores xeneralizó la electrónica dixital nos tolos tipos ferramienta, lo que dio llugar a la denominación control decimal numbéricu, control numbéricu por ordenador , control numbéricu por computador o control numbéricu computarizado (CNC), pa estremales de les máquines que nun teníen computadora. Na actualidá usa'l términu control numbéricu pa referise a esti tipu de sistemes, con o ensin ordenador.[1]

Esti sistema revolucionó la industria debíu al abaratamientu de microprocesadores y a la simplificación de la programación de les máquines de CNC.


Principiu de funcionamientu[editar | editar la fonte]

Pa mecanizar una pieza usa un sistema de coordenaes que van especificar el movimientu de la ferramienta de corte.

El sistema basar nel control de los movimientos de la ferramienta de trabayu con relación a les exes de coordenaes de la máquina, usando un programa informáticu executáu por un ordenador.

Nel casu d'un tornu, fai falta controlar los movimientos de la ferramienta en dos exes de coordenaes: la exa de les X pa los desplazamientos llonxitudinales del carru y l'exa de les Z pa los desplazamientos tresversales de la torre.

Nel casu de les fresadores contrólense tamién los desplazamientos verticales, que correspuenden a la exa Y. Pa ello incorpórense servomotores nos mecanismos de desplazamientu del carru y la torreta, nel casu de los tornos y na mesa nel casu de la fresadora; dependiendo de la capacidá de la máquina, esto puede nun ser llindáu namái a tres eje.

Aplicaciones[editar | editar la fonte]

Gráficu averáu n'escales logarítmiques del costu unitariu de mecanización en función del númberu de pieces a mecanizar por llote.      Máquines tradicionales.      Máquines de control numbéricu.      Máquines especiales o de tresferencia (transfert).

Amás de aplicase nes máquines-herramienta pa modelar metales, el CNC usar na fabricación de munchos otros productos d'ebanistería, carpintería, etc. L'aplicación de sistemes de CNC nes máquines-ferramienta fixeron aumentar descomanadamente la producción, de la que fixo posible efectuar operaciones de conformáu que yera malo de faer con máquines convencionales, por casu la realización de superficies esfériques calteniendo un eleváu grau de precisión dimensional. Finalmente, l'usu de CNC incide favorablemente nos costos de producción al favorecer la baxa de costos de fabricación de munches máquines, calteniendo o ameyorando la so calidá ..


Programación nel control numbéricu[editar | editar la fonte]

Pueden utilizase dos métodos, la programación manual y la programación automática. ..

Programación manual[editar | editar la fonte]

Nesti casu, el programa pieza escríbese namái per mediu de razonamientos y cálculos que realiza un operario. El programa de mecanizado entiende tol conxuntu de datos que'l control precisa pa la mecanización de la pieza.

A la información en xunto que correspuende a una mesma fase del mecanizado denominar bloque o secuencia y numbérase pa facilitar la so busca. Esti conxuntu d'información ye interpretáu pol intérprete d'ordes. Una secuencia o bloque de programa tien de contener toles funciones xeométriques, funciones máquina y funciones tecnolóxiques del mecanizado. De tal manera, un bloque de programa consta de delles instrucciones. L'empiezu del control numbéricu tuvo caracterizáu por un desenvolvimientu anárquicu de los códigos de programación. Cada constructor utilizaba'l suyu particular. Darréu, viose la necesidá de normalizar los códigos de programación como condición indispensable por que un mesmu programa pudiera sirvir pa diverses máquines namás que fueren del mesmu tipu. Los calteres más usaos comúnmente, rexíos so la norma DIN 66024 y 66025 son, ente otros, los siguientes:

  • N: ye la dirección correspondiente al númberu de bloque o secuencia. Esta dirección va siguida de normal d'un númberu de trés o cuatro cifres. Nel casu del formatu N03, el númberu máximu de bloques que pueden programase ye 1000 (N000 hasta N999).
  • X, Y, Z: son les direcciones correspondientes a les cotes según les exes X, Y, Z de la máquina ferramienta (Y planos cartesianos). Diches cotes pueden programase en forma absoluta o relativa, esto ye, con respectu al cero pieza o con al respective de la última cota respectivamente.
  • G: ye la dirección correspondiente a les funciones preparatorias. Utilizar pa informar al control de les característiques de les funciones de mecanizado, como por casu, forma de la trayectoria, tipu de corrección de ferramienta, parada temporizada, ciclos automáticos, programación absoluta y relativa, etc. La función G va siguida d'un númberu de dos cifres que dexa programar hasta 100 funciones preparatorias distintes.
Exemplos:
G00: El trayectu programáu realizar a la máxima velocidá posible, esto ye, a la velocidá de desplazamientu en rápidu.
G01: Les exes gobiérnense de tala forma que la ferramienta mover a lo llargo d'una llinia recta.
G02: Interpolación circular en sentíu horariu.
G03: Interpolación circular en sentíu antihorario.
G05: Trabayu n'aresta matada ::G07:

Trabayu n'aresta viva ::G09: Trayectoria circular definida por 3 puntos

G10: Anulación de la imaxe espeyu ::G11:

Imagen espejo en X

G12: Imagen espejo en Y ::G17:

Seleición del planu XY

G18: Seleición del planu XZ
G19: Seleición del planu YZ
G25: Saltu incondicional
G33: Indica ciclu automáticu de roscado.
G37: Entrada tanxencial.
G38: Salida tanxencial.
G40: Ataya compensación.
G41: Compensación de corte escontra la esquierda.
G42: Compensación de corte a la derecha.
G43: Compensación de la llongura de les ferramientes.
G44: Anulación de la compensación de la llongura de les ferramientes.
G53/G59: Tresllaos d'orixe.
G70: Programación en pulgaes.
G71: Programación en milímetros.
G72: Factor d'escala.
G73: Xiru del sistema de coordenaes
G77: Ye un ciclu automáticu que dexa programar con un únicu bloque'l torniamientu d'un cilindru, etc.
G87: Caxera rectangular
G88: Caxera circular.
G90: Programación de cotes absolutes
G91: Programación de cotes incrementales
G94: Velocidá de meyora F en mm/min.
  • M: ye la dirección correspondiente a les funciones auxiliares o complementaries. Usar pa indicar a la máquina ferramienta que se deben realizar operaciones tales como parada programada, rotación del husillo al dereches o a esquierdes, cambéu de preséu, etc. La dirección m va siguida d'un númberu de dos cifres que dexa programar hasta 100 funciones auxiliares distintes.
Exemplos:
M00: Provoca una parada incondicional del programa, detien el husillo y la refrigeración.
M01: Alto opcional.
M02: Indica'l fin del programa. Tien d'escribise nel últimu bloque del programa y fai posible la parada del control una vegada executaes el restu de les operaciones conteníes nel mesmu bloque.
M03: Activa la rotación del husillo en sentíu horariu.
M04: Activa la rotación del husillo en sentíu antihorario, etc.
M08: Lubricación ON
M09: Lubricación OFF
M10: Encendíu del accesoriu de llume.
M30: Final del programa con vuelta al entamu

(El sentíu de xiru del usillo ye vistu por detrás de la máquina, non del nuesu puntu de vista como nos tornos convencionales)

M05: Parada del cabezal
M06: cambéu de ferramienta (con parada del programa o ensin ) nes máquines de cambéu automáticu nun trai la parada del programa.
  • F: ye la dirección correspondiente a la velocidá de meyora. Va siguida d'un númberu de cuatro cifres qu'indica la velocidá de meyora en mm/min.
  • S: ye la dirección correspondiente a la velocidá de rotación del husillo principal. Prográmase directamente en revoluciones per minutu, usando cuatro dígitos.
  • I, J, K: son direcciones utilizaes pa programar arcos de circunferencia. Cuando la interpolación realizar nel planu X-Y, utilícense les direcciones I y J. Análogamente, nel planu X-Z, utilícense les direcciones I y K, y nel planu Y-Z, les direcciones J y K.
  • T: ye la dirección correspondiente al númberu de ferramienta. Va siguíu d'un númberu de cuatro cifres nel cual los dos primeros indiquen el númberu de ferramienta y los dos últimos el númberu de corrección de les mesmes.
  • A: ángulu
  • G: función preparatoria
  • M: función auxiliar
  • N: numberación del bloque
  • P: programa
  • R: radio

Programación automática[editar | editar la fonte]

Nesti casu, los cálculos realizar un computador, a partir de datos suministraos pol programador dando como resultáu'l programa de la pieza nun llinguaxe d'intercambiu llamáu APT que darréu va ser traducíu por aciu un post-procesador al lenguaje máquina fayadizu pa cada control por Ordenador. En realidá deberíense estandarizar los llinguaxes de programación por cuenta de que sería mas útil poder desenvolver al máximu les potencialidaes de los C.N.C.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Lasheras, José María (1996). Tecnoloxía mecánica y metrotecnia. Octavio y félez, S. A. Pp. 879 y ss. ISBN 84-7063-087-3.


Control numérico