Construcciones tradicionales ashantis

De Wikipedia
Edificios ashanti tradicionales
Patrimoniu de la HumanidáUNESCO
L'imperiu Asante, llinia colorada, sieglu XIX.
Llugar  Ghana
Criterios Cultural: v
Referencia 35
Inscripción 1980 (IV Sesión)
Área África
Cambiar los datos en Wikidata

Les construcciones tradicionales asantes son la última muerte de la cultura asante d'África occidental. Polo xeneral, son antigües residencies de xefes tribales convertíes en mausoleos o santuarios animistas. Anque l'antigüedá de la mayor parte d'estes construcciones nun se remonta más allá de finales del sieglu XIX, son los postreros esponentes d'una tradición artístico y arquitectónico muncho más antigua. Trátase d'unes poques construcciones de madera y folla, con decoraciones xeométriques o figuratives, tremaes por una decena de poblaciones pela redolada de Kumasi, en Ghana:

Los senciellos y fráxiles materiales emplegaos na construcción enzanquen el caltenimientu de los monumentos: madera, parés d'adobe reforzaes con cañes y enlucidas con magre, techos de paya de miyu...

Los edificios tán formaos por cuatro cuerpos abiertos a un patiu central; unu de los cuerpos ye'l santuariu puramente dichu, otru ye una cocina, y los otros dos, a un nivel daqué más eleváu, sirven d'escenariu pa los músicos y cantores nes ceremonies relixoses.

Les construcciones tán decoraes con frescos de motivos xeométricos que representen de manera simbólica proverbios y dichos populares, los mesmos motivos que se siguen emplegando en toa Ghana nel texíu estampao denomináu adinkra. La decoración tamién inclúi alturrelieves y complicaes celosías nos murios y plaques de folla cocida con motivos xeométricos o animales estilizados nos zócalos y alredor de les puertes interiores.

Referencies[editar | editar la fonte]

  • (2000) Patrimoniu de la Humanidá vol.IV: África. Barcelona: Editorial Planeta. 84-395-8388-5.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]