Constantín VIII

De Wikipedia
Constantín VIII
emperador bizantino (es) Traducir

15 avientu 1025 - 15 payares 1028
Basiliu II - Romano III (es) Traducir
Vida
Nacimientu Constantinopla960
Nacionalidá Bandera de Imperiu bizantín Imperiu Bizantín
Muerte Constantinopla15 de payares de 1028 (67/68 años)
Sepultura ilesia de los Santos Apóstoles
Familia
Padre Romano II
Madre Teófano Anastaso
Casáu con Helena (es) Traducir
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu dinastía macedonia
Oficiu gobernante
Cambiar los datos en Wikidata

Constantino VIII (en griegu Κωνσταντίνος Η΄, Kōnstantinos VIII) (96015 de payares de 1028), emperador bizantín (15 d'avientu de 102515 de payares de 1028) yera fíu del emperador Romanu II y hermanu menor de Basilio II, que morrió ensin fíos, dexando'l gobiernu del Imperiu bizantín en manes de Constantino.

Vida[editar | editar la fonte]

En teoría, Constantino foi nomáu coemperador al pie del so hermanu Basilio cuando ésti asumió'l tronu imperial en 976 con 18 años d'edá, pero mientres los 49 años de reináu de Basilio, Constantino apenes participó nos asuntos d'estáu, inclusive anque Basilio tuviera bien de cutiu fora de Constantinopla nes sos campañes militares. L'indolente Constantino, que tenía una vida d'ociu y solo aspiraba a llevar una esistencia regalada, venció al so hermanu Basilio, el mayor de dambos, tol poder, reteniendo tan solo'l títulu d'emperador, a pesar de que pudo partise por igual col so hermanu l'heriedu del so padre.

Cuando Basilio II morrió'l 25 d'avientu de 1025, Constantino pasó a ser l'únicu emperador, anque namái reinó mientres menos de trés años, hasta la so muerte'l 15 de payares de 1028. Asumió'l poder a los 65 años edad, y al atopar llenu de dineru l'ayalga imperial, abandonar a los sos placeres. Sabiéndose incapaz de consumir el so tiempu n'esmoliciones, delegó les responsabilidaes n'homes con una gran formación, mientres él encargábase de too lo rellacionao coles audiencies a los embaxadores o del restu de los pequeños asuntos alministrativos.

Enxamás s'amosó descomanadamente esmolecíu pol poder; anque de constitución fuerte, yera débil d'espíritu; al faese vieyu y nun poder combatir yá, se exasperaba con cualquier noticia de mal badagüeyu. El so reináu foi desastrosu pola so falta de coraxe. Reaccionaba ante cualesquier el menor barruntu con gran crueldá: asina, ordenó la execución o mutilación de cientos d'homes inocentes. A los pocos meses del empiezu del so reináu, les lleis sobre la tierra dictaes por Basilio fueron derogaes pola presión de l'aristocracia d'Anatolia.

Constantino yera altu, delgáu y de bona planta, por contraste con Basilio que yera baxu y anchu. Tenía un estómagu resistente, y yera un espertu a la d'arreglar les comíes, de combinar golores y colores nos platos y de faer petitosa cualquier vianda. Anque nun tenía munchos estudios, y les sos conocencies yeren bien llindaos, taba dotáu d'una maña y gracia innates y tenía la fortuna de tener una llingua delicao y elegante a la de falar, cola qu'esllumaba a tol mundu. Les sos mayores pasiones yeren les carreres de carros y los espectáculos públicos, y la so afición polos dados y los xuegos de tableru yera tal que desoyía los más graves asuntos d'Estáu. Yera tamién un magníficu caballeru, pero cuando aportó a emperador únicu, sufría de gota crónica y apenes podía andar.

Constantino tomó como muyer a una de les más nobles patricies, llamada Helena, fía d'Alipio. Esta muyer, formosa d'apariencia y noble d'espíritu, dio trés fíos antes de pasar a meyor vida. L'Imperiu pasó a la so fía Zoë y a los homes y fíos d'ésta.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Miguel Psellos, Cronografía (ed. esp.: Miguel Pselo, Vides de los emperadores de Bizancio, Madrid: Ed. Gredos, 2005).

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Basilio II
Emperador del Imperiu bizantín
1025 - 1028
Socesor:
Romanu III