Conciliu de Xerusalén

De Wikipedia
Conciliu de Xerusalén
Datos
Fecha c. 50
Autoridaes
Obispu Santiago'l Xustu
Temes
Principal Discutiniu de la circuncisión
Secundariu Judaizantes
Resolución
Documentos Nuevu Testamentu (Fechos 15[1] y Gálates 2[2])
Ámbitu
[editar datos en Wikidata]
Jacobo'l Xustu, que'l so xuiciu foi aprobáu nel Decretu Apostólicu de Fechos 15:19-29[3], c. 50 d. C.: «(...) yo xulgo que nun s'esmuela a los xentiles que se converten a Dios, sinón que se-yos escriba que s'estremen de les contaminaciones de los ídolos, de fornicación, d'afogáu y de sangre (...)».

Conciliu de Xerusalén (o Conferencia Apostólica) ye un nome aplicáu polos historiadores y teólogos a un conciliu cristianu de la era apostólica, que se celebró en Xerusalén y ye fecháu a alredor del añu 50 d. C. Ye únicu ente los antiguos conseyos pre-ecuménicos, polo cual ye consideráu polos católicos y ortodoxos como un prototipu y precursor de los Concilius Ecuménicos posteriores y una parte clave de la ética cristiana. El Conciliu decidió que los xentiles convertíos al cristianismu nun taben obligaos a caltener la mayor parte de la Llei de Moisés, incluyendo les normes relatives a la circuncisión de los varones. El Conciliu fixo, sicasí, caltener les prohibiciones de comer sangre, la carne que contién el sangre, la carne de los animales muertos non afechiscamente, y sobre la fornicación y l'idolatría; lo que dacuando referíu como'l Decretu Apostólicu o Cuadrilateral de Xerusalén. Les descripciones del conciliu atópase en Fechos de los Apóstoles capítulu 15 (en dos formes distintos, les versiones alexandrina y occidental) y posiblemente tamién na carta de Pablo a los Gálates capítulu 2.[4] Dellos eruditos alderiquen que Gálates 2 trata sobre'l Conciliu de Xerusalén (en particular porque Gálates 2 describe una xunta privada), ente qu'otros estudiosos cuestionen la fiabilidá histórica de los Fechos de los Apóstoles.

Antecedentes históricos[editar | editar la fonte]

El Conciliu de Xerusalén suel fechase en redol al añu 50 d. C., unos venti años dempués de la crucifixón de Jesús, que se fecha ente'l 26 y el 36 d. C. Fechos 15 y Gálates 2, dambos suxuren que la xunta foi llamada p'aldericar si los xentiles varones que se taben convirtiendo en siguidores de Jesús taben obligaos a circuncidarse (presumiblemente acordies con Xénesis 17:14[5], una llei de Dios que, según Xénesis 17:13-19[6], Dios dixo que sería eterna). Sicasí, la circuncisión yera considerada repulsiva mientres el periodu d'helenización del Mediterraneu Oriental.[7]

Nesi momentu, la mayoría de los siguidores de Jesús (que los historiadores refiérense como xudeocristianos) yeren xudíos de nacencia, ya inclusive conversos, que consideraben al cristianismu primitivu como parte del xudaísmu. Según Alister McGrath, los cristianos xudíos afirmaron tolos aspeutos del entós contemporaneu xudaísmu del Segundu Templu cola adición de la creencia de que Jesús yera'l Mesíes.[8] Nun siendo que los varones fueren circuncidados, nun podíen ser del pueblu de Dios. La xunta foi convocada pa decidir si la circuncisión pa los xentiles conversos yera requisitu pa ser miembru de la comunidá yá que ciertes persones taben enseñando que «Si non vos circuncidáis conforme al ritu de Moisés, nun podéis ser salvos». Fechos 15:1-2[9]

La circuncisión como mandatu ye acomuñada con Abraham, pero cítase como'l ritu de Moisés» porque Moisés ye consideráu'l dador tradicional de la llei nel so conxuntu. El mandatu de la circuncisión fíxose más oficial y obligatoriu na Llei del Pactu Mosaicu. En Juan 7:22[10] infórmense les pallabres de Jesús sobre que Moisés dio la circuncisión a les persones.

Temes y resultaos[editar | editar la fonte]

El propósitu de la xunta, según Fechos, yera resolver un desalcuerdu en Antioquía, que tenía implicaciones más amplies qu'a cencielles la circuncisión, una y bones la circuncisión ye la señal eterna» del Pactu de Abraham (Xénesis 17:9-14[11]). Dalgunos de los fariseos que se convirtieren en creyentes aportunaron que «ye necesariu circuncidarlos, y manda-yos [a los creyentes] que guarden la llei de Moisés» (Fechos 15:5[12]), anque'l Unvarnished New Testament traduz: «Tienen que ser circuncidados; tenemos que proclamar y guardar la llei de Moisés».[13] El principal problema que s'encetó taba rellacionáu col requisitu de la circuncisión, como l'autor de los Fechos refierse, pero otros asuntos importantes surdieron tamién, como'l Decretu Apostólicu indica. La disputa foi ente aquellos, como los siguidores de les Pilastres de la Ilesia», lideraos por Jacobo, que creíen, tres la so interpretación de la Gran Comisión, que la ilesia tenía de reparar la Torá, esto ye, les regles del xudaísmu tradicional;[nota 1] los del apóstol Pablo, que creíen que nun había tal necesidá.

Nel Conciliu, siguiendo'l conseyu ufiertáu por Simón Pedro (Fechos 15:7-11[15]), l'apóstol Jacobo presentó una propuesta, que foi aceptada pola Ilesia y conocida como'l Decretu Apostólicu:

Polo cual yo xulgo que nun s'esmuela a los xentiles que se converten a Dios, sinón que se-yos escriba que s'estremen de les contaminaciones de los ídolos, de fornicación, d'afogáu y de sangre. Porque Moisés dende tiempos antiguos tien en cada ciudá quien la pedrique nes sinagogues, onde ye lleíu acaldía de reposu.

Fechos 15:23-29[16] establez el conteníu de la carta por escritu de conformidá cola propuesta de Jacobo.

La versión occidental de los Fechos añade la forma negativa de la Regla d'Oru: «cualquier cosa que vós nun fadríais a vós mesmos, nun lo faigas a otru».

Esti determinaes cuestiones más amplies que la de la circuncisión, particularmente cuestiones alimenticies, pero tamién la fornicación, la idolatría y el sangre, y tamién l'aplicación de la llei bíblica a los non xudíos. Los Apóstoles y los vieyos declararon nel Conciliu: «Porque paeció bien al Espíritu Santu, y a nós, nun imponevos nenguna carga más qu'estes coses necesaries: qu'abstengáis de lo sacrificao a ídolos, de sangre, d'afogáu y de fornicación; de les cualos cuesas si guardarais, bien vais faer. Pasáilo bien» (Fechos 15:28-29[17]). Esti Decretu Apostólicu foi consideráu venceyante pa toles otres congregaciones cristianes locales n'otres rexones.[18]

L'escritor de los Fechos rellata una reafirmación por Jacobo y los vieyos de Xerusalén de los conteníos de la carta por cuenta de la última visita de Pablo a Xerusalén, darréu antes de la detención de Pablo nel templu, rellatando: «Cuando llegamos a Xerusalén, los hermanos recibiéronnos con gozu. Y a otru día Pablo entró con nós a ver a Jacobo, y topábense aconceyaos tolos vieyos». Los vieyos entós dieron en echar voz de a Pablo de lo que paez ser una esmolición común ente los creyentes xudíos, qu'él taba enseñando a los xudíos de la diáspora convertíos al cristianismu «a apostatar de Moisés, diciéndo-yos que non circunciden a los sos fíos, nin reparen les costumes». Recuerden a l'asamblea, diciendo «tocantes a los xentiles que creyeron, nós escribímoslos determinando que nun guarden nada d'esto; solamente que s'abstengan de lo sacrificao a los ídolos, de sangre, d'afogáu y de fornicación». D'acordies con dellos estudiosos, el recordatoriu de Santiago y los vieyos equí ye una espresión de la esmolición de que Pablo nun taba enseñando dafechu la decisión de la carta del Conciliu de Xerusalén a los xentiles,[19] sobremanera no que se refier a la carne kosher non esgañada,[20] qu'oldea col asesoramientu de Pablo a los xentiles en Corinto, «de tolo que se viende na carnicería, coméi» (1 Corintios 10:25[21]).[22]

Historicidad[editar | editar la fonte]

La descripción del Conciliu Apostólicu en Fechos 15[23], consideráu como'l mesmu eventu descritu en Gálates 2[24],[25] pa dellos estudiosos ye contradictoria al rexistru de Gálates.[26] La historicidad del rellatu de Lucas foi cuestionada,[27][28][29] y foi refugada por completu por dellos estudiosos a mediaos y finales del sieglu XX.[30] Sicasí, la erudición más recién inclinar escontra'l tratamientu del Conciliu de Xerusalén y los sos resoluciones como un acontecimientu históricu,[31] anque esto dacuando esprésase con procuru.[32] Bruce Metzger, nel so Textual Commentary on the Greek New Testament, inclúi un resume de la investigación actual sobre la tema d'alredor de 1994:

A última hora, poro, paez que la solución menos satisfactoria de los elementos testuales complicaos y los problemes exexéticos del Decretu Apostólicu ye considerar el decretu cuadrilateral como orixinal (alimentos ufiertaos a los ídolos, carne esgañada, comer sangre, y la falta de castidá, yá seya ritual o moral), y p'esplicar los dos formes del decretu triple de dalguna manera tales como les suxuríes enantes. Esiste una estensa lliteratura sobre'l testu y l'exéxesis del Decretu Apostólicu. [...] Según Jacques Dupont, la erudición actual de ye práuticamente unánime en considerar el testu 'oriental' del decretu como l'únicu testu auténticu (de cuatro elementos) y na interpretación de les sos prescripciones nun sentíu non éticu, sinón ritual. [Les problèmes du Livre des Actes d'après les travaux récents (Louvain, 1950), p. 70].

Interpretación de la decisión del Conciliu[editar | editar la fonte]

El Decretu Apostólicu de Jacobo foi que la mayoría de la llei mosaica, incluyendo'l requisitu de la circuncisión de los varones, nun yera obligatoriu pa los xentiles conversos, posiblemente col fin de faer más fácil por que se xunan al movimientu. Sicasí, el Conciliu fixo caltener les prohibiciones contra los xentiles convertíos como'l consumu de la carne con sangre, o la carne de los animales muertos non correutamente. Tamién caltién les prohibiciones contra la «fornicación» y l'adoración d'ídolos». N'efeutu, la Ilesia de Xerusalén creó un enfoque flexible que dalgunos acusen de ser un doble estándar: unu pa los cristianos xudíos y otru pa los conversos xentiles (por paralelu del xudaísmu). El Decretu puede ser un importante actu de la diferenciación de la Ilesia dende los sos raigaños xudíos, dependiendo de cuando la llei xudía noájida foi desenvuelta. Alredor del mesmu periodu de tiempu, les autoridaes del xudaísmu rabínicu fixeron el so requerimientu de la circuncisión entá más estrictu. La decisión creó una categoría de persones que yeren miembros de la comunidá cristiana (qu'inda se consideraba a sigo mesma como parte de la comunidá xudía), que, en determinaes situaciones, seríen inadmitibles pa la comunidá xudía más amplia, porque yeren incircuncisos, amás d'otres oxeciones relatives a les 613 mitzvot. Per otru llau, dalgunos na Ilesia primitiva nun tardaron enforma pa decidir que los requisitos de la Torá nun yeren necesarios pa xudíos conversos tampoco (como'l Evanxeliu de los hebreos y el Diálogu con Trifón de Justino Mártir y el marcionismo; Pablo tamién afirma repetidamente que los xudíos como los xentiles son unu en Cristu, lo que puede ser interpretáu como diciendo que nun s'estremen comoquier, incluyida la so rellación cola llei mosaica).

La determinación de lo que siguió depende de cómo se cree fiable los distintos testos esistentes. Dellos estudiosos tomaron un puntu de vista bien escépticu de la exactitú de los Fechos. Per otra parte, Pablo paez refugar «tar arreyáu a los patrones particulares de comportamientu y la práutica». Por casu, vease 1 Corintios 9:20-23[33]. Él nun s'arreya nuna disputa colos Corintios qu'aparentemente se sienten total llibertá pa comer lo sacrificao a los ídolos, nun apela o inclusive menta'l conciliu de Xerusalén. Más bien intenta persuadilos apelando a los cuidos que tienen de tener pa otros creyentes que podríen nun sentise tan llibres.

Dende la so posición de dominación, debíu en parte al so lideralgu de Jacobo, la Ilesia de Xerusalén sufrió la primer persecución y eventual cayida, pero nunca la eliminación total (vease por casu el Patriarca Ortodoxu de Xerusalén, Xerusalén nel cristianismu y Pentarquía). La cuestión de la rellación colos xudíos y los cristianos xudíos siguió mientres dalgún tiempu, ello ye qu'inda ye oxetu d'alderique güei.

Interpretación moderna[editar | editar la fonte]

L'artículu de la Enciclopedia Xudía, «New Testament — Spirit of Jewish Proselytism in Christianity», afirma:

Porque grande como foi l'ésitu de Bernabé y Pablo nel mundu paganu, les autoridaes de Xerusalén aportunaben na circuncisión como condición d'almisión de miembros na ilesia, hasta que, por iniciativa de Pedro y de Jacobo, la cabeza de la ilesia de Xerusalén, alcordóse que l'aceptación de les Lleis de Noé (esto ye, en rellación cola evitación de la idolatría, la fornicación, y el consumu de carne cortao d'un animal vivu) tenía d'esixise de los paganos deseosos d'entrar na Ilesia.

Coles mesmes, nel artículu Xentiles: Xentiles May Not Be Taught the Torah, afirma:

R. Emden, nuna apoloxía notable del cristianismu que figura nel apéndiz de Seder Olam, da la so opinión de que la intención orixinal de Jesús, y n'especial de Pablo, yera convertir namái a los xentiles a los siete lleis morales de Noé y dexar que los xudíos siguieren la llei mosaica, lo qu'esplica les aparentes contradicciones nel Nuevu Testamentu al respective de les lleis de Moisés y el sábadu.

L'artículu «Judaizantes» de la Enciclopedia Católica afirma:

Pablo, sicasí, non yá nun s'opunxo a la observancia de la llei mosaica, siempres y cuando nun interfiera cola llibertá de los xentiles, pero afacer a les sos prescripciones cuando la ocasión riquir (1 Corintios 9:20[34]). D'esta manera él pocu dempués de circuncidó a Timoteo (Fechos 16:1-3[35]), y él taba nel mesmu actu de reparar el ritual mosaicu cuando foi arrestáu en Xerusalén (Fechos 21:26[36] ss.)

Joseph Fitzmyer niega que'l Decretu Apostólicu basar na Llei Noájida (Xénesis 9[37]) y nel so llugar propón Levítico 17-18[38] como base. Tamién sostién que la decisión foi entiendi como un compromisu práuticu p'ayudar a los cristianos xudíos y xentiles a llevase bien, non una afirmación teolóxica destinada a arreyar a los cristianos de tolos tiempos.

Acordies con l'obispu católicu del sieglu XIX Karl Josef von Hefele, el Decretu Apostólicu del Conciliu de Xerusalén «foi obsoleto dende va sieglos n'Occidente», anque inda ye reconocíu y reparáu pola Ilesia Ortodoxa Griega. Los hiperdispensacionalistas de Fechos 28, como l'anglicana Y.W. Bullinger nel sieglu XX, seríen otru exemplu d'un grupu que cree que'l decretu (y tou lo anterior a Fechos 28) tien de dexar de cumplise.

Según Raigaños Hebreos (grupu xudeocristianu actual): «La cuestión principal del llamáu Conciliu de Xerusalén nun yera ‹¿Cómo tienen de portase los xentiles?›. La entruga yera ‹¿Qué precisen faer los xentiles pa ser salvos?›. [...] Nel momentu del Conciliu de Xerusalén, el Nuevu Testamentu nun taba escritu. Pablo instrúi a Timoteo (2 Timoteo 2:15, 3:15-16[39]) a estudiar la Pallabra de la Escritura. La única Escritura disponible nesi momentu yera l'Antiguu Testamentu. ¿Tenemos De concluyir que ye permisible pa los creyentes xentiles a acobiciar, robar, deshonrar a los sos padres, y participar nel ocultismu, pos nengún de los mandamientos que prohiben estes coses especifíquense [en Fechos 15]? Obviamente les pallabres de Jacobo nun pueden dicir que nengún de los mandamientos de la Torá son válidos salvu estos cuatro cuesas, polos escritores de les epístoles del Nuevu Testamentu, al escribir años más tarde, constantemente citen de la Torá pa instruyir a los creyentes xentiles. El tracamundiu empieza a esclariase cuando'l restu de la declaración de Jacobo lléese: ‹Porque Moisés dende tiempos antiguos tien en cada ciudá quien la pedrique nes sinagogues, onde ye lleíu acaldía de reposu› (Fechos 15:21[40]). N'otres pallabres, esto ye similar a lo qu'unu oi de telepredicadores de güei (parafrasiáu): Dir a una ilesia creyente na Biblia pa escuchar la Pallabra de Dios dempués de que s'acepta a Xesucristu como Salvador».

La circunsición[editar | editar la fonte]

La mayoría de los cristianos consideren la circuncisión ye solamente un ritual opcional, pero'l xudaísmu ortodoxu considera que ye una de les obligatories 613 mitzvot, siguiendo Xénesis 17:10-27[41], y la llei del pactu (o señal eterna) pol cual los homes roblaron el pactu con Dios, nel sangre, y polo tanto convertir nun pueblu de Dios, suxetu a la so proteición o maldición. Esto, d'alcuerdu a la Torá, foi la forma en que Abraham robló'l pactu con Dios y collo empezó'l xudaísmu. Nel sieglu I, nun esistía l'anestesia moderna y los antibióticos, y les tases de mortalidá yeren altes de les operaciones médiques, inclusive menores.[ensin referencies] Esixir un varón adultu xentil ser circuncidado pa aportar a un siguidor de Jesús, non solamente pudo ser apavoriante, sinón tamién mortal. Esta ye la razón pola cual este Conciliu foi llamáu pol hermanu de Jesús, Jacobo, quien, según Gálates 2:10[42], concluyó que Pablo nun tendría qu'esixir a los sos homes a ser circuncidados, y acordies con el rellatu de Lucas en Fechos 15:13-21[43], Jacobo non yá dexó a los homes non circuncidados permanecer nel grupu, sinón que dixo nel zarru del Conciliu (Fechos 15:19[44]): «Polo cual yo xulgo que nun s'esmuela a los xentiles que se converten a Dios».

Como pal xudaísmu ortodoxu de güei, los rabinos nun creen que los xentiles tienen de ser circuncidados, nun siendo que deseyen convertise al xudaísmu, lo que ye desaconseyáu. Sicasí, los xentiles namái tienen que siguir los Siete Lleis de Noé pa tener la seguridá d'un llugar nel Mundu Viniente.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Fechos 15
  2. Gálates 2
  3. Fechos 15:19-29
  4. Sobre si Gálates 2:1-10 ye un rexistru del Conciliu de Xerusalén o un eventu distintu nun esiste un alcuerdu. Pablo escribe de poner el so evanxeliu primero que los demás «en priváu», non como nun Conciliu. Argumentóse que Gálates foi escritu cuando Pablo taba en camín al Conseyu. Raymond Y. Brown, nel so Introduction to the New Testament, argumenta qu'ellos (Fechos 15 y Gálates 2) son el mesmu eventu pero cada unu dende un puntu de vista distinta col so propiu sesgu.
  5. Xénesis 17:14
  6. Xénesis 17:13-19
  7. Jewish Encyclopedia: Circumcision: In Apocryphal and Rabbinical Literature: «Contact with Grecian life, especially at the games of the arena [which involved nudity], made this distinction obnoxious to the Hellenists, or antinationalists; and the consequence was their attempt to appear like the Greeks by epispasm (‹making themselves foreskins›; I Macc. i. 15; Josephus, ‹Ant›. xii. 5, § 1; Assumptio Mosis, viii.; I Cor. vii. 18; , Tosef., Shab. xv. 9; Yeb. 72a, b; Yer. Peah i. 16b; Yeb. viii. 9a). All the more did the law-observing Jews defy the edict of Antiochus Epiphanes prohibiting circumcision (I Macc. i. 48, 60; ii. 46); and the Jewish women showed their loyalty to the Law, even at the risk of their lives, by themselves circumcising their sons»; «The Ideal Prepuce in Ancient Greece and Rome: Male Xenital Aesthetics and Their Relation to Lipodermos, Circumcision, Foreskin Restoration, and the Kynodesme» (PDF). The Bulletin of the History of Medicine 75 (Fall 2001):  páxs. 375–405. 2001. doi:10.1353/bhm.2001.0119. PMID 11568485. http://www.cirp.org/library/history/hodges2/. 
  8. McGrath, Alister Y., Christianity: An Introduction. Blackwell Publishing (2006). ISBN 1-4051-0899-1. p. 174: «In effect, they [Jewish Christians] seemed to regard Christianity as an affirmation of every aspect of contemporary Judaism, with the addition of one extra belief — that Jesus was the Messiah».
  9. Fechos 15:1-2
  10. Juan 7:22
  11. Xénesis 17:9-14
  12. Fechos 15:5
  13. Andy Gaus (1991). Unvarnished New Testament. Phanes Press.
  14. Gálates 2:12
  15. Fechos 15:7-11
  16. Fechos 15:23-29
  17. Fechos 15:28-29
  18. Apostolic Presbyterianism - William Cunningham y Reg Barrow.
  19. Robert McQueen Grant. Augustus to Constantine: the rise and triumph of Christianity in the Roman World. Louisville: Westminster John Knox, 2004. p.iv. «According to Acts 21:25, the elders at Xerusalem were still concerníi with observance of them when Paul last».
  20. Paul Barnett. Jesus & the Rise of Early Christianity: A History of New Testament. p. 292. «He chided Paul later for his failure to require the Xentiles to repare the decree (Acts 21:25). Paul delivered the letter from the Xerusalem meeting expressing James's decree, but only to churches in Syria, Cilicia and Galatia ....Paul did not impose the food requirements for the kosher-killed meat and against the idol-sacrificed meat upon the Corinthians».
  21. 1 Corintios 10:25
  22. Gordon D. Fee (1987). The First Epistle to the Corinthians. p. 480. «Paul's ‹rule› for everyday life in Corinth is a simple one: ‹Eat anything sold in the meat market›».
  23. Fechos 15
  24. Gálates 2
  25. Paget, «Jewish Christianity». En Horbury, et al. (2008). The Cambridge History of Judaism: The Early Roman Period, volume 3, p. 744. Cambridge University Press. «In spite of the presence of discrepancies between these two accounts, most scholars agree that they do in fact refer to the same event».
  26. Paget, «Jewish Christianity». En Horbury, et al. (2008). The Cambridge History of Judaism: The Early Roman Period, volume 3, p. 744. Cambridge University Press. «Paul's account of the Xerusalem Council in Galatians 2 and the account of it recorded in Acts have been considered by some scholars as being in open contradiction».
  27. "There is a very strong case against the historicity of Luke's account of the Apostolic Council", Esler, "Community and Gospel in Luke-Acts: The Social and Political Motivations of Lucan Theology", p. 97 (1989). Cambridge University Press.
  28. "The historicity of Luke's account in Acts 15 has been questioned on a number of grounds.", Paget, "Jewish Christianity", in Horbury, et al., "The Cambridge History of Judaism: The Early Roman Period", volume 3, p. 744 (2008). Cambridge University Press.
  29. "However, numerous scholars have challenged the historicity of the Xerusalem Council as related by Acts, Paul's presence there in the manner that Luke describes, the issue of idol-food being thrust on Paul's Gentile mission, and the historical reliability of Acts in xeneral.", Fotopolous, "Food Offered to Idols in Roman Corinth: a sociu-rhetorical reconsideration", páxs. 181-182 (2003). Mohr Siebeck.
  30. "Sahlin rejects the historicity of Acts completely (Der Messias und das Gottesvolk [1945]). Haenchen's view is that the Apostolic Council "is an imaginary construction answering to no historical reality" (The Acts of the Apostles [Engtr 1971], p. 463). Dibelius' view (Studies in the Acts of the Apostles [Engtr 1956], páxs. 93–101) is that Luke's treatment is literary-theological and can make non claim to historical worth.", Mounce, "Apostolic Council", in Bromiley (ed.) "The International Standard Bible Encyclopedia", volume 1, p. 200 (rev. ed. 2001). Wm. B. Eerdmans.
  31. "There is an increasing trend among scholars toward considering the Xerusalem Council as historical event. An overwhelming majority identifies the reference to the Xerusalem Council in Acts 15 with Paul's account in Gal. 2.1-10, and this accord is not just limited to the historicity of the gathering alone but extends also to the authenticity of the arguments deriving from the Xerusalem church itself.", Philip, "The Origins of Pauline Pneumatology: the Eschatological Bestowal of the Spirit", Wissenschaftliche Untersuchungen zum Neuen Testament 2, Reihe, p. 205 (2005). Mohr Siebeck.
  32. "The present writer accepts its basic historicity, i.e. that there was an event at Xerusalem concerning the matter of the entry of the Xentiles into the Christian community, but would be circumspect about going much further than that. For a robust defence of its historicity, see Bauckham, "James", and the relevant literature cited there.", Paget, "Jewish Christianity", in Horbury, et al., "The Cambridge History of Judaism: The Early Roman Period", volume 3, p. 744 (2008). Cambridge University Press.
  33. 1 Corintios 9:20-23
  34. 1 Corintios 9:20
  35. Fechos 16:1-3
  36. Fechos 21:26
  37. Xénesis 9
  38. Levítico 17-18
  39. 2 Timoteo 2:15, 3:15-16
  40. Fechos 15:21
  41. Xénesis 17:10-27
  42. Gálates 2:10
  43. Fechos 15:13-21
  44. Fechos 15:19

Notes[editar | editar la fonte]

  1. Gálates 2:12[14]