Columnata

De Wikipedia
La pimpana columnata de Bernini na plaza de San Pedro, en Roma.

Na arquiteutura clásica, una columnata ye una llarga secuencia de columnes venceyaes por un arquitrabe común; dacuando constitúin un elementu autónomu, como la famosa columnata que Gian Lorenzo Bernini diseñó frente a la Basílica de San Pedro del Vaticanu, conformando una gran plaza de planta elíptica.

Esta forma en particular respuende a la necesidá de crear un espaciu visualmente zarráu pero materialmente abiertu que pueda enllenase y desallugase conducentemente. Cuando l'observador camina pola plaza'l mesmu espesura de les columnes superpuestes ente sigo da-y a entender que ye un espaciu zarráu. Sicasí si l'observador asitiar nuna de les dos fontes, la perceición camuda por completu una y bones éstes coinciden colos focos de la elipse y dende esti puntu puede trate l'esterior de la plaza al traviés de les columnes, que yá non se superponen ente sigo.

Cuando una columnata alcuéntrase delantre d'un edificiu protexendo la puerta, llámase pórticu, ente que si cierra un espaciu abiertu denomínase peristilo.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]