Clemente Yerovi

De Wikipedia
Clemente Yerovi
Vida
Nacimientu Barcelona10 d'agostu de 1904
Nacionalidá Bandera d'Ecuador Ecuador
Muerte Guayaquil19 de xunetu de 1981 (76 años)
Sepultura Cementerio General de Guayaquil (es) Traducir
Estudios
Llingües falaes catalán
Oficiu políticu
Cambiar los datos en Wikidata

Clemente Yerovi Indaburu (10 d'agostu de 1904Barcelona – 19 de xunetu de 1981Guayaquil) foi un políticu ecuatorianu.[1]

Biografía[editar | editar la fonte]

Clemente Yerovi, fíu de Clemente Yerovi Matheus y de María Indaburu Seminariu, nació en Barcelona (España), onde'l so padre exercía de cónsul xeneral d'Ecuador, el 10 d'agostu de 1904. Educar nos colexos Vicente Rocafuerte de Guayaquil y San Gabriel de Quitu. De mozu dedicar al navegación fluvial y de cabotaxe polo que conocía de memoria la cuenca del ríu Guayas, el Golfu de Guayaquil y les costes ecuatoriana y nor-peruana. Dexó la vida marinero y comercial y empezó una carrera d'executivu: foi presidente de la Sociedá de Llabradores de los Ríos en 1935, del Bancu de Creitu Hipotecariu en 1936 y de la Cámara d'Agricultura de la Mariña en 1939; direutor del Bancu Central en 1938, ministru d'Economía de Galo Plaza Lasso ente 1948 y 1950, cartera dende la cual entamó ya impulsó la producción de la riqueza bananera. Presidió la Xunta Monetaria ente 1951 y 1952, dirixió'l Bancu Nacional de Fomentu en 1955 y 1956 y promovió asociaciones agrícoles, comerciales industriales y pesqueres. Fízose cargu de la Xunta Nacional de Planificación en 1962 y ellaboró el Plan Nacional de Desarrollu empezáu con Carlos Julio Arosemena Monroy y apurríu a la Xunta Militar en 1964. Sirvió como embaxador ante'l Mercáu Común Européu en 1965, dignidá a la qu'arrenunció por considerar la una sinecura (piponería). Jorge Salvador Lara, canciller de la República en tiempos de Yerovi, considerar "un varón consular d'enraigonaes virtúes republicanes, un personaxe cordial, llenu de gracejo, recursos práuticos". Yerovi morrió en Guayaquil el 19 de xunetu de 1981 a los 77 años d'edá.

Presidencia[editar | editar la fonte]

Foi presidente interín dende la 30 de marzu de 1966 a la 16 de payares de 1966. Dexó'l so cargu a una Asamblea por qu'escoyera al so socesor. Siete meses y mediu gobernó Yerovi. Dio llibertá a los presos políticos, nun prindó nin desterró a naide, restableció'l derechu a la fuelga y a acomuñar, respetó les garantíes ciudadanes y anque escoyíu de facto, él mesmu suxetóse escrupulosamente a la Llei. Gobernó con independencia de los partíos y formó un gabinete de concentración nacional. Restableció la vixilancia sobre les doscientes milles de mar territorial midíes dende la mariña del Pacíficu y les del Archipiélagu de Galápagos y suscribió el Alcuerdu de Cartaxena, célula inicial del Pactu Andín. Fomentó'l desenvolvimientu de les finances particulares cola fundación de COFIEC (Corporación Financiera del Ecuador) y cola apertura de la primer sucursal del Bancu Pichincha en Guayaquil. Fixo posible la planificación y posterior construcción de la ponte sobre'l ríu Guayas, obra de trescendencia pa xunir la Mariña y la Sierra. Creó'l Serviciu Ecuatorianu de Capacitación Profesional (SECAP) y la Flota Bananera.[2]

Ministros d'Estáu[editar | editar la fonte]

Ministeriu Ministru
Ministeriu de Defensa Simón Dávalos Ávila
Ministeriu de Previsión Social Alfonso Roldós
Ministeriu d'Obres Públiques Carlos Renaldy Repetto
Ministeriu d'Agricultura y Ganadería Miguel Peña Astudillo
Ministeriu de Educación Luis Monsalve Pozu
Ministeriu de Gobierno Juan Emilio Murillo
Ministeriu de Finanza Guillermo Borja Enríquez
Ministeriu de Rellaciones Esteriores Jorge Salvador Lara
Ministeriu d'Industries y Comerciu Esterior Marco Tuliu Gonzáles
Secretaría de l'Alministración Pública Hernán Donoso Velasco

Fonte:[3][4]

Legáu[editar | editar la fonte]

Clemente Yerovi Indaburu, al dedicase por entero a la economía, conocía de los sos problemes, sabía del movimientu bancariu, de los seguros, de la industria, agricultura, de la integración multinacional, del tresporte marítimo y terrestre. Yerovi, pacificó al país, gobernó coles maletes feches. Ciudadanu honestu y senciellu, el poder non lo envaneció. N'el so alministración dictaron lleis de defensa profesional, apurrió un país en marcha, depués d'encarar los más acusantes problemes, qu'en delles ocasiones paecieron insolubles.

Conocedor del campu y del ríu, foi capitán d'altor de la cuenca del ríu Guayas, el so güelu Pablo Indaburu Ortiz, catalán afincáu en Guayaquil, yera dueñu de vapores fluviales onde aprendió l'oficiu dende marineru a capitán.

Nes sos memories diz que cuando xubió al solio presidencial, él devotu de la Providencia, pidió concediérase-y tres favores, # Nun toma-y amor al poder;

  1. Llegar a la Constituyente de 1967, y Equivocar lo menos posible.

Diz, nelles, que vivió estimosu que se-y concedieron esos favores. (Apurra de Gastón H. Alarcón Obando, abogáu criminólogo ya historiador de Guayaquil).

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Condecoraciones y méritos[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Ecuador online: Clemente Yerovi Indaburu
  2. Simón Espinoza (2000) Presidentes d'Ecuador. Editorial Güeyada
  3. Paz y Miño, Juan Jose. La economia nel gobiernu de Clemente Yerovi y Otto Arosemena.
  4. (1979) La Secretaría Xeneral de l'Alministración Pública (en castellanu). El Grupu. Consultáu'l 15 de marzu de 2018.


Predecesor:
Telmo Vargas
Presidente del Ecuador Presidente Interín de la República del Ecuador

30 de marzu de 1966 - 16 de payares de 1966
Socesor:
Otto Arosemena Gómez