Christy Mathewson

De Wikipedia
Christy Mathewson
Vida
Nacimientu Factoryville (es) Traducir12 d'agostu de 1880[1]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Muerte Saranac Lake (es) Traducir7 d'ochobre de 1925[1] (45 años)
Sepultura Lewisburg Cemetery (en) Traducir[2]
Causa de la muerte tuberculosis
Familia
Hermanos/es Henry Mathewson
Estudios
Estudios Universidad Bucknell (es) Traducir
Keystone College (en) Traducir
Oficiu
Oficiu xugador de béisbolxugador de fútbol americanu
Trayeutoria
  Equipu
San Francisco Gigantes (es) Traducir
Cincinnati Reds (es) Traducir
Bucknell Bison baseball (en) Traducir
Posición o especialidá lanzador (es) Traducir
Serviciu militar
Lluchó en Primer Guerra Mundial
IMDb nm0558737
christymathewson.com…
Cambiar los datos en Wikidata

Christopher "Christy" Mathewson (12 d'agostu de 1880Factoryville (es) Traducir – 7 d'ochobre de 1925Saranac Lake (es) Traducir) foi un xugador de béisbol (llanzador) d'Estaos Xuníos, unu de los cinco primeros incluyíos na inauguración del Salón de la Fama del Béisbol en 1936.

Primeros años y carrera nes menores[editar | editar la fonte]

Nacíu en Pennsylvania, asistió a la Universidá de Bucknell, onde foi miembru de los equipos de Béisbol y Fútbol americanu, amás de ser presidente de la so clase.

Al salir de la universidá, en 1899, empecipia la so carrera na lliga de New England, y la siguiente temporada pasa al equipu de Norfolk de la lliga de Virxinia-Carolina del Norte, onde termina con un récor de 20 ganaos y 2 perdíos.

En xunetu d'esi añu los New York Giants mercar al Norfolk por una suma de US$ 1.500, en seis encuentros nos que participa termina con una faxa de 0-3 polo que los Giants, decepcionaos pol so desempeñu devolver a Norfolk y esixen la devolución del dineru. Más tarde los Cincinnati Reds reclamar so la regla 5 del draft.

Carrera en New York[editar | editar la fonte]

N'avientu de 1900 Cincinnati camudar por Amos Rusie y una vegada más forma parte de los Giants. Dende entós Mathewson empecipió una esitosa carrera que lu llevó a ganar 373 xuegos y rematar con una efectividá de 2.13. Tenía una escelente recta y un bien bon control, amás d'un llanzamientu "nuevu" llamáu entós fadeball y conocíu agora como screwball, que aprendió del so compañeru d'equipu Dave Williams en 1898.

Fueron famosos los sos duelos contra'l llanzador Mordecai "Three Finger" Brown, quién ganó la mayoría d'estos alcuentros. Mientres la Serie Mundial de 1905, ganada pol so equipu, Mathewson llanzó y ganó tres xuegos, toos ellos por blanquéu, siendo la culminación d'un añu perfectu pal xugador, quién yá ganara la Triple Corona mientres la temporada regular, llogrando de nuevu esta fazaña en 1908. Foi líder en xuegos ganaos en 1905, 1907, 1908 y 1910.

Cuando Mathewson finalmente abandona a los Giants, en 1916, estos algamaren otros cuatro títulos de la Lliga Nacional.

Tres años en Cincinnati[editar | editar la fonte]

Escontra'l final de la temporada de 1916, en xunetu, Mathewson foi nuevamente camudáu al equipu que primeramente lo contrató y camudáu a los Giants; los Cincinnati Reds esta vegada como manager y xugador, llogrando una victoria enantes de retirase como xugador de béisbol activu a la fin de la temporada regular. Siguió mientres dos temporaes más como manager del equipu. Mientres esi tiempu vovió a enfrentase con Mordecai Brown, esta vegada dambos dende'l banquín d'entrenadores, el 16 de setiembre de 1916, los Reds de Christy llograron una victoria sobre los Chicago Cubs de Brown.

Últimos años[editar | editar la fonte]

Mathewson.


En 1918 Mathewson se enlistó nel exércitu, sirviendo como capitán mientres esi añu na Primer Guerra Mundial. Mientres un accidente nun exerciciu esneldó gas, lo cual dexeneró nuna tuberculosis. A pesar de tornar como coach a los Giants de 1919 a 1920, pasó la mayor parte d'esti tiempu lluchando contra la enfermedá. En 1923 tornó al béisbol como presidente de los Boston Braves. Dos años dempués finó en Saranac Lake, New York.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Encyclopædia Britannica Online. Identificador Encyclopædia Britannica Online: biography/Christy-Mathewson. Apaez como: Christy Mathewson. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. Afirmao en: Find a Grave. Llingua de la obra o nome: inglés.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]