Cerdido

Coordenaes: 43°36′44″N 7°57′07″W / 43.6121°N 7.952°O / 43.6121; -7.952
De Wikipedia
Cerdido
Alministración
País España
Autonomía Galicia
Provincia provincia d'A Coruña
Tipu d'entidá conceyu de Galicia[1]
Alcaldesa de Cerdido Ana Rodríguez Montero
Nome oficial Cerdido (es)[2]
Cerdido (gl)[1]
Códigu postal 15530
Xeografía
Coordenaes 43°36′44″N 7°57′07″W / 43.6121°N 7.952°O / 43.6121; -7.952
Cerdido alcuéntrase n'España
Cerdido
Cerdido
Cerdido (España)
Superficie 53 km²
Altitú 240 m
Llenda con Ortigueira, As Somozas, Moeche, Valdoviño y Cedeira
Demografía
Población 1033 hab. (2023)
- 547 homes (2019)

- 566 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.09% de provincia d'A Coruña
0.04% de Galicia
0% de España
Densidá 19,49 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
cerdido.org
Cambiar los datos en Wikidata

Cerdido ye un conceyu de la provincia d'A Coruña (Galicia, España), perteneciente a la contorna de Ortegal.

Según la estimación del INE pal añu 2008, tien una población de 1.384 habitantes, ocupando una superficie de 52,72 quilómetros cuadraos.

Nel so escudu, combínense tres árboles, quiciabes carbayos o encines (de la familia de los Quercus), coles armes de los Rivadeneira y los Maldonado, que nel pasáu tuvieron el señoríu de partes d'esti conceyu.

La Bandera propuesta pola Real Academia de la Historia, ye azul celeste, coles armes del Conceyu.

Etimoloxía[editar | editar la fonte]

Anque la etimoloxía popular atribúi'l nome a un gochu escapáu (y sofitar cola imaxe d'un xabalín que figura na fachada de la ilesia de San Martiño de Cerdido, probablemente en referencia a la casa d'Andrade, y ye qu'esti animal tenía de formar parte del so escudu), la realidá ye que l'orixe tendría de buscase en dalgún deriváu de la pallabra llatina Quercus (carbayu, encina), como Quercetum (carbayera). Ye similar a otros conceyos de Galicia (Cerceda) y d'otres partes d'España (Cerceda, Cercedilla). El refugu a esta teoría tamién se sofita en que siendo la llingua dominante'l gallegu, Cerdido nun podría derivar de gochu, pos en dicha llingua esti animal denominar "porco".

Xeografía[editar | editar la fonte]

Cerdido ye un conceyu de la contorna del Ortegal, na provincia d'A Coruña (Galicia), xunto colos conceyos de Ciñu, Mañón y Ortigueira. Llenda al norte con Cedeira, al este con Ortigueira, al sur con Somozas y Moeche y al oeste con Valdoviño. Nesta contorna caben destacar el Cabu del Ortegal y la Punta d'Estaca de Chigres, asitiada nel puntu más al norte de la península Ibérica. Tien una área d'unos 52 km² y ta asitiáu a 240 m sobre'l nivel del mar. Los ríos de Cabu y Mera escurren per estes tierres, esti postreru desagua na ría de Ortigueira.

Parroquies[editar | editar la fonte]

  • A Barqueira (Santu Antonio)
  • Vos Casás (San Juan)
  • Cerdido (San Martiño)

Economía[editar | editar la fonte]

Edificiu del conceyu.

Magar nel pasáu les actividaes económiques en Cerdido fueron sobremanera agrícoles de subsistencia, nel presente l'usu del monte ta fundamentalmente dirixíu a la esplotación maderera (ocalitu). A esto añade dalguna esplotación ganadera. Nel sieglu XIX abrieron mines de cobre, que nunca producieron y cerraron llueu. Ye de destacar la importancia comarcal de la feria d'A Barqueira, celebrada nesa parroquia. Anque primeramente tenía llugar mensualmente en día fixu, na actualidá celebra'l primer fin de selmana de cada mes, y cada feria va dedicada a un productu o motivu. Por casu, la feria de payares ye la de la castaña, y hai feries de la cereza, de la empanada, etc.

Fiestes[editar | editar la fonte]

Cada parroquia celebra les sos fiestes. Amás de les feries mentada más arriba, Na d'A Barqueira, per San Antonio y pola Virxe del Pilar, celebrar nel mesmu Campu da Feira animaes verbenes. En Cerdido celébrase'l San Martiño y la Virxe del Rosario. En Vos Casás les fiestes son n'honor a San Juan.

Referencies[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Nomenclátor de Galicia. Llingua de la obra o nome: gallegu.
  2. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]