Cecilia Bojanic

De Wikipedia
Cecilia Bojanic
Vida
Nacimientu Santiagu1951
Nacionalidá Bandera de Chile Chile
Muerte 2 d'ochobre de 1974 (22/23 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu política
Cambiar los datos en Wikidata

Cecilia Miguelina Bojaníc Abá (1951Santiagu – 2 d'ochobre de 1974) foi una secretaria, militante del MIR y deteníu desapaecíu mientres la dictadura militar. Al momentu de la so detención, tenía 23 años, taba casada y embarazada de 4 meses.

Biografía[editar | editar la fonte]

Una muyer embarazada ye detenida pola DINA[editar | editar la fonte]

Cecilia Bojaníc foi detenida por axentes de la DINA el 2 d'ochobre de 1974, na so residencia en calle Paraguay na comuña de La Granxa. Cecilia viva xunto al so home Flavio Oyarzún Sotu, quien depués tamién foi deteníu por axentes de la DINA. Dambos teníen a un fíu, ella taba embarazada de 4 meses. Cecilia Bojaníc y el so home Flavio Oyarzún dende la so detención por axentes de la DINA siguen sumíos. [1]

Informe Rettig[editar | editar la fonte]

Familiares de Cecilia Bojaníc Abá presentaron el so testimoniu ante la Comisión Rettig. Comisión de verdá que tuvo la misión de calificar casos de deteníos sumíos y executaos mientres la dictadura. Sobre'l casu de Cecilia Bojaníc, el Informe Rettig señaló que:

“El 2 d'ochobre de 1974 foi detenida en Santiago por axentes de civil, la militante del MIR Cecilia Miguelina BOJANIC ABÁ, quien s'atopaba embarazada de cuatro meses. Los captores conducir, al pie del so fíu menor, a casa de los sos padres onde dexaron al neñu y detuvieron al cónyuge d'ella, Flavio Arquimides OYARZUN SOTU, tamién militante del MIR.

El matrimoniu Oyarzún-Bajanic foi vistu por testigos na cortil de la DINA de José Domingo Cañes. Depués fueron treslladaos a Cuatro Alamos dende onde sumieron a mediaos d'ochobre.

La Comisión ta convencida de que la desapaición de dambos foi obra d'axentes del Estáu, quien violaron asina los sos derechos humanos.” [2]

Procesu xudicial en democracia[editar | editar la fonte]

Depués de la detención de Pinochet en Londres, activáronse los xuicios de derechos humanos. El casu de Cecilia Bojaníc y Flavio Oyarzún foi investigáu pol Ministru en visita Juan Fuentes Belmar. El 18 d'avientu 2006, el Ministru Juan Fuentes Belmar dictó sentencia en casu de Cecilia Bojaníc y Flavio Oyarzún, nel so resolución'l maxistráu condergó a los ex axentes de la DINA, a penes de 4 años de prisión, con beneficios, para Miguel Krassnoff, Osvaldo Romu, Marcelo Moren Brito, Francisco Ferrer Lima y Fernando Lauriani Maturana. Amás condergóse a Manuel Contreras Sepúlveda la pena de 10 años y un día de prisión, ensin beneficios. Toos como autores del delitu de secuestru calificáu de Cecilia Bojaníc y Flavio Oyarzún. Amás condergóse a Orlando José Manzo Durán na so calidá de cómpliz de los dos secuestros calificaos, a la pena única de trés años de presidiu.

En segunda instancia'l casu foi resueltu'l 12 de marzu 2009, cuando la Corte d'Apelaciones de Santiago confirmó la sentencia dictada en primer instancia pol ministru Juan Fuentes Belmar contra los ex axentes de la DINA.

El casu xudicial de Cecilia Bojaníc y Flavio Oyarzún concluyó'l 29 de setiembre 2009, cuando la Corte Suprema ratificó la sentencia condenatoria del maxistráu Juan Fuentes Belmar. La Sala Penal de la Corte Suprema condergó a los ex axentes de la DINA, Manuel Contreras Sepúlveda la pena de 10 años y un día de presión, ensin beneficios. Miguel Krassnoff, Marcelo Moren Brito, Francisco Ferrer Lima y Fernando Lauriani Maturana a penes de 4 años de prisión, toos recibieron el beneficiu de la llibertá xixilada. Toos como autores del delitu de secuestru calificáu de Cecilia Bojaníc y Flavio Oyarzún. Amás condergóse a Orlando José Manzo Durán na so calidá de cómpliz de los dos secuestros calificaos, a la pena única de trés años de presidiu, col beneficiu de la llibertá xixilada. [3]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Comisión Nacional de verdá y Reconciliación. Informe de la Comisión Nacional de verdá y Reconciliación.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]