Cataluña Central

De Wikipedia
Ámbitos funcionales territoriales de Cataluña:      Ámbitu metropolitanu de Barcelona      Contornes gironines      Campu de Tarragona      Tierres del Ebro      Poniente      Penedés      Contornes centrales      Alto Pirinéu y Arán

Les Contornes centrales (en catalán y oficialmente Comarques Centrals) ye una rexón de Cataluña (España) definida como unu de los ocho ámbitos funcionales territoriales del Plan territorial xeneral de Cataluña. Inclúi les contornes en redol a los tramos alto y medio de los ríos Llobregat y Ter: el Bages, el Berguedá, el Moyanés, el Solsonés, Osona y el norte de la contorna d'Anoia. Tien una estensión de 4745,83 km² y una población de 398 767 habitantes.[1]

Les poblaciones más importantes son Manresa y Vic. La economía ye bien diversificada, magar tradicionalmente tuvo un pesu importante l'agricultura y la industria.

Nel informe Roca ye una de les vegueríes propuestes col nome de Cataluña Central y cola inclusión de la Baxa Cerdaña y como veguería central nel anteproyectu de Llei de la organización veguerial de Cataluña.

Con tou, hai quien considera que Osona y el Ripollés formen una unidá funcional propia (Alto Ter), el Ripollés foi incluyíu dientro de les Contornes gironines, ente que Osona foi incluyida na Cataluña Central.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Idescat. «Densidad de población. Contornes, ámbitos y provincies» (castellanu). Consultáu'l 20 de febreru de 2017.