Carta 77

De Wikipedia

La Carta 77 foi una declaración que pidía a los dirixentes de Checoslovaquia xuntase a los principios que se comprometieren a ratificar na Declaración de la ONX sobre los Derechos Humanos. Los sos esfuercios contribuyeron a socavar el réxime.[1]

Mientres el gobiernu del Dr. Gustáv Husák, que llegara al poder tres la invasión del Pactu de Varsovia a Checoslovaquia n'agostu de 1968, el país taba desapaecíu nun fondu letargo. La Carta 77, que'l so primer voceru foi Václav Havel, y na qu'imprimió'l so maxisteriu moral el fenomenólogo Jan Patocka, foi'l primer nucleu de resistencia entamada contra'l réxime, siguíu por "non marxistes" y xente de la llamada "zona gris", o xente de les estructures oficiales, y componíase d'una multitudinaria masa d'artistes, científicos, periodistes y funcionarios que taben en contra del réxime pero que nun manifestaben abiertamente la so oposición por medrana a perder el so emplegu.

Los efeutos de la Carta 77 viéronse darréu, llegando l'encarcelamientu de Havel, la pacífica Revolución de Terciopelu tuvo'l respaldu tantu de los disidentes o "non oficiales" como los de la "zona gris", polo que na seronda de 1989 el réxime totalitariu de Checoslovaquia cayó, y Václav Havel foi escoyíu Presidente de la República el 29 d'avientu de 1989.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Prague's Moral Authority Retires» (inglés). Deutsche Welle 03.02.2003. Consultáu'l 19 d'avientu de 2007.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]