Brigaes d'Investigación de Quemes Forestales del Principáu d'Asturies

De Wikipedia
Bripas
Direición España
Historia
Fundación2002
Cambiar los datos en Wikidata

Les Brigaes d'Investigación de Quemes Forestales del Principáu d'Asturies (BRIPAS), son equipos dedicaos a la investigación de la causa de los quemes forestales dependientes de la Conseyería de Presidencia del Gobiernu del Principáu d'Asturies y enmarcaos funcionalmente nel Serviciu d'Emerxencies del Principáu d'Asturies S. Y. P. A. en coordinación cola Direición Xeneral de Xusticia. Tán compuestes por Guardes del Mediu Natural dependientes orgánicamente de la Direición Xeneral de Xusticia y por Bomberos conductores del S.Y.P.A.

Esisten cuatro equipos distribuyíos territorialmente en tres zones: central-noroccidental, suroccidental y oriental. Cada unu d'ellos ta compuestu por trés persones: un bomberu-conductor del SEPA y dos Guardes del Mediu Natural Investigadores de causes de quemes forestales, estos postreros cola condición d'axentes de l'autoridá y policía xudicial xenérica.

Historia[editar | editar la fonte]

Una instrucción del 15 de xunu de 2001 de la Conseyería de Función Pública y Asuntos Europeos, afitó servicios especiales de vixilancia y estinción de quemes forestales y determinó nel so puntu 11, la creación de 4 Brigaes d'Investigación de Causes de Quemes Forestales.[2]

En desenvolvimientu de lo previsto nel citáu artículu, por aciu Resolución de 2 de xunetu de 2002 de la estinguida Conseyería d'Alministraciones Públiques y Asuntos Europeos, creáronse cuatro Brigaes d'Investigación de Causes de Quemes Forestales integrándose caúna d'elles por un miembru de la entidá pública Bomberos del Principáu d'Asturies, un miembru de la Guardería de Mediu Ambiente y un miembru de la Guardería de Mediu Rural.

Por aciu Resolución conxuntu de les estinguíes Conseyeríes d'Economía y Alministración Pública y de Xusticia, Seguridá Pública y Rellaciones Esteriores de 29 d'ochobre de 2004, afitóse'l periodu d'activación de les Brigaes d'Investigación de Causes de Quemes Forestales estableciéndose en siete meses añales distribuyíos en dos periodos coincidentes coles dómines de riesgu de quemes forestales y afitándose la dependencia funcional de los miembros de les mesmes respectu de la entidá pública “Bomberos del Principáu d'Asturies”; ampliándose dichu periodu d'activación por aciu Resolución de 14 de payares de 2005.

Por Alcuerdu del Conseyu de Gobiernu de 1 de marzu de 2007 aprobóse la rellación de puestos de trabayu del personal funcionario nes distintes Conseyeríes y entidaes de l'Alministración del Principáu d'Asturies, alcuerdu por aciu el cual fueron creaes ocho places d'Investigador/a de Causes de Quemes Forestales, dientro de la escala de Guardes del Mediu Natural, y que se adscribieron a l'anguaño denominada Direición Xeneral d'Interior y Seguridá Pública de la Conseyería de Presidencia, Xusticia ya Igualdá.

En 2009, la Conseyería de Presidencia, Xusticia ya Igualdá del Principáu d'Asturies reorganiza les Brigaes d'Investigación de Causes de Quemes Forestales.[3] Los cambeos más importantes centrar n'amenorgar les zones d'actuación de cuatro a trés, creándo una única zona Central-Noroccidental onde actúen dos brigaes con sede en La Morgal (Llanera).

Resultaos de les investigaciones[editar | editar la fonte]

Causes de les quemes investigaes poles BRIPAS nel Principáu d'Asturies nel periodu 2002-2012
Ganáu pastiando yerba nacío tres una quema.
Motivaciones de les quemes intencionales n'Asturies nel periodu 2002-2012 (Bripas)

En 2013 el Serviciu d'Emerxencies del Principáu d'Asturies publica una memoria na que se recueye el resultáu de 10 años d'investigación de quemes n'Asturies.[4] Nesi periodu, investigar un total 1294[5] quemes nos qu'amburaron 40.067 ha, lo que supón un 37,41% de la superficie quemada n'Asturies nesos años. Como datos más significativos d'esti estudiu, que llega a analizar les causes a nivel de conceyu, llógrase que más del 82 % de les quemes aniciar por causes intencionales, representando les neglixencies y causes accidentales cuasi un 13%.

Tocantes a les motivaciones atopaes nos intencionales, más del 70 % d'ellos deben a la rexeneración de camperes pal ganáu, una práctica bien estendida nel mediu rural asturianu, causándose estos sobremanera en primavera.

Mientres la presentación d'esta memoria, el Fiscal de Mediu Ambiente, Alejandro Cabaleiro, emponderó'l trabayu desenvueltu por estos equipos,[6] como tamién lo dexó patente na Memoria Fiscal 2014 (exerciciu 2013) del Principáu d'Asturies, nel apartáu 5.3.10, páxina 126.[7]

2014, añu récor en sentencies[editar | editar la fonte]

Mientres l'añu 2014, gracies al trabayu n'equipu de Guardar del Mediu Natural y los Bomberos del S.Y.P.A. de les BRIPAS , pudieron sentase nel banquín a 14 persones por provocar quemes, con resultancia de condena pa toes elles. Otros trés sentencies consiguiéronse gracies a llabores de vixilancia d'otros Guardes del Mediu Natural.[8] Trátase ensin dulda de cifres récor. Hai que tener en cuenta qu'antes de la creación de les BRIPAS, la media de condenes al añu n'Asturies por quema forestal yera d'ente 1 y 3.

Referencies[editar | editar la fonte]