Blasco Peñaherrera Padilla

De Wikipedia
Blasco Peñaherrera Padilla
Vida
Nacimientu Quitu22 de febreru de 1934 (90 años)
Nacionalidá Bandera d'Ecuador Ecuador
Oficiu políticuabogáu
Creencies
Partíu políticu Partido Liberal Radical Ecuatoriano (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Blasco Peñaherrera Padilla (22 de febreru de 1934Quitu) foi vicepresidente de la República del Ecuador nel Gobiernu del León Febres-Cordero Ribadeneyra mientres 1984 a 1988.

Biografía[editar | editar la fonte]

Nació en Quitu'l 22 de febreru de 1934 y fueron los sos padres Rafael Modesto Peñaherrera, de los primeros funcionarios de la Caxa de Pensiones en 1927 y el so secretariu pocu dempués. Compañeru de Colexu de Velasco Ibarra, desempeñó la Visitaduría Xeneral de l'Alministración ente 1944 y 1945. Designáu Embaxador en Francia en 1946, al pasar por Nueva York sufrió series molesties ya internóse nel Johns Hopkins Holpital onde-y atoparon un tumor cerebral, tuvo que volver a Quitu ensin aportar al cargu y finó a los pocos meses, y Rosa Elena Padilla Mosquera, quiteña.

Pasó los sos primeros años en Quitu y dende 1939 n'Ambato, en casa de la so güela materna Hermelinda Mosquera de Padilla, con quien se crio. Empecipió la primaria na escuela Juan León Mera del padre Juan Bautista Palacios, que la dexó a los Hermanos Cristianos cuasi aína. “L'Hermanu Efrén afayó les mios aptitúes pa la declamación y l'oratoria y aguiyábame faciendo que falara nes sabadiegues. La mio madre y la mio güela teníen una situación económica modesta pero nun nos faltaba nada. L'Hermanu Adolfo fundó una Academia Lliteraria onde representaba obres de teatru, nuna d'elles asocedió un incidente y salí del Colexu.”

En 1946 foi lleváu a visitar al so padre en Quitu, quien-y dexó al morrer un pequeñu heriedu. En 195l volvió a la capital y cola ayuda de les sos tíes solteres Inés y Beatriz Peñaherrera entró al Montúfar onde topó un escelente profesoráu, destacando Gustavo Alfredo Jácome, Manuel Oña Silva, Carlos Chiriboga y Carlos Martínez Acosta y nun concursu de lliteratura llogró'l Primer Premiu cola poesía “Talli Sara” que quier dicir en quechua La ceremonia de la corte del maíz, publicada na Revista escolar del Colexu.

En 1952 empezó a trabayar d'Amanuense nel estudiu profesional del so tíu políticu'l Dr. Benjamín Terán Varea, abogáu y Diputáu de la República. En 1953 graduar de bachiller y empezó los estudios de Xurisprudencia. Esi añu exerció una de les secretaríes de Comisión nel Congresu, integrar al grupu cultural “Estragal” formáu por Alfonso Barrera Valverde, Eduardo Villacís Meithaler, Pablo Dueñes, César Ayala Paredes. Sesionaban n'unu de los salones de la Casa de la Cultura vencíu por Benjamín Carrión y llegaron a editar la revista lliteraria Estragal.

Terán Varea foi electu Presidente del Conseyu Provincial el Pichincha y llevólu de Secretariu, pero arrenunciando al siguiente añu “arrenuncié yo tamién por solidaridá con él y pasé a la oficina de Luis Vallejo Araujo como encargáu de trámites alministrativos con S/. 1000 mensuales a tiempu qu'Antonio Ulloa Coppiano llevóme al Partíu Lliberal y ellí traté a Manuel Cordova Galarza, Armando Pareja Andrade, Rodrigo Borja Cevallos, Carlos Moncayo Andrade, Rodrigo Martínez Acosta, los Moncayo Morlás. El Dr. Raúl Clemente Huerta yera Direutor Supremu del Partíu y como miembru de les mocedaes lliberales trabayó'l 55 na candidatura de Carlos Andrade Marin Malu a l'alcaldía de Quitu y depués del so trunfu fui designáu en payares Secretariu del departamentu d'Educación y Cultura, que'l so Direutor yera Humberto Vaca Gómez.”

Esi añu casóse con Zeineb Solah Coronel a quien conociera cuando ella yera alumna del Santu Domingu de Guzmán, mientres un Certámen lliterarios nel que participaron colexos masculinos. “Zeineh foi'l meyor sofitu que tuvi na mio vida, tenemos o matrimoniu feliz y dellos fíos.

”Dende Xunu'l Dr. Huerta formara'l Frente Democráticu Nacional. Blasco representaba a les mocedaes lliberales ante la Xunta Suprema con sede en Quitu y nes eleiciones presidenciales del 56 trabayó por Huerta y perdieron. Entós volvió a la Universidá, que los sos estudios abandonara dos años tras.

El 57 foi escoyíu nun Concursu internu de la Universidá pa representar al Ecuador nel X Concursu Panamericanu d'Oratoria celebráu en Zacatecas, onde ocupó'l segundu llugar tres el delegáu mexicanu. Esi añu dirixó la campaña de Carlos Andrade Marin Vaca pa la reeleición a l'alcaldía de Quitu. Fueron meses de participación intensa, entamando comités y faciendo propaganda en Quitu y los sos cantones. Dempués del trunfu foi electu Secretariu de la Municipalidá con S/. 2600 mensuales y profesor de Cívica y Filosofía pal sestu cursu del Colexu Municipal Sebastián de Benalcázar.

El 59 arrenunció a la Secretaría Municipal pa dedicase a la campaña presidencial de Galo Plaza, quien perdió frente a Velasco Ibarra. Esi añu llogró la Llicenciatura en Derechu. Hasta entós viviera namái del so sueldu de profesor y de los sos ingresos como pasante nel estudiu profesional de los trés. Fabián Ponce Ordóñez y Leopoldo Cordero.

Al empecipiase la Xunta Militar de Gobiernu en xunetu del 63 foi designáu Ministru d'Educación el so amigu'l Dr. Humberto Vaca Gómez, que-y nomó Subsecretariu, pero arrenunció al siguiente mes cuando s'enteró que la resolución d'intervenir la Universidá yera irreversible. En setiembre los sos amigos Antonio Muñoz Elinán, Arcadio Arosemena Gallardo y Luis Hidalgo Febres-Cordero presentáron-y a Javier Alvarado Roca, quien-y propunxo la xefatura de Güeyada en Quitu compartiendo diches actividaes col so oficiu. Poco dempués incorporóse d'abogáu.

El 64 el so suegru agasayó a caúna de les sos fíes una cortil na cai Veintemilla y con un préstamu hipotecariu al Seguru Social en 1966 edificó ellí una villa. En xunetu foi designáu Conceyal de Quitu pol presidente Clemente Yerovi. El 67 encabezó la llista de Conceyales pol partíu lliberal que llogró cinco puestos.

El 69 participó na campaña presidencial del Dr. Andrés F. Córdova quien cuntó col sofitu de los lliberales, independientes, izquierdistes y cefepistas. Velasco Ibarra trunfó por curtia mayoría, non asina'l so binomiu'l Dr. Víctor Hugo Sicouret Pazmiño que perdió frente al Dr. Jorge Zavala Baquerizo. Nel Congresu tornóse la situación más difícil cuando cada unu de los trés bloques ( Velasco Ibarra, Córdova y Ponce Enríquez ) por sigo solos, nun llograben mayoría.

Dellos políticos ciscaben la nulidá de les eleiciones pero a última hora los lliberales alcordaron colos dirixentes velasquistas Conto Patiño, Armando Espinel Elizalde y Galo Martínez Merchan sofitar a Velasco Ibarra evitando una dictadura. Frutu d'esti pactu foi la ufierta a Blasco del Ministeriu de Rellaciones Esteriores, anque depués camudáronlu al de Gobiernu más acorde coles sos iniciatives, que desempeñó ente Setiembre y Avientu del 68, arrenunciando al amenase un duru discutiniu ente'l lliberal Francisco Huerta Montalvo y el velasquista Pedro Menéndez Gilbert, que causó la rotura del entente. “Velasco Ibarra amosóse bien candial conmigo, entendió la mio separación y en desgraviu ufiertóme la presidencia de la Xunta Nacional de Planificación qu'acepté y sirví hasta'l 22 de xunu de 1970, arrenunciando poques hores dempués de conocer la so dictadura. Entós mandóme a llamar y propúnxome el Ministeriu ya Industries, disgustándose porque nun lu acepté.” Reintegrado a Güeyada en Quitu n'abril del 71 la Corporación Andina de Fomentu designó-y Direutor de Promoción pa la so oficina en Caracas.

De regresu en setiembre del 73 nuevamente a Güeyada, llevó a cabu varios programes de televisión como “El Xuiciu de la Hestoria” y la direición del Noticieru de la canal 8 hasta'l 76 “ d'ellí que nuna xunta rotaria presentéme como abogáu de múltiples usos.”

“En xineru del 78 propunxéronme la presidencia del Partíu Lliberal en Quitu y na Asamblea nacional de Riobamba escoyóse'l binomiu Francisco Huerta Montalvo y Blasco Peñaherrera Padilla a la presidencia y vicepresidencia de la República empecipiando la campaña con notable ésitu pero'l tribunal Supremu Eleutoral descalificó a Huerta pol so contratu de Fedesarrollo col gobiernu. L'Asamblea del partíu candidatizó nel so reemplazu al so tíu Raúl Clemente quien me solicitó que lu acompañara na fórmula eleutoral pero neguéme y nun intervini na primer vuelta de Xunu d'esi añu. Na segunda en xineru del 79 fui segundu Candidatu a Diputáu Nacional detrás de dichu Doctor y salimos electos, él como principal y yo como suplente, compartiendo dicha representación pos me dexó actuar bona parte del so periodu.”

“Fixi activa oposición al gobiernu del Presidente Jaime Roldós Aguilera, un llamáu previu al Ministru de Gobierno Carlos Feraud Blum, tuvi ente los Diputaos qu'apellamos a los Ministros de Finances y Salú Pública, Econ. César Robalino Gonzaga y Miguel Coello, interpelaciones que fueron saboteadas pola Izquierda Democrática. Col Ing. León Febres Cordero empecipié una bona amistá y mientres la presidencia del Dr. Oswaldo Hurtado Larrea siguí na oposición. Mientres esos años foise creando pasu ente pasu el Frente de Reconstrucción Nacional”

En mayu del 82 un grupu de lliberales plantegaron la posibilidá de cuntar con un candidatu propiu y volvieron los nomes de Raúl Clemente Huerta y Jorge Zavala Baquerizo. Esti postreru intensificó les sos actuaciones y foi nomáu na Asamblea del partíu realizada en xunu en Machala. Infortunadamente la so candidatura foise deteriorando col pasu de los meses y na Asamblea de Xineru del 84, en que fui electu Direutor Nacional, traté col FRA. y el CFP. De consiguir sofitu, pero nun foi posible. La Xunta Suprema treslladar a Guayaquil y ufiertó el so sofitu al Dr. Raúl Clemente Huerta quien nun aceptó. Entós convoqué pal 14 d'abril a una Xunta d'Executivos lliberales quien solicitaron a Zavala Baquerizo que tornara la so candidatura y este respondió desafiliándose.”

“Aína producióse l'entendimientu ente'l Lliberalismu y el Frente de Reconstrucción Nacional y propúnxose los nomes d'Álvaro Pérez Intriago, Camilo Gallegos Domínguez y el míu pa formar binomiu col Ing. León febres Cordero Rivadeneyra y fui electu. Na primer vuelta fustigué a los contrarios y na segunda realicé la campaña de prensa y de puerta a puerta. Dempués del trunfu asumí la Vicepresidencia de la República.”

Mientres los graves sucesos de la mañana del 16 de Xineru de 1987 cuando los Comandos partidarios del xeneral Frank Vargas Pazzos secuestraron na base aérea de Taura al Presidente y al so comitiva, la primer dama Eugenia Cordovez Pontón, posesionada de la presidencia de la República, torgó-y exercer interinamente el mandu y cuando los secuestraos repunxeron la so llibertá nes últimes hores de la tarde, Blasco sufrió los embates del primer mandatariu que dende entós -y aislló del gobiernu y tuvo que defendese al traviés d'un folletu.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
León Roldós Aguilera
Vicepresidente Constitucional de la República del Ecuador

10 d'agostu de 1984 - 10 d'agostu de 1988
Socesor:
Luis Parodi Valverde