Axencia Espacial Iranina

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta

El programa espacial iranín arrincó aproximao en 2001 y cuenta cola asistencia y cooperación de países como Rusia, China y Corea del Norte.

Irán intenta desenvolver teunoloxía espacial autóctona al traviés d'esta cooperación y por aciu la compra y tresferencia de teunoloxía, entamando llanzar los sos propios satélites usando los sistemes IRIS, Shahab-5 y Shahab-6, pero inda depende de China o de Rusia por qu'asitie satélites de diseñu iranín en órbita.

Historia[editar | editar la fonte]

Los esfuercios iraninos pa la esplotación del espaciu empezaron so l'alministración del Xa Mohammad Reza Pahlevi, quien buscaba ameyorar la posición del so país en materia científico.

En 1959 Irán foi unu de los miembros fundadores del Comité de les Naciones Xuníes pa Usos Pacíficos del Espaciu Esterior (UNCOPUOS).

Finxos[editar | editar la fonte]

El 25 de febreru de 2007 l'Axencia Iranina de Noticies IRNA anunció'l llanzamientu al espaciu del primer cohete iranín. El cohete algamó un altor de 150 km ensin permanecer n'órbita y tornó a la Tierra asistíu por un paracaíes.

El 17 d'agostu de 2008, Irán anunció qu'había llanzáu exitosamente el so primer satélite de fabricación nacional, el Omid.[1]

Referencies[editar | editar la fonte]

Agencia Espacial Iraní