Asesín del Zodiacu

De Wikipedia
Asesín del Zodiacu
Vida
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Muerte fecha desconocida
Oficiu asesín en serie
Cambiar los datos en Wikidata

L'asesín del Zodiacu foi un asesín en serie qu'acechó'l norte de California ente avientu de 1968 y ochobre de 1969. Nuna carta supuestamente de so confesó l'asesinatu de 37 víctimes, anque les úniques confirmaes fueron cuatro homes y trés muyeres. De les mesmes, namái dos sobrevivieron pa dar pruebes sobre la identidá del asesín, entá desconocida. Valoróse que'l Zodiacu —asina yera como él mesmu denominábase— tendría ente 20 y 30 años nel momentu de los sos crímenes; que yera blancu, trabáu, de pelo castaño, que tenía conocencia sobre llinguaxes cifraos y tenía una gran intelixencia.

El Zodiacu atacó a les siete víctimes conocíes en Benicia, Vallejo, Lake Berryessa y San Francisco ente avientu de 1968 y ochobre de 1969. Les víctimes fueron cuatro homes y trés muyeres d'edaes ente los 16 y 29 años. A finales de 2003 el casu del Zodiacu tuvo un increyible descubrimientu, les buelgues de la famosa carta del Zodiacu nun coincidíen coles buelgues de Arthur Leigh Allen, el sospechosu principal del casu, anque toles pistes indicaben que yera él.

La identidá del asesín sigue siendo una incógnita. El Departamentu de Policía de San Francisco declaró la investigación inactiva n'abril de 2004, pero reabrió'l casu en marzu de 2007.[1]

Víctimes[editar | editar la fonte]

Comprobaes[editar | editar la fonte]

Anque'l Zodiacu afirmó nes sos cartes unviaes a los diarios qu'asesinara a 37 persones, los investigadores acreditáron-y solamente siete víctimes confirmaes, de les cualos dos sobrevivieron:

  • David Arthur Faraday (17 años) y Betty Lou Jensen (16 años) fueron asesinaos por un arma de fueu'l 20 d'avientu de 1968 en Lake Herman Road, nes cercaníes de les llendes de la ciudá de Benicia.
  • Michael Renault Mageau (19 años) y Darlene Elizabeth Ferrin (22 años), acribillaos el 4 de xunetu de 1969 en Blue Rocks Springs nun campu de golf pela rodiada de Vallejo. Darlene morrió recibiendo primeros auxilios nel Hospital Kaiser Foundation, ente que Michael sobrevivió.
  • Bryan Calvin Hartnell (20 años) y Cecelia Ann Shepard (22 años), apuñalaos el 27 de setiembre de 1969 no que anguaño ye denominada la islla del Zodiacu, en Lake Berryessa, allugáu nel Condáu Napa. Bryan sobrevivió a seis puñalaes nel llombu, pero Cecilia morrió por causa de les sos firíes dos díes depués nel Hospital Queen of Valley, en Napa.
  • Paul Lee Stine (29 años), muertu por arma de fueu'l 11 d'ochobre de 1969 en Presidiu Heights (San Francisco).

Posibles víctimes[editar | editar la fonte]

Otrés persones fueron identificaes como víctimes potenciales del Zodiacu, anque les pruebes nun son concluyentes y non toes son aceptaes como víctimes d'esti asesín:

  • Robert Domingos (19 años) y Linda Edwards (17 años) fueron asesinaos por arma de fueu'l 4 de xunu de 1963 nuna sablera cercana a Lompoc California. Edwards y Domingos fueron consideraos posibles víctimes por cuenta de les semeyances del so ataque col de Lake Berryesa.
  • Cheri Jo Bates (18 años) muerta por arma blanca -cuasi degollada- el 30 d'ochobre de 1966 en Riverside Community College en Riverside (California). La posible conexón de la muerte de Bates col Zodiacu diose 4 años dempués, a partir d'información recibida pol reporteru Paul Avery del San Francisco Chronicle, suxuriéndo-y ciertes semeyances ente los asesinatos cometíos pol Zodiacu y les circunstancies qu'arrodiaron a la muerte de Bates.
  • Kathleen Johns (22 años) dixo ser secuestrada, al pie del so ñácaru, el 22 de marzu de 1970 na carretera 132, al oeste de Modesto California. Na so declaración comentó que'l conductor d'un coche acapió-y coles lluces por que parara y asina fixo. Una vegada fuera del coche, él esplicólu que viera que la llanta del coche de Johns taba fluexa y, en iguándola, él metióse nel so coche pa siguir col so camín y ella fixo lo mesmo. Más palantre, la llanta sáfase y, supuestamente, un home ufiertar a lleva-y hasta la gasolinera más cercana. Ella acepta y vuelve al so coche pa recoyer al so ñácaru, a lo que l'home estrañar de que tenga una fía. "¿Tien dalgún problema por ello?" dixo ella. "Non. Ello ye que mientrés más, meyor" contestó él. El coche arrinca y pasa per delantre de la primer gasolinera, pero nun frena. Sigue. Pídelu que refundie a la so fía pela ventana, inclusive. Consigue escapar y diríxese a la Estación de Policía allugada en Patterson, onde de casualidá ella ve la retratu robot del Zodiacu y diz que foi esi home'l que-y retuvo mientres unos trés hores. Anque la muyer acabo sana y salva, y anque hubo dellos rastrexos policiales na zona, nun hubo nenguna pista más sobre'l paradoriu de la neña.
  • Donna Lass (25 años) foi vista per últimu vegada'l 26 de setiembre de 1970 en South Lake Tahoe (California). Una postal cola direición Condominios Forrest Pines anotada al aviesu foi recibida nel Chronicle el 22 de marzu de 1971. Foi interpretada por dalgunos como una afirmación del Zodiacu de llevar 13 víctimes: Lass tendría de ser la decimocuarta y non la qu'indicaba la postal. Polo cual nun foi rellacionada concluyentemente col asesín, el cuerpu de la muyer nun foi atopáu y nun se llevó a cabu una investigación oficial, por cuenta de desalcuerdos de tipu xurisdiccional ente la policía de South Lake y l'Oficina del Xérif. Al día de güei nun se sabe si'l crime foi cometíu nin onde ta Donna Lass.

Cronoloxía[editar | editar la fonte]

Lake Herman Road[editar | editar la fonte]

L'asesín del Zodiacu atraxo l'atención de la policía pol aparente asesinatu aleatoriu de Betty Lou Jensen y David Faraday el 20 d'avientu de 1968 nes llendes de Benicia (California).

La pareya celebraba la so primer cita y ente los sos planes pensaben asistir a un conciertu navidiegu en Hogan High, a unes cuantes mazanes de la casa d'ella. En llugar de dir direutamente decidieron visitar a un amigu y detenese nun restorán. Sobre les 22:00 hores la pareya aparcó nun encruz de Lake Herman. Xusto nesi momentu'l Zodiacu incorporar al encruz y aparcóse al llau d'ellos. Un testigu presencial pasó pellí tiempu dempués y vio dos coches —unu d'ellos el de la pareya vacíos. Momentos dempués escuchó lo que-y paeció un disparu, pero nun taba seguru al tener la radio encendida.

El Zodiacu disparó en contra de Faraday solo una vegada a la cabeza y cinco veces al llombu de Jensen quien intentó fuxir. Los sos cuerpos fueron atopaos minutos dempués por Stella Borges, quien vivía cerca d'ende. Dio avisu al capitán Daniel Pitta y al oficial William T. Warner. El detective y sarxentu -yos Lundblad, de la oficina del xérif del Condáu de Solano, investigó'l crime, pero nun s'atoparon pistes sólides.

Blue Rock Springs[editar | editar la fonte]

Michael Magueau y Darlene Ferrin fueron afrellaos por un arma de fueu na madrugada del 5 de xunetu de 1969, nel aparcamientu d'un campu de golf en Blue Rock Springs (Vallejo). Tan solo atopábense a pocu más de 6 km de distancia del anterior asesinatu.

La pareya taba nel coche d'ella cuando al so llau aparcó otru coche, que'l so conductor salió pa volver 10 minutos dempués. Una vegada aparcáu detrás d'ellos, pa evitar que s'escaparen, el Zodiacu averar al coche y allumó-yos direutamente a la cara pa cegalos. Entós disparó con una Luger 9mm.

A les 0:40 del 5 de xunetu de 1969 una llamada anónima —efeutuada por un home— informó al Departamentu de Policía de Vallejo asoceder. Y non yá eso: confesó qué él lo fixo y que yera l'asesín de Jensen y Faraday, asesinaos faía 6 meses. La policía rastrexó la llamada, proveniente d'un teléfonu públicu d'una estación de serviciu ente les cais Springs y Toulomne. Zodiacu taba a menos d'un quilómetru de la casa de Ferrin y a poques cais de la oficina del xérif.

Ella foi declarada muerta nel hospital. Él sobrevivió al ataque, a pesar de recibir disparos na cara, el pescuezu y el pechu. Los detectives John Lynch y Ed Rust, del Departamentu de Policía de Vallejo, investigaron el crime. Foi'l detective Jack Mulanax quien retomó'l casu nos años 70.

Nel llibru Zodiacu, escritu por Robert Graysmith y publicáu diecisiete años dempués del crime, dizse que l'asesín yera un veceru habitual de Terry's Waffle House, onde Ferrin yera camarera. Zodiacu, almirador de la nueva, podría confesalu los dos primeros asesinatos y represu por medrana a ser denunciáu matar. O seique facer porque ella tába-y chantajeando. Los argumentos paecen escarecer de fundamentu, a pesar de ser l'argumentu de la obra The Zodiac Killer (1971) y del llibru del mesmu nome (1979 de Jerry Weissman, lo mesmo que de una historieta publicada nel Chronicle por Bill Wallace.

Criticando la teoría remanada por Robert Graysmith indicóse:

Acordies con Graysmith la víctima en cuestión, Darlene Ferrín, comprometer nuna intensu discutiniu con un estrañu misteriosu. Graysmith cree que ye un home identificáu namái como 'Lee' el llamatu más frecuentemente usáu por Arthur Leigh Allen. Según dichu autor, la persecución en coche por Blue Rock Springs terminó cuando'l desconocíu averar al vehículu de Ferrin y dio en abrir fueu contra les víctimes. El compañeru de Ferrin vivió para cuntar una hestoria bien distinta y los informes orixinales de la policía refutan bien conducentemente esta versión de los fechos.

Empiecen les cartes de Zodiacu[editar | editar la fonte]

El símbolu reticular usáu pol Zodiacu pa roblar les sos cartes, tomáu del logotipu de la firma reloxera "Zodiac".

El 1 d'agostu de 1969 trés cartes escrites por Zodiacu llegaron a les redacciones de la Vallejo Times Herald, el San Francisco Chronicle y el San Francisco Examiner. Nelles, cuasi idéntiques ente sigo, reconocía los trés crímenes ya incluyía una criptograma de 360 calteres que desvelaba la so identidá. Zodiacu foi bien claro: o les cartes publicábense en primer plana o esi mesma fin de selmana mataría a dolce persones. Los asesinatos, por suerte, nun se llevaron a cabu, pero les cartes pudieron lleese na primera plana de los periódicos.

Conforme reparóse al respeutu: «Aquella amenaza conformaría namái la primer muestra dientro d'una socesión de rumbos y chambonaes que, nel marcu d'un perversu xuegu del gatu y el mure, la vanidá del sicópata entamó, entá a riesgu de dexar nicios aptos pa conducir finalmente al so arrestu».[3][4]

Trés díes más tarde, otra carta llegó a la redaición de San Francisco Examiner. «Queríu editor, el Zodiacu a la fala» yera l'entamu d'una carta escrita en respuesta al xefe Stiltz de Vallejo, que pidió más detalles pa probar que yera l'asesín de Faraday, Jensen, y Ferrin.

El 8 d'agostu de 1969, una selmana dempués de que se recibiera la criptograma, Donald y Bettye Harden, de Salinas, descifraron la criptograma de 408 símbolos. Nél, nun venía la identidá del asesín (inclúi faltes d'ortografía n'inglés):

I LIKE KILLING PEOPLE BECAUSE IT IS SO MUCH FUN IT IS MORE FUN THAN KILLING WILD GAME IN THE FORREST BECAUSE MAN IS THE MOST DANGEROUS ANIMAL OF ALL TO KILL SOMETHING GIVES ME THE MOST THRILLING EXPERENCE IT IS EVEN BETTER THAN GETTING YOUR ROCKS OFF WITH A GIRL THE BEST PART OF IT IS THAT WHEN I DIE I WILL BE REBORN IN PARADICE AND ALL THE I HAVE KILLED WILL BECOME MY SLAVES I WILL NOT GIVE YOU MY NAME BECAUSE YOU WILL TRY TO SLOI DOWN OR STOP MY COLLECTING OF SLAVES FOR MY AFTERLIFE EBEORIETEMETHHPITI
GÚSTAME MATAR XENTE PORQUE YE MUNCHO MÁS RISONDERU QUE MATAR ANIMALES SELVAXES NEL MONTE, PORQUE L'HOME YE L'ANIMAL MÁS PELIGROSU DE TOOS. MATAR DAQUÉ YE LA ESPERIENCIA MAS ESCITANTE. YE ENTÁ MEYOR QUE CHASE CON UNA MOZA. Y LA MEYOR PARTE YE QUE CUANDO ME MUERRA VOI RENACER NEL PARAÍSU Y TOLOS QUE MATÉ VAN SER LOS MIOS SUBDITOS. NUN VOI DAR EL MIO NOME PORQUE USTEDES VAN TRATAR DE RETRASAR O DETENER LA MIO RECUEYA DE SUBDITOS PARA LA MIO VIDA NEL MÁS ALLÁ.

El testu d'esta criptograma foi utilizáu tantu n'obres específiques sobre'l casu, a saber "Zodiac", de Robert Graysmith, ya inclusive n'otru contestu historico, n'obres de ficción como'l thriller "L'animal más peligrosu", de Gabriel Pombo.[5][6]

La frase clave equí mentada tien el so orixe nel llibru de Richard Connell tituláu "El xuegu más peligrosu" («The Most Dangerous Game» na publicación orixinal, y tamién conocíu como «Los sabuesos de Zaroff»).

Los últimos dieciocho calteres entá nun fueron descifraos. El programa Misterios ensin resolver, presentáu por Robert Stack, suxurió que faíen referencia a una persona: Theodore Kaczynski.

Les cartes unviaes pol criminal conformaron l'entamu de la llucha mediática qu'esti caltendría coles autoridaes y cola prensa: «...El remitente esixía que los comunicaos fueren impresos na primera plana de los respeutivos periódicos, y amenaciaba con que, en casu contrariu, ver na obligación moral de tener que.asesinar a una docena de persones escoyíes peles cais al azar esi mesma fin de selmana. Por fortuna nunca se llevaron a efeutu los anunciaos crímenes..».[7]

Llagu Berryesa[editar | editar la fonte]

El 27 de setiembre de 1969, Bryan Hartnell y Cecilia Shepard atopábense merendando a les veres del Llagu Berryessa, nuna pequeña islla coneutada por una sienda arenosa a Twin Oak Ridge. Un home averóse-yos, en escondiéndose detrás d'un árbol ensin que Cecilia pudiera cerciorase de la so presencia, usando un capiellu de verdugu negra con gafes de sol sobre los furacos de los güeyos y una especie de baberu asitiáu nel pechu con un símbolu d'apariencia reticular d'unos 7.5cm X 7.5 cm d'área. Averar a ellos con una pistola na mano, Hartnell cree que se trataba d'una 45. L'encapucháu afirmó ser un convicto fuxitivu de Deer Lodge (Montana), onde matara a un guardia y tamién robara un coche, y esplicólos que precisaba'l so vehículu pa dir a Méxicu. Traía consigo unes cuerdes de plásticu pa tender la ropa, primeramente cortaes, y pidió-y a Shepard ensobiar a Hartnell antes de ser arreyada ella mesma. L'atracador revisó los nuedos de Hartnell y apertar n'afayando qu'ella los había dexáu fluexos. Hartnell creyó que se trataba d'un robu raru, pero l'home sacó un cuchiellu y apuñalar a dambos. Entós percorrió los 500 metros hasta Knoxville Road y dibuxó el símbolu reticular na puerta del autu de Hartnell y al llau escribió: Vallejo 12-20-68,7-4-69, Sept27-69-6:30 by knife.

A les 7:40pm, l'home llamó a la Oficina de la muyer encargada del Condáu Napa dende un teléfonu públicu pa denunciar el so crime. El teléfonu foi atopáu entá descolgado minutos dempués nel Serviciu de llavadura d'autos Napa en Main Street, pol reporteru de Radiu KVON Pat Stanley, namái a unes mazanes de la Oficina del Xérif y a 40 quilómetros de la escena del crime. Los detectives fueron capaces de tomar la buelgues dactilares entá fresques del teléfonu pero nun llograron faeles coincidir coles de nengún sospechosu.

Un home y el so fíu que s'atopaben pescando nuna ensenada próxima, afayaron a les víctimes al escuchar los sos berros pidiendo ayuda, que foi suministrada por unos rangers (policías forestales) del Condáu de Napa. Dave Collins y Ray Land fueron los primeros representantes de la llei en llegar a la escena del crime. Dambos oficiales atopar a curtia distancia del sitiu. Collins atopar nel so coche patrulla nel área de Vichy Springs a cuasi trenta quilómetros d'ellí, ente que Land atopar en Santa Helena. Cecilia Shepard taba entá consciente cuando Collins llegó, polo que-y apurrió una descripción del atacante. Hartnell y Shepard fueron tréslladaos n'ambulancia al Hospital Queen Valley allugáu en Napa. Shepard entró en coma mientres el trayeutu al hospital y nunca recuperó la consciencia, morrió dos díes depués, pero Hartnell sobrevivió pa cuntar la so hestoria a la prensa. El Detective y Xérif del Condáu Ken Narlow, quien taba asignáu al casu dende l'entamu, trabayó intentando resolver el crime hasta'l so retiru del departamentu de policía en 1987.

Presidiu Heights[editar | editar la fonte]

El 11 d'ochobre de 1969 un home encetó'l taxi de Paul Stine nel encruz de les cais Mason y Geary en San Francisco y pidió-y que lo llevara a les cais Maple y Presidiu Highs. Por razones desconocíes, Stine foi hasta una cai más palantre, cai Cherry, l'home disparólu a la cabeza con una arma cubique 9mm, entós garró les llaves del so autu y la so cartera, y quitó-y la camisa. Foi vistu por trés adolescentes que taben del otru llau de la cai a les 9:55 p. m., quien llamaron a la policía mientres el crime desenvolvíase, los mozos repararon al home llimpiando'l taxi y dempués que caminaba una mazana escontra'l norte. La policía llegó minutos dempués, y los mozos testificaron esplicando que l'asesín entá s'atopaba cerca.

Dos manzanes alantre de la escena del crime, l'oficial Don Fouke, quien tamién respondiera a la llamada d'auxiliu, reparó a un home blancu caminando pela cera y que dempués xubía una escalera que conducía a una casa allugada nel llau norte de la cai; l'alcuentru duró solamente cinco o quiciabes diez segundos. El so compañeru, Eric Zelms, nun vio al home. La radio sollertó-yos pa buscar a un sospechosu de piel negro y non un individuu caucásicu, asina que nun tuvieron motivu pa detener al home y pasaron al llau d'él ensin detenese; el tracamundiu nes descripciones permaneció ensin esplicación hasta los nuesos díes. Cuando llegaron a la cai Cherry, Fouke foi informáu de que taben n'efeutu buscando a un sospechosu blancu; Fouke diose cuenta de que pasaren al llau del asesín; Fouke concluyó que'l Zodiacu retomara la so ruta orixinal y escapara escontra onde s'atopa Fuerte Presidiu, dar a la xera de buscalo pero l'asesín sumió. La busca siguió, nun s'atopó nada. Los trés adolescentes testigos trabayaron con un criminalista pa ellaborar una retratu robot del asesín de Stine, y a los pocos díes tornaron pa la ellaboración d'una segunda semeya falada. La edá del Zodiacu foi envalorada ente 35 o 45 años d'edá. Los Detectives Bill Amstrong y Dave Toschi fueron asignaos al casu. El departamentu de Policía de San Francisco a la fin investigó y envaloró a lo menos 2500 sospechosos nun periodu d'años.

El 14 d'ochobre de 1969, el Chronicle recibió una carta más del Zodiacu, esta vegada conteniendo una muestra de la camisa de Paul Stine, como prueba de qu'él yera l'asesín, tamién contenía una amenaza de que dispararía nuna escuela pa neños. Foi entós cuando la policía supo que yera a quien tuvieren buscando delles nueches antes en Presidiu Heights.

A les 2:00 a. m. del 20 d'ochobre de 1969 daquién afirmó que'l Zodiacu llamara al Departamentu de Policía d'Oakland esixendo qu'unu de los dos prominentes abogaos, F. Lee Bailey o Melvin Belli, apaecieren nel Show televisivu de mesa d'esposiciones de Jim Dunbar pela mañana. Bailey nun pudo asistir, pero Belli presentar nel programa. Dunbar pidió a los telespectadores caltener les llinies telefóniques abiertes, y entós, daquién afirmando ser el Zodiacu llamó delles vegaes y dixo que'l so nome yera Sam. Belli aceptó atopase con él en Daly City, pero'l sospechosu nunca apaeció. Los oficiales de Policía qu'enantes escucharen al Zodiacu escucharon la voz de "Sam" y concluyeron qu'él nun yera'l Zodiacu. Llamaes subsecuentes que'l sospechosu fixo a Belli fueron rastrexaes y proveníen del Hospital Estatal de Napa, onde se supo que "Sam" yera un enfermu mental.

El 8 de payares de 1969 el Zodiacu unvió otra misiva con una criptograma consistente en 340 calteres. El 9 de payares del mesmu añu, unvió otra carta de siete páxina na cual aseguraba que dos policías lo detuvieron y falaron con él per espaciu de trés minuto, dempués de disparar en contra de Stine. Estractos de la carta fueron publicaos nel Chronicle el 12 de payares, incluyendo la declaración del Zodiacu; esi mesmu día, Don Fouke escribió un memorándum esplicando lo qu'asocediera esa nueche. Los 340 calteres nunca fueron descifraos. Munches soluciones posibles fueron suxuríes, pero nun fueron aceptaes yá que se alloñar de les convenciones de codificado.

El 20 d'avientu de 1969, el Zodiacu unvió-y una misiva a Belli incluyendo una muestra más de la camisa de Stine, el Zodiacu afirmó que quería que Belli ayudar.

Modesto[editar | editar la fonte]

Mientres la nueche del 22 de marzu de 1970, Katheleen Johns diba nel so autu de San Bernardino a Petaluma pa visitar a la so madre. Embarazada de siete meses, llevaba al llau a la so fía de 10 meses d'edá. Mientres se dirixía escontra la carretera 132 cerca de Modesto, un autu detrás d'ella empezó a tocar el claxon y a encender y apagar les lluces; ella abandonó'l camín y detúvose. L'home del autu tamién se detuvo detrás d'ella, comentándo-y que'l so neumáticu derechu traseru taba taramellándose, y ufiertóse p'apertar les tuerques. Dempués de terminar la maniobra, l'home alloñóse y cuando Johns empecipió la marcha, la llanta esprender del autu. L'home detúvose, reculó y ufiertóse pa conduciles a la próxima gasolinera por ayuda. Ella y la so fía xubieron al autu. Pasaron cerca de delles estaciones de serviciu pero l'home nun se detuvo. Mientres trés hores aproximao llevar per distintos sitios peles cais de Tracy, y cuando ella preguntó-y por qué nun se detenía, refugó la respuesta.

Cuando l'home detener nuna interseición, Johns saltó del autu xunto cola so fía y despintáronse nun campu. L'individuu salió del autu pa buscales, pero cuando un camioneru llegó a la escena'l secuestrador de Johns escapó. Johns pidió ayuda pa viaxar a la estación de policía allugada en Patterson. Mientres presentaba la so denuncia al sarxentu de serviciu, alvirtió la presencia de la retratu robot del asesín de Paul Stine y reconocer como'l plagiario d'ella y la so fía. L'oficial caltuvo so custodia a Johns nel restorán Mil's na escuridá. El so autu foi topáu amburáu y estrozáu.

Hai munches inconsistencies nel secuestru de Johns; les afirmaciones de que l'individuu amenaciara con matales mientres remanaba, son aldericaes siquier por un informe policial. Johns cuntó la so hestoria a Paul Avery del Chronicle indicando que'l so secuestrador abandonó l'autu y gueto na escuridá con una llinterna; sicasí nos dos testimonios que dio a la policía aseguró que'l tipu nun se baxó del vehículu. Dellos testimonios menten que'l vehículu de Johns foi movíu y amburáu darréu, ente qu'otros contrarios afirmen que l'autu permaneció onde Johns lo había dexáu.

Les diverses discrepancies ente les versiones de Johns llevaron a los investigadores a cuestionar si ella efeutivamente foi una víctima del Zodiacu.

Comunicaos adicionales[editar | editar la fonte]

El Zodiacu siguió comunicándose coles autoridaes el restu del añu 1970 al traviés de cartes y tarxetes postales dirixíes a la prensa. Nuna carta fechada'l 20 d'abril de 1970, el Zodiacu escribió, «El mio nome ye [____]» siguíu de 13 calteres cifraos.[8] El Zodiacu indicó qu'él nun yera responsable del recién ataque por bomba a la estación de Policía en San Francisco (refiriéndose a la muerte del Sarxentu Brian McDonnell en Park Station nel Golden Gate Park, asocedida'l 18 de febreru de 1970) pero añadió: «Hai más gloria en matar a un policía qu'a un cid [sic] porque un policía puede disparar en respuesta». La carta incluyía la diagrama d'una bomba que'l Zodiacu afirmaba usaría pa volar un autobús escolar. Al aviesu de la diagrama, escribió: « = 10, SFPD (Departamentu de Policía de San Francisco) = 0».

Zodiacu unvió una tarxeta de felicitación sellada'l 28 d'abril de 1970 dirixida al Chronicle. El testu escritu na carta dicía: «Espero qu'ustedes gocien cuando tenga la mio ESPLOSIÓN siguíu pola firma del círculu cruciáu del Zodiacu. Al aviesu de la carta, amenació con usar la so bomba nun autobús bien llueu, a menos de que'l diariu publicara refechamente los sos escritos. Tamién deseyaba ver a la xente empezando a usar "dellos prestosos botones Zodiacu" autu aparcáu con una 38mm.[9] Propúnxose que Zodiacu se refería al asesinatu del Sarxentu Richard Radetich asocedíu una selmana antes el 19 de xunu a les 5:25 a. m., Radetich atopar cola carta taba un mapa de la Badea de San Francisco distribuyíu pola compañía Phillip 66. Na imaxe del Monte Diablu, el Zodiacu dibuxó un círculu cruzáu similar al qu'incluyía nes sos cartes previes. Na parte cimera del símbolu reticular, asitió'l númberu cero, depués un trés, un seis y un nueve polo que l'anotación paecía más bien a la portada d'un reló. Les instrucciones axuntes señalaben que'l cero «ta p'afitar la Magnitú Norte». La carta tamién incluyó 32 lletres cifraes que l'asesín afirmó tendríen de tar en conxunción col códigu, que conduciría a la llocalización d'una bomba qu'él soterrara y qu'españaría na seronda. (La bomba enxamás foi topada. L'asesín robló la nota con « = 12, SFPD = 0».[10]

Nuna misiva unviada al Chronicle sellada'l 24 de xunetu de 1970 el Zodiacu axudicóse'l secuestru de Katheleen Johns, cuatro meses dempués del incidente.[11]

Na so carta del 26 de xunetu de 1970, el Zodiacu parafrasió un cantar d'El Mikado, añedir la so propia lletra alrodiu de faer una pequeña llista" de les maneres en qu'entamaba torturar a los sos «esclavos» nel paraísu». La carta foi roblada con un exageradamente enorme símbolu del círculu cruzáu y una nueva puntuación: « = 13, SFPD = 0».[12] Una nota final al aviesu de la carta indicaba "P.D. El códigu de Diañu refier Radianes +# pulgaes por radianes".[13] Nun exame detalláu del niciu radián» l'investigador Gareth Penn condució al descubrimientu d'un ángulu radián que siguiendo les instrucciones del Zodiacu al asitialo sobre'l mapa apuntaba a dos sitios nos que Zodiacu atacara.

Riverside[editar | editar la fonte]

El 27 d'ochobre de 1970, el reporteru del Chronicle, Paul Avery (que tuviera cubriendo'l casu del Zodiacu) recibió una postal de Halloween roblada con una lletra Z y el símbolu reticular. Escritu a mano al aviesu de la tarxeta atopó l'anotación: «Peek-a-boo, ta condergáu», l'amenaza foi tomada seriamente y la hestoria recibió primer plana nel Chronicle. Poco dempués Avery recibió una carta anónima sollertándolo de les semeyances ente les actividaes del Zodiacu y los crímenes ensin resolver de Cheri Jo Bates, asocedíos cuatro años antes nel colexu de Riverside California nel área de Los Angeles, a más de 400 milles al sur de San Francisco. Paul reportó los sos afayos nel Chronicle el 16 de payares de 1970.

El 30 d'ochobre de 1966, Bates pasaba la tarde nel anexu de la biblioteca del campus hasta que se cerró a les 9 p. m. Vecinos informaron qu'escucharon un berru cerca de les 10:30 p. m. Bates foi atopada muerta a otru día a curtia distancia de la biblioteca ente dos cases abandonaes en procesu de baltadera por cuenta de la renovación d'instalaciones del campus. Los cables del distribuidor del so Volkswagen fueren desconectaos. Foi brutalmente cutida y corada hasta matala. Un reló de pulsera d'home de la marca Timex cola correa rota foi topáu cerca. El reló detuviérase a les 12:24, pero créese que l'ataque asocedió muncho primero. Tamién s'afayaron buelgues de calzáu de tipu militar.

Un mes dempués nel 29 de payares de 1966, cartes escrites a máquina cuasi idéntiques fueron unviaes a la Policía de Riverside y a la Riverside Press Enterprise titulaes "La confesión", l'autor aseguró ser responsable del asesinatu de Bates, apurriendo detalles del crime ensin revelar al públicu, y alvirtió que Bates «nun ye la primera y nun va ser la postrera».

N'avientu de 1966, foi afayáu un poema talláu na parte inferior d'un escritoriu de la biblioteca del colexu de Riverside tituláu: «Enfermu de vivir/indispuesto pa morrer», el llinguaxe del poema y l'escritura paecer a la de les cartes del Zodiacu. Foi robláu colo que seríen les iniciales «rh». Sherwood Morril, analista de los documentos cuestionaos, avanzó la so opinión de que'l poema foi escritu pol Zodiacu.

El 30 d'abril de 1967 seis meses dempués del homicidiu de Bates, Joseph, tanto'l padre de Cheri como'l diariu Press- Enterprise, y la policía de Riverside, recibieron cartes cuasi idéntiques. Escarabayáu a mano, el testu de les copies unviaes al Press Enterprise y a la Policía dicía: «Bates tenía que morrer, va haber más», con un pequeñu garabato que paecía la lletra Z. La copia unviada a Joseph Bates dicía: «Ella tenía que morrer, va haber más» ensin la firma» 'Z'.

El 13 de marzu de 1971, cuasi cuatro meses dempués de ser publicáu -por Paul Avery- el primer artículu sobre Bates el Zodiacu unvió una carta al diariu Los Angeles Times, na cual otorgaba'l méritu a la policía en llugar de Avery pol descubrimientu de la so «actividá en Riverside, pero namái tán atopando los fáciles, hai una cantidá terriblemente mayor tras».

La conexón ente Cheri Jo Bates, de Riverside, y el Zodiacu ye incierta. El Departamentu de Policía de Riverside sostién que l'homicidiu de Bates nun foi cometíu pol Zodiacu, pero conceden autenticidá a delles cartes que posiblemente son obra so clamando un creitu falsamente axudicáu.

Llagu Tahoe[editar | editar la fonte]

El 22 de marzu de 1971, una postal foi unviada al Chronicle dirixida a «Paul Averly» (más bien a Paul Avery), presuntamente del Zodiacu aparentemente autoadjudicándose la desapaición de Donna Lass asocedida en South Lake Tahoe, California, el 26 de setiembre de 1970. Iguada d'un colax d'anuncios y de lletres de revista representó una escena d'un monte de pinos y el testu «Sierra Club / buscando víctima 12 / La mirada polos pinos / paso árees de Lake Tahoe / alredor na nieve». El símbolu del zodiacu, el círculu cruzáu, taba nel espaciu pa la direición del remitente.[14]

Lass yera una enfermera nel hotel y casín Sahara Tahoe, trabayó hasta les 2:00 a. m., el 26 de setiembre, tratando al so postreru paciente a la 1:40 a. m. y nun se-y vio abandonar la so oficina. A la mañana siguiente, el so uniforme de trabayu y los sos zapatos fueron atopaos nuna bolsa de papel na so oficina, inexplicablemente puercos de tierra. El so coche foi topáu nel complexu d'apartamentos y el pisu onde vivía taba llimpiu. Dempués d'esi día, tanto'l so xefe como'l so arrendador recibieron llamaes telefóniques d'un desconocíu quien afirmó falsamente que Lass tuviera que dexar la ciudá por cuenta de una emerxencia familiar. La policía y los Xérifes locales primeramente trataron la desapaición de Lass como un simple casu d'investigación de persona sumida, abarruntando qu'a cencielles se coló. Lass nunca foi topada. Lo que paecía una tumba foi afayada cerca de Claire Tappan Lodge en Norden California en terrenes de Sierra Club pero al escavala namái s'atopó un par d'antioyos pal sol.

Santa Bárbara[editar | editar la fonte]

Nuna hestoria apaecida na Vallejo Times Herald el 13 de payares de 1972, el xérif y detective Bill Barker teorizó que l'asesinatu d'una nueva pareya perpetáu nel Condáu Santa Bárbara sería obra del Zodiacu.

El 4 de xunu de 1963 (cinco años y mediu antes del primer asesinatu conocíu, efeutuáu pol Zodiacu en Lake Herman Roads), l'estudiante de preparatoria Robert Domingos y la so novia Linda Edwards, fueron tirotiaos nuna sablera cercana a Lompoc California, ausentándose de la escuela esi día por cuenta de una tradición ente los estudiantes estauxunidenses llamada Senior Ditch Day. La Policía creyó que l'agresor intentó arreyar a les víctimes, pero cuando llograron lliberar pa fuxir, l'individuu disparó-yos en delles ocasiones nel llombu y el pechu con una arma cubique 22. Entós asitió los cuerpos nuna pequeña cabaña ya intentó infructuosamente amburala.

Dalgunos creen que los asesinatos de Domingos y Edwards son obra del Zodiacu a partir de les semeyances ente esti casu y l'ataque del asesín efeutuáu en Llagu Berryessa.

Les cartes finales[editar | editar la fonte]

Dempués de la postal de los Pinos» el Zodiacu permaneció en silenciu aproximao trés añu, trés los cualos el Chronicle recibió una carta del Zodiacu sellada'l 29 de xineru de 1974, emponderando al filme The Exorcist como «la meyor comedia satírica qu'había vistu». La carta incluyía un versu del The Mikado, y un símbolu no fondero qu'entá nun foi esplicáu polos investigadores. El Zodiacu conclúi la carta con un nuevu «marcador»: «Me (Yo) = 37, SFPD = 0».[15]

El Chronicle recibió otra carta sellada'l 14 de febreru de 1974, informando al editor que les iniciales pal Exércitu Simbióticu de Lliberación solletraes en Nórdicu antiguu significaben "matu".[10]. Sicasí, el manuscritu nun foi autentificado como del Zodiacu.

Otra carta recibida nel Chronicle, sellada'l 8 de mayu de 1974, presentaba una quexa de que'l filme Badlands yera una «glorificación del asesinatu» y pidía al diariu retirar la publicidá de la película, roblando solamente "Un ciudadanu". La lletra, el tonu, y l'ironía superficial son similares a les comunicaciones previes de Zodiacu.[16]

El Chronicle recibió una carta anónima sellada'l 8 de xunetu de 1974, quexándose d'unu de los sos columnistes, Marcu Spinelli. La carta foi roblada pola pantasma coloráu (colloráu, con rabia)». L'autoría de Zodiacu ye entá aldericada.[17]

Otros cuatro años pasaron ensin comunicación supuesta o verificada— del Zodiacu. Una misiva del 24 d'abril de 1978, primeramente foi dada por auténtica, pero declarada una farsa por otros trés espertos trés meses dempués. Sicasí n'años recién, la carta foi considerada por dellos departamentos como auténtica. Creyóse que Toschi, el detective d'homicidios del Departamentu de Policía de San Francisco, quien tuvo nel casu dende la muerte de Stine, foi l'autor de la carta. L'autor Armistead Maupin creyer como la carta d'un fan qu'él recibió en 1976 y cree que ye de Toschi. Ente que almitió l'escribir la correspondencia fan, Toschi negó la carta del Zodiacu y quedó llibre de cargos. L'autenticidá de la carta permanez en cuestión.

El 3 de marzu de 2003, reportóse qu'una tarxeta postal navidiega unviada al Chronicle, sellada en 1990 en Eureka, California, foi afayada nos sos archivos de semeyes pol asistente editorial David King.[11] Dientro del sobre al pie de la tarxeta postal taba la copia fotostática de 2 llaves del Serviciu Postal de los Estaos Xuníos nun llaveru magnéticu.[12] El manuscritu nel sobre paez la buelga del Zodiacu, pero foi declarada non-auténtica pol analista forense Lloyd Cunningham. Sicasí, non tolos espertos na tema tán acordies con l'analís. Nun hai direición del remitente o la so «firma» (el círculu cruzáu) nun ta. La postal en sí nun tien más marques. El Chronicle unvió tol material al Departamentu de Policía de Vallejo p'analises posteriores.

Cursu actual[editar | editar la fonte]

Los postreros investigadores del Departamentu de Policía de San Francisco fueron los inspeutores de homicidio Michael N. Maloney, Kelly Carroll, ellos fueron los primeres n'unviar pruebes d'ADN del Zodiacu llográu de les cartes pal so analís, que refundió un perfil xenéticu parcial. Les pruebes d'ADN paecen escluyir al so principal sospechosu, Arthur Leigh Allen, y dempués a Mike Rodelli, un prominente home de negocios quien vivía cerca de la escena del crime de Paul Stine.

La policía de San Francisco marcó'l casu como «inactivu» n'abril de 2004, pero por cuenta de la presión foi reabiertu mientres un tiempu antes de marzu de 2007 y unviaron pruebes d'información xenética pa usar como prueba. A lo cual tamién, el casu permanez abiertu n'otres xurisdicciones.

En 2012 publicóse'l llibru The Zodiac Killer Cover-Up: The silenced Bagge (n'español L'asesín del Zodiacu: la verdá callada) onde s'espón una nueva hipótesis a cargu del policía retiráu Lindon Lafferty, quien sostién que'l criminal entá vive, y que cuntaría con 91 años a la fecha d'editase'l llibru. Acordies con esti autor, una rede de corrupción policial esvió la investigación y foi la causante de que'l misteriu nun se resolviera en tiempu útil.

Güei en dia créese que l'asesín Dennis Rader ye presuntamente l'asesín del zodiacu, anque non esti comprobáu.[18]

Arthur Leigh Allen[editar | editar la fonte]

Anque munches persones fueron indicaes como posibles sospechoses de ser el Zodiacu mientres munchos años, solamente unu, Arthur Leigh Allen (18 d'avientu de 1933-26 d'agostu de 1992) foi investigáu seriamente. En xunetu de 1971 un amigu de Allen denunció los sos barruntos sobre él al Departamentu de Policía de Manhattan Beach, y la denuncia foi dirixida a la policía de San Francisco. Cuando foi entrugáu dempués, Allen afirmó —ensin pregunta-y— que los cuchiellos ensangrecíos que tenía nel so autu'l día del doble ataque en Llagu Berryesa utilizar pa matar pollos; y cuando se-y cuestionó si lleera'l llibru El xuegu más peligrosu, respondió afirmativamente y dixo que lo impresionara (esto interesó a la policía como la cifra de 408 calteres qu'apaecen nel llibru).

Allen foi l'únicu sospechosu y nesi casu la policía tenía dalguna prueba en contra, pa executar non yá una sinón trés garantíes o autorizaciones pa siguir coles indagatorias; el 14 de setiembre de 1972; el 14 de febreru de 1991 y el 28 d'agostu de 1992, dos díes depués de la so muerte. Allen negó los cargos, pero había munches pruebes circunstanciales na so contra.

La policía nun atopó evidencia física pa probar que Allen yera l'asesín del Zodiacu, y el Departamentu de Policía de Vallejo escoyó nun presentar cargos contra él, a pesar de que fuera un delincuente sexual, y de les armes y los componentes esplosivos topaos nel so llar siguiendo la investigación en 1991. Finalmente la escritura de Allen nun se correspondía cola del Zodiacu -sicasí cabo la posibilidá de que l'escritu fuera efeutuáu cola mano derecha, pero la policía nun fixo actu oportunu nesa posibilidá-, les sos buelgues dactilares tampoco guardaben semeyanza, nenguna prueba concreta que la venceyara a les matances efeutuaes pol Zodiacu foi atopada enxamás, y la recién prueba del ADN llográu de les cartes nun apurrió datu, sicasí, nin Vallejo nin la policía de San Francisco toparon nicios de Allen dempués de les pruebes....

Richard Gaikowski[editar | editar la fonte]

Sospechosu que se cree ye l'asesín del Zodiacu pola forma de la cara nel dibuxu y por usar lentes. Según la xérif que participó nun programa de TV, la voz qu'oyó ye idéntica a la voz cola que-y contestaron. Amás, nuna de les cartes codificadas puede lleese claramente la pallabra «Gyke», que solía ser unu de los diminutivos pa Gaikowski. Ante esto últimu, la única prueba del so defensa foi que nuna carta unviada al so compañeru dicía a la fin «atte:Gaik». Richard Gaikowski, que yera periodista, morrió en 2002.

Dennis Rader[editar | editar la fonte]

Según el diariu británicu "Daily Star", nuna nota del 6 de febreru de 2016, atribúyese que la policía estauxunidense finalmente llogró esmazcarar al tristemente célebre criminal, identificándolo como Dennis Rader, yá condergáu a cadena perpetua por otros crímenes y conocíu como'l "Asesín BTK", por cuenta de qu'arreyaba, torturaba y depués mataba a les sos víctimes, (de 'bind, torture, kill' n'inglés).

Impautu na cultura[editar | editar la fonte]

  • La película Dirty Harry, protagonizada por Clint Eastwood, foi filmada en San Francisco y ta fuertemente inspirada nel casu.
  • El "Gemini Killer" na película The Exorcist III tamién ta vagamente basáu nel Zodiacu.
  • Edward James Olmos protagonizó The Limbic Region, filme basáu nel llibru de Robert Graysmith Zodiacu.
  • En 2007 estrenóse la película Zodiac dirixida por David Fincher que se basa na hestoria d'esti asesín.
  • Un episodiu de la serie de TV Millennium, de Chris Carter, ta dafechu basáu na historia del Zodiacu, yá que se realiza en San Francisco, ye un antiguu asesín que mandaba cartes a los diarios ya inclusive tien la mesma opereta favorita, The Mikado, d'ende'l nome del capítulu nel cual Frank Black tien que confrontar a un asesín qu'usa capiellu de verdugu, matu con revólver y navaya y gústa-y usar trucos de criptografía. Ta de más dicir que cuando sale a cuadru'l traxe del asesín ésti porta un capiellu y un traxe negru col logotipu del asesín orixinal: el círculu con una cruz travesándo-y.
  • La tema «The Zodiac» del discu Poetry For The Poisoned de la banda americana Kamelot inspirar nel personaxe del asesín. Antes de la tema ta "Dear Editor", onde s'amuesa el costume del asesín del Zodiacu d'unviar cartes a la prensa y que entamar per diches pallabres.
  • Na tema «Imáxenes» del LP Taba escritu del raperu Rayden (cola collaboración de Seih, Lumier y Isaac), faise referencia al asesín.
  • El protagonista del videoxuegu Manhunt 2, Daniel Lamb, tien un gran paecíu al asesín del Zodiacu.
  • En dellos episodios de la serie de TV Criminal Minds.
  • Tien una curtia apaición na película Siete psicópates na escena onde'l personaxe de Tom Waits y la so esposa (quien mataben asesinos seriales) tomen como oxetivu al Asesín del Zodiacu siendo este'l postreru asesín que muerre nes sos manes.
  • L'asesín del zodiacu sale na serie de televisión American Horror Story temporada 5, capítulu 4 "Devil's Night", nuna cena onde s'axunten otros asesinos seriales ente los que s'atopen John Wayne Gacy y Richard Ramírez.
  • Nel videoxuegu “The Binding of Issac:Rebirth” hai un power-up que tien como nome "Zodiac" que tien como símbolu'l mesmu que'l que l'asesín usaba nes sos cartes.
  • Nel anunciáu videoxuegu "Watch_Dogs 2" como conteníu de reserva hai una serie de misiones inspiraes nel asesín del zodiacu nel qu'un asonsañador del mesmu asesina xente dexando trés la pistes les cualos el xugador tien de descifrar y atopalo.
  • El grupu musical MACABRE (USA), de death metal, fixo la tema "Zodiac", refiriéndose al Asesín del Zodiacu, nel so discu Sinister Slaughter, de 1993.
  • En 2017, el capítulu 15 de la temporada 1 de Macgyver basar nel asesín del zodiacu.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

  • [[Zodiac]] ([[película]])
  • [[Zodiac]] ([[llibru]])

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «The Zodiac killer 'identified': Infamous Sixties murderer is a 91-year-old man still living in California, claims author after 40-year investigation». «The San Francisco Police Department closed the case in 2004, but reopened it in 2007.»
  2. GRAYSMITH UNMASKED - Portrait of a Zodiac Scavenger.
  3. Gabriel Pombo, Historias de asesinos, editorial Carlos Álvarez (2010), páx. 131.
  4. Zodiac Killer: El asesino fantasma, sitiu web crimenycriminólogo, 14 de setiembre de 2012.
  5. Robert Graysmith, Zodiac, editor 'Berkley Books', 2007, ISBN 0425212181 y 9780425212189.
  6. Gabriel Pombo, "El animal más peligroso: Un thriller victoriano", Montevideo, 2016, ISBN 9789974912946, páxs. 21.
  7. Gabriel Pombo, "Historias de asesinos", editorial jurídica Carlos Álvarez, Montevideo, Uruguay (2010), consultar páxs. 130-131 en Google libros.
  8. April 20, 1970 "My name is.
  9. [1]
  10. [2]
  11. [3]
  12. [4]
  13. [5]
  14. [6]
  15. [7]
  16. [8]
  17. [9]
  18. Lindon Fefferty, The Zodiac Killer cover up: The silenced badge, edición del autor, 2012.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]