Asamblea Nacional de Vietnam

De Wikipedia
Asamblea Nacional de Vietnam
Datos xenerales
Tipu parllamentu unicameral
Estáu Bandera de Vietnam Vietnam
Formáu por miembro de la Asamblea Nacional de Vietnam (es) Traducir
Composición
Númberu d'escaños 498
Más información
quochoi.vn
Cambiar los datos en Wikidata

L'Asamblea Nacional de Vietnam (en vietnamita: Quốc hội nước Cộng hoà xã hội chủ nghĩa Việt Nam) ye l'organismu llexislativu unicameral de la República Socialista de Vietnam.

Estructura[editar | editar la fonte]

Asamblea Nacional de Vietnam, Ḥanói

La Constitución de Vietnam reconoz a l'asamblea como'l "máximu órganu de poder del estáu." L'Asamblea Nacional, un organismu unicameral de 498 miembros escoyíos pro un periodu de cinco años, axúntase dos veces al añu.

L'asamblea noma al Presidente (Xefe d'Estáu), al Primer Ministru (Xefe de Gobiernu), al Presidente de la Corte Suprema de Xusticia Popular de Vietnam, al Xefe de la Procuradoría Suprema Popular de Vietnam y, a los 21 miembros del Gabinete (del Poder executivu). Últimamente, sicasí, el Partíu Comunista de Vietnam (CPV) tien gran influyencia sobre l'executivu y exerz control al traviés de los 150 miembros del Comité Central, que escueyen a los 15 miembros del Buró Políticu nel Congresu Nacional del Partíu que se lleva a cabu cada cinco años. Los miembros del partíu tienen tolos altos cargos del gobiernu.

Constitucionalmente, l'Asamblea Nacional ye la organización gubernamental más alta y l'órganu representativu de más altu nivel del pueblu. Tien el poder de redactar, adoptar, enmendar la constitución, faer y enmendar les lleis. Tamién tien la responsabilidá de llexislar ya implementar los planes y presupuestos estatales.

Al traviés de los sos poderes constitutivos define si propiu papel y los roles del Presidente del Estáu vietnamita, el Gobiernu vietnamita, los conseyos populares locales y los comités populares, el Tribunal Popular Supremu y el Supremu Poder Popular. L'asamblea puede escoyer y destituyir a los ministros del gobiernu, al xuez supremu de la Corte Popular Suprema y al procurador xeneral de la Procuradoría Popular Suprema. A lo último, tien el poder d'empecipiar o concluyir guerres, asumir otros deberes y poderes que considere necesarios. El mandatu de cada Asamblea Nacional ye de cinco años y les xuntes convoquen dos vegaes al añu, o con mayor frecuencia si asina lu solicita'l Comité Permanente de l'Asamblea Nacional.

Enantes, a pesar de los sos munchos deberes formales, l'Asamblea Nacional esistía principalmente como un brazu llexislativu del Buró Políticu del Partíu Comunista de Vietnam. Convierte les resoluciones de la Mesa Política en lleis y decretos y moviliza el sofitu popular pa ellos. Nesta función, l'Asamblea Nacional ta dirixida pol Conseyu de Ministros qu'actúa al traviés del Conseyu d'Estáu y un númberu variable de comités especiales.

L'alderique actual sobre la llexislación nun se produz. Sicasí, un proyeutu de llei aniciar nel Conseyu de Ministros, que rexistra'l proyeutu de llei y asigna un miembru del partíu clave pa presentalo na sala. Antes de la presentación, el miembru recibiría instrucciones detallaes del caucus del partíu na asamblea, que celebró sesiones d'estudiu con al respective de la llexislación propuesta. Una vegada presentada la llexislación, los miembros voten d'alcuerdu a les pautes del partíu.

Sicasí, apocayá, l'Asamblea Nacional foi gradualmente más activa y cubierta na vida política de Vietnam. Anque la mayoría de les llexislaciones inda provienen del gobiernu, estes llexislaciones son agora más acaloradamente aldericaes na Asamblea Nacional y atraen a más audiencies. En 2009, ente les bien aldericaes llexislaciones tán les relatives al proyeutu de bauxita de Vietnam nes Tierres Altes Centrales y el plan de Vietnam pa nueves centrales nucleares en Ninh Thuận.

Ver tamién[editar | editar la fonte]


Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]