Altímetru

De Wikipedia
Altímetru.

Un altímetru[1][2] ye un preséu de midida qu'indica la diferencia d'altitú ente'l puntu onde s'atopa alcontráu y un puntu de referencia; davezu utilízase pa conocer l'altor sobre'l nivel del mar d'un puntu.

El mayor usu facer n'aeronáutica, como un elementu de seguridá más, formando parte de los preseos de vuelu más importantes del avión.

En deportes o actividaes nos que se sufren grandes desniveles, como l'alpinismu, trekking, ciclismu, esquí, esguilada, paracaidismu, trail running, etc., utilizar pa conocer los desniveles que se tán superando. Como interés, dalgunos de los más modernos velocímetros pa bicicleta integren un altímetru pudiendo xenerar perfiles de la xornada con ayuda d'un ordenador.

Altímetru barométricu[editar | editar la fonte]

Ye'l más común de toos; el so funcionamientu ta basáu na rellación ente presión y altitú, la presión atmosférica baxa cola altitú, aproximao, 1 hPa por cada 27 pies (8,2 metros) d'altitú. Tomen como base de referencia'l nivel del mar, pero'l so funcionamientu ta condicionáu a los cambeos meteorolóxicos, polo qu'un altímetru de cierta calidá tendría de dexar compensar les variaciones de presión provocaes pol clima. Per otra parte, como'l nivel del mar nun ye uniforme en tol mundu, la base pa midir la presión tamién puede variar según les llatitúes nes qu'atopemos. O dichu n'otros términos, si utilizamos el mesmu altímetru en distintos países, los resultaos pueden variar si nun afaemos l'altor base (nivel del mar que sirve de referencia). A lo último, como la espesura de l'atmósfera varia enforma según la llatitú (ye enforma mayor na zona intertropical) la correspondencia ente presión y altitú puede variar.

Estos altímetros tienen un funcionamientu irregular si'l cambéu d'altitú ye bien sópitu, yá que tarden en responder y captar la presión atmosférica; tampoco funcionen bien si, por casu, realízase l'ascensión nun coche colos ventanos zarraos, yá que nel interior del coche colos ventanos cerraos la presión va ser bien distinta a la del esterior.

La fórmula pa cubicar un altímetru (hasta 36.090 pies) ye la siguiente:

Ónde h indica l'altitú en pies, ye la presión estática y ye la presión de referencia (dambes na mesma unidá).

El funcionamientu del altímetru ta basáu nos cambeos de volume qu'esperimenta una cápsula zarrada, conteniendo gas a cierta presión, que son midíos por aciu un mecanismu que traduz esos cambeos en midíes d'altitú, con al respeutive de una presión que se regló por aciu el sistema de reglaje que s'usa pa correxir la midida d'altitú polos cambeos de presión atmosférica (presión de referencia), esti datu de reglaje llograr d'un barómetru instaláu nel puntu respeuto del cual deseyar faer la midida.

Altímetru radioeléctricu[editar | editar la fonte]

Estos aparatos son pequeños radares que miden la distancia ente dos vehículos aéreos y con respectu al suelu, esti úsase sobremanera en bombas y misiles. Altímetros d'impulsos o de frecuencia son similares a esti pero funcionen emitiendo otru tipu de señales. Dalgunos d'ellos tánse montando en satélites con fines científicos pal estudiu del geoide, de la dinámica marina, de les variaciones del nivel del mar, y pal analís de la topografía de les mases continentales. Ente otros satélites altimétricos atopamos el SeaSat, el TOPEX/Poseidon y el Jason-1, de la collaboración CNES/NASA, y l'ERS-1, l'ERS-2 y l'EnviSat, de la European Spatial Agency (ESA).

El funcionamientu del altímetru radioeléctricu ye distintu al del altímetru barométricu. Miden la distancia por aciu la emisión de pulsus electromagnéticos y el rexistru del tiempu trescurríu dende la emisión del pulsu, y la receición del ecu de torna de la señal. Como les ondes electromagnétiques viaxen a la velocidá de la lluz, el cálculu de la distancia ye inmediatu, teniendo en cuenta que'l tiempu midíu ye doble y por tanto hai d'estremase ente 2.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. A Dictionary of Aviation, David W. Wragg. ISBN 10: 0850451639 / ISBN 13: 9780850451634, 1st Edition Published by Osprey, 1973 / Published by Frederick Fell, Inc., NY, 1974 (1st American Edition.)
  2. Esti términu apaez nel Diccionariu de l'Academia de la Llingua Asturiana. Ver: altímetru

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]