Agarista

De Wikipedia
Agarista
Vida
Nacimientu Sición (es) Traducirsieglu VIedC
Muerte sieglu VIedC
Familia
Padre Clístenes de Sición
Casada con Megacles II (es) Traducir
Fíos/es
Cambiar los datos en Wikidata

Agarista en (griegu Αγαρίστη) yera fía de Clístenes, tiranu de Sición (sieglu VI e.C.).

Pa casar a la so fía Clístenes escurrió un concursu. Los dolce pretendientes yeren de llinaxe aristocráticu y vinieron de cuasi tolos países griegos.[1]

Él someter a tou tipu de pruebes y mientres un añu nun dexó d'esllumalos cola so riqueza y arrogancia. Ente los candidatos destacaben dos: Megacles II, fíu d'Alcmeón, y Hipoclides, fíu de Tisandro.

Pa escoyer a unu d'ellos Clistenes representó un gran enfile, portándose Megacles de forma correuta ente que Hipoclides bebió lo indicible, bailló libidinosamente y enseñó los sos partes.

Finalmente decidióse por Megacles II d'Atenes, xefe de los alcmeónidas y fíu d'Alcmeón, que de la mesma yera fíu de Megacles I. Concedió-y a los so fía “según les lleis atenienses”, cola cual nició a Hipócrates y a Clístenes II, (el introductor de la democracia ateniense), que llevó'l nome del so güelu, como yera costume.

Ye asina, cuenta Heródoto, como se fixeron pernomaes los Alcmeónidas.[2] Per otra parte, namás hai nes fontes clásiques sobre Agarista, polo cual ésta ye tola información disponible sobre la so vida.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Heródoto VI,127: "De la ciudá de Síbaris, n'Italia, vieno Esmindrides, y de Siris vieno Damasus. Anfimnestus y Males vinieron a Sición dende les ciudaes del Golfu Xónicu. El Peloponeso unvió a Leocedes de Argos, Amiantus de Arcadia, Lafanes de Peus, y Onomastus de Elis. Dende Eubea vieno Lisanias; de Tesalia, Diactorides; de Molossia, Alcon; y d'Ática, Megacles y Hipoclides. D'estos dos, Megacles yera fíu del reconocíu Alcmóon, ente que Hipoclides pasaba pol más apuestu y ricu de los atenienses."
  2. Heródoto, Historia VI, 126-130.