.info

De Wikipedia

.info ye un dominiu d'internet de nivel cimeru previstu pa les páxines web informatives, anque'l so usu nun ta acutáu. Foi parte d'un bien espublizáu anunciu de la ICANN (Internet Corporation for Assigned Names and Numbers) a fines de 2000, col que se llanzaron siete nuevos dominios de nivel cimeru (gTLD). Los siete nuevos gTLDs, escoyíos d'ente más de 180 propuestes, fueron creaos pa quitar presión al bien enchíu dominiu .com.

.info foi'l más esitosu de los siete nuevos dominios, con más de 6,1 millones de dominios rexistraos a mediaos de 2013. D'estos, más de 1,6 millones páxina .info tán actives.[cita [ensin referencies]

Historia[editar | editar la fonte]

El dominiu .info ye operáu por Afilies dende la so creación. En 2003 foi'l primer dominiu de nivel cimeru xenéricu en soportar los nomes de dominiu internacionalizados basaos nos estándares de la IETF.[1] Les inscripciones tramítense al traviés de los rexistradores acreditaos.

El llanzamientu de .info implicó un «sunrise period» pa propietarios de marques, siguíu d'un periodu d'inscripciones —landrush— abiertu a toos, siendo esta la primer vegada que se llevó a cabu esti tipu de procesu pa un nuevu dominiu de nivel cimeru xenéricu. Esti procesu foi criticáu por dar preferencia a les marques sobre pallabres que n'otros contestos son xenériques; por casu, la compañía d'equipamientos de construcción Caterpillar foi capaz de rexistrar cat.info primero que munchos usuarios comunes, como los amantes de los felinos, dexárase-yos inscribise.

Anque primeramente un gran númberu de rexistros fraudulentos fueron fechos por solicitantes qu'en realidá nun #tener una marca comercial válida, darréu un procedimientu d'impugnación esanició la mayoría d'estos.[2]

Antes del llanzamientu, los nomes de países fueron acutaron dende'l rexistru a pidimientu de la ICANN, ante la consternación de los que yá pagaren los derechos de preinscripción pa intentar rexistrar estos nomes nel landrush. El comité Asesor Gubernamental de la ICANN, integráu por representantes de los países de tol mundu, aplaudió la midida, la primera de #cualquier dominiu mayor pa protexer a los presuntos intereses nacionales de les naciones soberanes.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «IDN Backgrounder» (inglés). Afilias. Consultáu'l 20 d'abril de 2013.
  2. «Representatives Introduce Bill to Deter Domain Name Fraud» (inglés). Tech Law Journal (3 de febreru de 2004). Consultáu'l 20 d'abril de 2013.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]