Estadiu Santiago Bernabeu

De Uiquipedia
Saltar a: navegación, buscar
Gtk-find-and-replace.svg
Esti artículu necesita una revisión por un correutor qu'ha d'ameyorar la so ortografía, la so gramática, la so sintaxis o'l so vocabulariu. Tamién, iguar les referencies o semeyes o con enllaces francíos.
(ver la llista completa d'artículos pa correxir)
Estadio Santiago Bernabéu
Santiagobernabeupanoramav2.jpg
Llocalización {{{llocalización}}}
Coordenaes: 40°27′10″N 03°41′17″O / 40.45278, -3.68806
Arquitectu: Luis Alemany Soler
Manuel Muñoz Monasterio
Coste: 288.000.000 €
Inauguración: 14 d'avientu de 1947
Demolición:
Superficie: Césped
Capacidá: 81.044[1] espectadores
Dimensiones: 106 x 66
Dueñu: Real Madrid Club de Fútbol
Equipu: Real Madrid Club de Fútbol

El Estadiu Santiago Bernabeu ye un recintu deportivu ubicáu nel distritu de Chamartín, al norte de Madrid, España. Fue inauguráu el 14 d'avientu de 1947, siendo propiedad del Real Madrid Club de Fútbol.[2][3] Nel 2007 el Estadiu fue nombrau 5 estrelles, o estadiu de elite, po-la UEFA.[4]

Hestoria[editar | editar la fonte]

El 22 de xunu de 1944, el Bancu Mercantil e Industrial concede un créditu a Santiago Bernabéu y Rafael Salgado pa escriturar los terrenos colindantes al vieyu Estadiu Chamartín (obra del arquitectu José María Castell). El 5 de setiembre de 1944 eligiose nel Palaciu del Círculo de Bellas Artes la maqueta de los arquitectos Manuel Muñoz Monasterio y Luis Alemany Soler como la estructura que dio forma al estadiu. El 27 d'ochobre de 1944 bendicense los terrenos y ponse la primera piedra.

El Estadiu Santiago Bernabéu inaugurose el día 14 d'avientu de 1947 nun partíu entre el Real Madrid Club de Fútbol y el Clube de Futebol Os Belenenses de Portugal, baxo el nome de Nuevu Estadiu Chamartín. El recintu poseía una capacidá de 75.145 espectadores, de los cuales 27.645 poseín asientos (7.125 cubiertos) y 47.500 de pie (2.000 cubiertos).

Años 1950[editar | editar la fonte]

La primera gran remodelación diose en 1954. El 19 de xunu de esi añu inaugurose la ampliación del lateral. De modu que el estadiu podía acoyer a 125.000 espectadores. Así, el coliseu madridista convertíase nel meyor campu de tos los participantes de la recién creá Copa de Europa y, por eso, los otros clubes agradecieren el gestu del Real Madrid de repartir les taquilles, ya que la afición blanca llenaba el campu con asiduidad.

El 4 de xineru de 1955, tras la Asamblea Xeneral de Socios Compromisarios, decidiose que el estadiu adoptara el actual nome en honor al presidente del club y artífiz del estadiu: Santiago Bernabéu.

Ya en mayu de 1957 el Real Madrid inauguró la iluminación eléctrica nun partiu ante el Recife brasileñu. A esa instalación eléctrica considerose la meyor y más potente del mundu.

Años 1980[editar | editar la fonte]

La siguiente gran transformación non se dará hasta comienzos de los años 80 con motivu del Campeonatu Mundial de Fútbol que tendría llugar n'España en 1982. Había que adecualu a los nuevos tiempos y pa ello contose con los arquitectos Luis y Rafael Alemany y Manuel Salinas. Los hermanos Alemany eren fiyos de Luis Alemany Soler, quien llevara a cabu la construcción del recintu xuntu a Muñoz Monasterio. Les obres duraren 16 meses y tuvieren un coste de 704 millones de pesetes, de los que el Madrid pagó 530.

Fachada oeste del Estadiu Santiago Bernabéu

Les mejores abarcaren varios puntos. En primer llugar, la FIFA obligaba a tener la mitad del aforu de asientos, de los cuales dos tercios debíen tar cubiertos. Por esta razón instalose una marquesina que cubría el perímetru del primer y segundu anfiteatru exceptu na zona del llateral este. De esti modu, la capacidá del estadiu viose reduciu de 120.000 a 90.800 espectadores de los cuales 24.550 estaben baxu el nuevu techau. Tamién se remodeló la fachada, instaláronse nuevos marcadores electrónicos nos fondos norte y sur y reestructuráronse les zonas de prensa, vestuarios, accesos y zones anexes.

Años 1990[editar | editar la fonte]

A mediaos de los años 80, la UEFA implantó nueves normes de seguridá debíu al incrementu de la violencia nos estadios europeos. Por ello, obligose a crear accesos independientes a les diverses localidaes y a instalar asientos pa tos los espectadores. La necesidá de compensar la pérdida de localidaes de a pie por localidaes d'asientu fizo que, a principios de la década de los 90, el Santiago Bernabéu sufriera una gran ampliación y remodelación. La xunta directiva de Ramón Mendoza encargó el proyectu a la empresa Ginés y Navarro Construcciones, S.A.

Les obres empezaron el 7 de febreru de 1992 y concluyeron el 7 de mayu de 1994 con un coste final de más de 5.000 millones de pesetes, elevando sustancialmente la deuda del club, que amás non tuvo nenguna ayuda institucional.

La obra consistió na creación d'un tercer anfiteatru nel llateral Oeste y nos fondos, acoplándolu a la construcción existente por mediu de módulos elevaos por imponentes gatos hidráulicos.

En total crearonse 20.200 nueves localidaes, toes elles d'asientu, con una inclinación del 87 %, garantizando así una perfecta visión y cercanía al terrenu de xuegu. Amás, pa acceder al nuevu anillu, erigieronse cuatro torres nel exterior, dotada cada una de 2 escaleres centrales y una rampa helicoidal.

Vista exterior lateral del estadio.

Con la nueva estructura, la altura del estadiu pasó de 22 a 45 metros de modu que durante el inviernu, dos terceres partes del terrenu de xuegu queden en sombra y el césped deteriorase. Por esta razón, instalose a 20 cm de profundidad, una red de tuberíes de polipropilenu con más de 30 km de recorríu por la que circula agua caliente, evitando así les xelaes del césped.

Tamién debiu a la nueva altura de la grada foi necesariu meyorar e incrementar la potencia de la illuminación e instalóse una proteición retráctil sobre la cubierta de preferencia pa que en casu de lluvia los espectadores se protexan. Tres la remodelación, l'aforu del estadiu ye de 110.000 espectadores.

Ya nel branu de 1998, y baxo la presidencia de Lorenzo Sanz, el Estadiu Santiago Bernabéu adaptó toes les sos localidades a asientu, fixando la so capacidad en 75.328 espectadores.

Años 2000[editar | editar la fonte]

Aspectu del Bernabeu durante la presentación de los equipos nel Real Madrid - Atlético de la temporada 2006-07

Con la llegada de Florentino Pérez a la presidencia del Real Madrid, pusose en marcha el llamau Plan Director del Estadiu Santiago Bernabéu, con un doble obxetivu: mexorar la confortabilidad del estadiu y la calidad de les sos instalaciones, y maximizar los ingresos procedentes del estadiu.

Pa ello invirtieronse 127 millones d'euros en cinco años (2001-2006) entre lo que destaca la ampliación y cubierta del llateral Este, la nueva fachada en Padre Damián, nuevos vestuarios, nuevos palcos y zones VIP, nuevu palco de honor asitiáu nel llateral Este, nueva zona de prensa tamién ubicada nel lateral Este, nuevu sistema d'audio, nuevos videomarcadores, nueva Sala de Trofeos, nuevos bares, colocación de calefacción nes grades, ascensores panorámicos, nuevos restaurantes, escaleres mecániques nes torres d'accesu y la puesta en marcha del edificiu multiusos na calle Padre Damián, que contará con la mayor macrotienda de fútbol y con oficines pal club.

Tras la ampliación del lateral Este y la creación de nuevos palcos, la capacidad del Estadiu Santiago Bernabéu ye de 81.044 espectadores, tos ellos sentaos.

Pa rentabilizar aún más el estadiu, creose el Tour del Bernabéu, nel que cualquier aficionau puede disfrutar de tos los rincones del estadiu.

Con el obxetivu de meyorar les comodidaes del espectador, el club estudia la creación d'un gran parking y el cubrimientu total del estadiu pa que ni el vientu ni la lluvia disminuyan l'espectáculu futbolísticu.

Nos años 2002 y 2004, el estadiu fue obxetivu de sendos ataques terroristas por parte de la organización terrorista ETA

En 2007, el estadiu Santiago Bernabéu alcanzó los 1000 partios de liga disputaos.

Amás, la última revisión de la UEFA el 24 d'ochobre de 2007, con motivu del partiu de Champions League contra el Olympiacos, sirvió como un pasu más nos trámites que se estan llevando a cabu para day al Santiago Bernabeu la categoría de "Estadiu de Élite" o Estadiu cinco estrelles. El 14 de payares del 2007, un mes antes de la celebración del 60 aniversariu de la inaguración del estadiu, la UEFA comunicava oficialmente al club la denominación de categoria: Estadiu d'élite 5 estrelles.

Ubicación[editar | editar la fonte]

El Estadiu Santiago Bernabéu encuentrase nel Paseo de la Castellana, nel distritu de Chamartín. Ocupa la mazana desllindada pol Paseo de la Castellana y les cais de Concha Espina, Padre Damián y Rafael Salgado .

Accesu[editar | editar la fonte]

Bernabeu.jpg

Puede accedese al Estadiu Santiago Bernabéu por mediu del Metro de Madrid, por la Llínea 10 na Estación de Santiago Bernabéu.

Tamién se pue llegar per aciu d'autobús nes llínees 14, 27, 40, 43, 120, 147 y 150.

Partios del Mundial de 1982 disputaos nel Estadiu Santiago Bernabéu[editar | editar la fonte]

Nel Bernabéu xugaronse los siguientes partios:

  • Segunda ronda (Grupu 2): Alemaña Federal v/s Inglaterra, Alemaña Federal v/s España, España v/s Inglaterra
  • Final: Italia v/s Alemaña Federal

Plantía:Partios bandera
Plantía:Partios bandera
Plantía:Partios bandera
Plantía:Partios bandera

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. http://www.realmadrid.com/estadio-santiago-bernabeu
  2. Léase la páxina del estadiu.
  3. http://elmundodeporte.elmundo.es/elmundodeporte/especiales/2002/02/centenario/1947.html Artículu de El Mundo recoyendo información de 1947, añu en que fue construiu el estadiu.
  4. Léase este artículo sobre el nombramientu del estadiu como cinco estrelles.

Enllaces externos[editar | editar la fonte]

Santiago Bernabéu
Wikimedia Commons tien archivos rellacionaos con: