Capitoliu de California

Coordenaes: 38°34′36″N 121°29′35″W / 38.5766°N 121.493°O / 38.5766; -121.493
De Wikipedia
Capitoliu de California
 Llugar Históricu de los EE.XX.
California State Capitol (en)
capitoliu y centro histórico (es) Traducir
Llocalización
PaísBandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Estaos California
Condáu condáu de Sacramento
Capital Sacramento
Coordenaes 38°34′36″N 121°29′35″W / 38.5766°N 121.493°O / 38.5766; -121.493
Capitoliu de California alcuéntrase en los EE.XX.
Capitoliu de California
Capitoliu de California
Capitoliu de California (los EE.XX.)
Historia y usu
Apertura1874
Dueñu California
Arquiteutura
Estilu neogriego (es) Traducir
arquiteutura neoclásica
palladianismo (es) Traducir
Pisos 3
Patrimoniu
NRHP 73000427
Cambiar los datos en Wikidata

El Capitoliu Estatal de California ye la sede del gobiernu de California, la vivienda de les cámares de la llexislatura estatal y l'oficina del gobernador en Sacramento, California. La estructura d'estilu neoclásicu, foi terminada ente 1861 y 1874 nel estremu oeste de Capitol Park. El Capitoliu y los terrenes cotizar na oficina del Rexistru Nacional de Llugares Históricos dende 1973, y apaez como un llugar de referencia histórica de California en 1974, con un re-dedicación del 9 de xineru de 1982 pa conmemorar el final de la restauración del bicentenariu proyeutu.

Arquiteutura[editar | editar la fonte]

Esterior[editar | editar la fonte]

L'edificiu basar nel edificiu Capitoliu de los Estaos Xuníos en Washington D. C. La fachada oeste termina nes badees de proyeición, y un pórticu de proyeutos dende'l centru del edificiu. Na base del pórticu de siete arcos de granitu refuerzo y sofitu percima del pórticu. Ocho columnes corinties estriaes llinia del pórticu. Una cornisa sofita'l frontón que representa percima de Minerva arrodiáu d'Educación, Xusticia, y Minería.

Percima de la cubierta plana con balaustrada ta la cúpula. La primer batería componer d'un pórticu de columnes corinties, pilastres del segundu, de Corinto. Llinia de grandes ventanes d'arco pared del tambor. La cúpula álzase 220 pies (67 m), igualando la del Capitoliu de los EE. UU., y sofita una llinterna con una cúpula más pequeña cubiertu con un remate d'oru de fueya esféricu.

Interior[editar | editar la fonte]

Estatua d'Isabel la católica y Cristóbal Colón.

La cámara del Senáu de California tien asientos pa los sos cuarenta miembros nuna sala de cámara grande envolubráu en colloráu, que ye un chisgo a la Cámara de los Lores británica, tamién la Cámara Alta (bien altota) de la llexislatura bicameral. La cámara introduzse al traviés d'un pasiellu del segundu pisu. L'alfombra colorada tien un diseñu de la dómina victoriana. Dende'l artesonado cuelga una reproducción llétrica de la llámpara de gas orixinal. Un tallaos a mano les tapes tarima d'una badea empotráu enmarcáu por columnes corinties. La frase llatina "civitatis Senatoris est libertatem tueri" ["Ye'l deber d'un senador pa protexer la llibertá del pueblu"] ta grabada nes llinies de la cornisa. Una semeya de George Washington por Jane Stuart, la fía de Gilbert Stuart, mira escontra baxo dende la paré anterior. El Sellu del Estáu cuélgase enriba.

Galería[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]