Máquina

De Wikipedia
Máquina
Cambiar los datos en Wikidata

Una máquina[1] ye'l conxuntu d'elementos móviles y fixos que faen posible aprovechar, dirixir, regular o tresformar enerxía, o facer un trabayu con un fin determináu. Según Franz Reuleaux inxenieru mecánicu estudiosu de maquines y mecanismos definió la maquina como: "combinación de cuerpos resistentes de manera que, per mediu d'ellos, les fuercies mecániques de la naturaleza puédense encauzar pa realizar un trabayu acompañáu de movimientos determinaos".
Denomínase maquinaria (del llatín machinarĭus) al conxuntu de máquines que apliquense pa un mesmu fin.

Denomínase mecanismu a los dispositivos o conxuntos de elementos que recibinedo una enerxía de entrada y, al traviés d'un sistema de tresmisión y tresformamientu de movimientos, realicen un trabayu.

Componentes[editar | editar la fonte]

Los elementos que componen una máquina son:

Convien señalar que los motores tamién son máquines, nesti casu destinaes a tresformar un tipu de enerxía (llétrica, química, potencial, cinética,enerxía calorífica) en enexía mecanica faciendo que un cuerpu xire en redol d'una exa o movimientu alternativu d'un pistón. Aquelles máquines que realicen el tresformamientu inversu, cuando ye posible, denominense máquines xeneradores o xeneradores y anque pueda pensase que se circunscriben a los xeneradores d'enerxía llétrica, tamién tienen d'incluyise nesta categoría otru tipos de máquines como, por casu, les bombes o compresores.


Evidentemente, en dambos casos vamos falar de máquina cuando tenga elementos móviles, de cuenta que quedaríen escluyíes, por casu, piles y bateríes.

  • Mecanismu: ye'l conxuntu d'elementos mecánicos,destináu a tresformar la enerxía proporcionada pol motor nel efeutu útil buscáu.
  • Bastidor: ye la estructura ríxida que soporta'l motor y el mecanismu, garantizando l'enllaz ente tolos elementos.

Componentes de seguridá: son aquellos que, ensin contribuyir al trabayu de la máquina, tán destinaos a protexer a les persones que trabayen con ella, Anguaño, nel ámbitu industrial ye de suma importancia la proteición de los trabayadores, atendiendo al Interpretación de la llei imperativu llegal y económicu y a la condición social d'una empresa que constitúi'l campu de la seguridá llaboral, que ta entendida dientro del conceutu más ampliu de prevención de riesgos llaborales.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]