Zuismu

De Wikipedia
Logo del Zuismu

El zuismu (de la palabra sumeria 𒍪 zu “conocer”) ye un grupu relixosu islandés establecíu nos años 2010, el cual reclamó ser un movimientu neopaganista basáu na relixón sumeria.[1] Rexistráronse como un grupu relixosu en 2013 cuntando n'ese entós con solo trés miembros. En 2015, so la nueva alministración, el grupu anunció que los fondos de los dueños a la ilesia zuistaserían rembolsados a cada miembru, dempués de qué afiliación creció a miles.

En 2020, el grupu foi acusáu de fraude y llaváu de dineru dempués d'establecer empreses pantasmes para esviar los fondos del gobiernu que la ilesia taba recibiendo para ellos mesmos.[2] Los fundadores recibieren primeramente sentencies por delles estafes.

Un altar Zuísta para l'adoración de Pazuzu

Historia[editar | editar la fonte]

El zuismu convertióse nuna relixón reconocida pol gobiernu d'Islandia en 2013, cuando s'enmendó la llei islandesa para dexar que más relixones non cristianes rexistraranse nel estáu.[3] La Ilesia Zuísta foi fundada unos pocos años antes, en 2010, por Ólafur Helgi Þorgrímsson, quien la dexó nuna etapa temprana de desenvolvimientu.[1]

A finales de 2015, la Xunta Directiva de la Ilesia Zuísta d'Islandia foi secuestrada por persones que orixinalmente nun taben rellacionaes col movimientu.[4] Sol mandatu del nuevu líder Ísak Andri Ólafsson, el zuismu convirtióse nun mediu de protesta contra les principales ilesies sofitaes pol gobiernu y contra la imposición d'un impuestu a tolos contribuyentes, pagable a la so relixón si teníen unu rexistráu; dempués de qu'empezara la protesta, más de 3.000 miembros xuniéronse nun curtiu periodu de tiempu a fines de 2015. Islandia rique que los contribuyentes s'identifiquen con una de les relixones reconocíes pol estáu, o con una relixón non reconocida o ensin relixón; págase un impuestu (d'aproximao 80 dólares estadounidenses, 50 llibres esterlinas en 2015) a la relixón pertinente, si reconozse, pero va correr directamente al gobiernu si nun se declara una relixón. El zuísmo, a diferencia d'otres relixones, promete devolver el dineru que recibe del impuestu.

Ágúst Arnar Ágústsson y la nueva xunta que dirixe Ísak Andri Ólafsson empecipiaron una disputa xudicial pol lideralgu de la organización. Ágúst Arnar Ágústsson foi finalmente repuestu como líder del movimientu y, n'ochobre de 2017, dempués de dos años d'actividá conxelada, el casu cerróse dexando a la ilesia desfacerse de los sos cargos y reembolsar a los sos miembros. 

Vease tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 «Dularfyllsta trúfélag á Íslandi verður brottfellt á næstunni». Stundin (14 April 2015). Archiváu dende l'orixinal, el 20 December 2017.
  2. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes :1
  3. Bromley, 2018.
  4. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes zuism.is-24Oct

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]