Zonotrichia atricapilla

De Wikipedia
10-03-2021 19:22

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu.

Zonotrichia atricapilla
Estáu de caltenimientu
Preocupación menor (LC)
Esmolición menor (IUCN)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Emberizidae
Xéneru: Zonotrichia
Especie: Z. atricapilla
(Gmelin, 1789)
Distribución
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Zonotrichia atricapilla o Gorrión gorridorado ye una especie d'ave de la familia Emberizidae. Añera nel norte d'Alaska y de Canadá y nel iviernu migra al oeste d'Estaos Xuníos y norte de Méxicu.

Los adultos miden ente 15 y 17 cm de llargor (dende la punta del picu hasta la punta de la cola) en permediu. Nun hai dimorfismu sexual. El color del cuerpu ye bien similar al d'otres especies del so xéneru: partes dorsales pardes leonadas y partes dorsales gris plomu, con dellos tonos parduzos nel banduyu. Les sos carauterístiques diagnósticas alcuéntrase na cabeza: una corona mariellu brillante con daqué de blancu na parte posterior, arrodiada por una gruesa raya negra que llenda colos güeyos y entiende la frente. El restu de la cabeza, incluyendo mexelles, nuca, gargüelu y pescuezu, ye gris.

Individuu con plumaxe ivernizu.

Pel iviernu, el plumaxe de los adultos puede camudar, volviéndose más opacu. La corona puede permanecer d'un color amarellentáu, o en dellos casu puede ser totalmente parda, lo que fai difícil la identificación de la especie. El mesmu patrón de plumaxe aplicar nos individuos xuveniles.

El so hábitat en primavera y branu ye l'interior de bosque de coníferes y n'árees de vexetación arbustiva de tundra. Nesa temporada, la so distribución entiende Alaska y el noroeste de Canadá (Yukón, Territorios del Noroeste, Columbia Británica). Pel iviernu migra al sur, pa distribuyise dende l'estremu suroeste de Canadá hasta'l norte de la Península de Baxa California, en Méxicu, y a lo llargo d'una amplia franxa del oeste de los Estaos Xuníos, prefiriendo árees arbustives trupes. Aliméntase principalmente de granes y inseutos.

El so cantar ye un xiblíu de trés notes, descendente, con delles tonalidaes quexumoses. Añera n'arbustos y pon ente 3 y 5 güevos blancos con manches parduces.

Referencies[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]