Zacaríes (papa)

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta

Zacarías (en llatín: Zacharias; Grecia, c. 679-15 de marzu de 752) foi'l papa n.º 91 de la Ilesia católica (741-752), veneráu como santu. Apenes se sabe nada de la so vida antes de ser consagráu como papa. Nos sos primeros años de pontificáu, Zacarías consiguió que los llombardos (pueblu xermánicu qu'ocupó'l norte de l'actual Italia) devolvieren delles ciudaes a la Ilesia.

Biografía[editar | editar la fonte]

Fora de la península itálica, Zacarías contribuyó a que Pipino el Curtiu destronara a Childerico III, últimu rei merovinxu. N'efectu, Pipino el Curtiu, mayordomu de Palaciu, yera l'home fuerte que gobernaba na práctica'l pueblu francu y Childerico III el rei débil llamáu a dar fin al llinaxe de Clodoveo. En tal situación, pa legitimar la so entamada usurpación del tronu, Pipino el Curtiu realiza al papa una comprometedora consulta cargada n'apariencia d'inocente busca de la ortodoxa conducta: ¿Quién tenía de ser el rei de los francos: el qu'exercía na práctica la realeza o quien la ostentaba nominalmente? El papa atayó la cuestión con esti veredictu: «Quien lo ye ello ye que síalo de derechu».

Asina nació una fuerte relación de venceyos políticos y relixosos ente'l Papáu y la dinastía Carolinxa, fundada por Pipino. Zacarías unvió al arzobispu Bonifacio por que coronara a Pipino el Curtiu rei de los francos en nome so.

#El so #fiesta celebra'l 15 de marzu.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Predecesor:
Gregorio III
Emblem of the Papacy SE.svg
Papa

741-752
Socesor: