Yuri Dolgoruki

De Wikipedia
Yuri Dolgoruki
Príncipe de Kiev (es) Traducir

Vida
Nacimientu Pereiaslav (en) Traducirdécada de de 1090
Nacionalidá Rus de Kiev
Muerte Kiev15 de mayu de 1157 (57/67 años)
Sepultura Iglesia del Salvador en Berestove (es) Traducir
Familia
Padre Vladímir II Monómaco
Madre Gytha de Wessex
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Rúrikovich
Estudios
Llingües falaes antiguu eslavu oriental
Oficiu políticu
Creencies
Relixón cristianismu ortodoxu
Cambiar los datos en Wikidata
Príncipe Yuri Dolgoruki

Yuri I Dolgoruki (en rusu Юрий Долгорукий, «Yuri el del Brazu Llargu»), tamién conocíu como Jorge I de Rus', (h. 1099–15 de mayu de 1157) foi'l fundador de Moscú.[3] y una figura clave na transición del poder políticu de Kiev a Vladímir-Súzdal dempués de la muerte del so hermanu mayor Mstislav el Grande. Reinó como Velikiy Kniaz (Gran príncipe) de Kiev dende setiembre de 1149 hasta abril de 1151 y depués otra vegada dende marzu de 1155 a mayu de 1157.

Actividaes en Rostov y Súzdal[editar | editar la fonte]

Yuri yera'l sestu fíu de Vladímir Monómaco. Anque la so fecha de nacencia ye dudosa, delles cróniques sostienen que l'hermanu mayor de Yuri, Viacheslav, díxo-y: «Soi enforma mayor que tu; yá tenía barba cuando tu nacisti». Yá que Viacheslav nació en 1083, esto fai que la nacencia de Yuri asocediera en redol a los años 1099-1100.

En 1108, Yuri foi unviáu pol so padre a gobernar nel so nome la vasta provincia de Rostov-Súzdal nel nordeste de la Rus de Kiev. En 1121, engarrar colos boyardos de Rostov y treslladó la capital de les sos tierres d'esa ciudá a Súzdal. Como la rexón taba pocu poblada, Yuri fundó ellí munches fortaleces. Fundó les ciudaes de Ksniatin en 1134, Pereslavl-Zaleski y Yúriyev-Polski en 1152, y Dmítrov en 1154. Tamién se-y atribúin popularmente la fundación de Tver, Kostromá y Vólogda.

En 1147, Yuri Dolgoruki entrevistar con Sviatoslav Ólgovich nun llugar llamáu Moscú. En 1156, Yuri fortificó Moscú con muralles de madera y un foso. Anque l'asentamientu probablemente esistió antes, a Dolgoruki de cutiu considerar el Fundador de Moscú». La so estatua mora na plaza del Conceyu na capital de Rusia.

Llucha por Kiev[editar | editar la fonte]

Anque se tomó gran interés en fortificar les sos tierres septentrionales, Yuri entá naguaba'l tronu de Kiev. Ye la so activa participación nos asuntos meridionales lo que-y valió'l nomatu de «Dolgoruki», esto ye, el del Brazu Llargu».[4] El so hermanu mayor Mstislav I de Kiev morrió en 1132, y «les tierres de Rus dixebráronse», como dixo un cronista. Yuri al intre declaró la guerra a los príncipes de Chernígov, entronizó al so fíu en Nóvgorod y prindó el Principáu de Pereyáslavl. Los novgorodianos, sicasí, traicionar, y Yuri vengóse tomando la so fortaleza clave, Torzhok.

En 1147, Dolgoruki retomó la so llucha por Kiev y dos años más tarde prindar, pero en 1151 foi espulsáu de la capital de la Rus de Kiev pol so sobrín, Iziaslav Mstislávich. En 1155, Yuri repunxo de nuevu Kiev. La so repentina muerte, sicasí, encendió un alzamientu anti-suzdaliano en Kiev. Yuri Dolgoruki foi soterráu na Ilesia del Salvador de Berestovo, en Kiev, pero'l so balta ta vacida.

Matrimonios y fíos[editar | editar la fonte]

La Crónica de Néstor señala que'l primer matrimoniu de Yuri socedió'l 12 de xineru de 1108. La so primer esposa yera fía de Ayepa Osenevich, jan de los cumanos. El so güelu paternu foi Osen. El so pueblu pertenecía a los kipcháks, una confederación de guerreros d'orixe túrquico.

La so segunda esposa, Helena, sobrevivió-y y treslladar a Constantinopla. La so ascendencia ye desconocida, pero Nikolái Karamzín foi'l primeru en formular la teoría de qu'Helena taba tornando a la so ciudá natal. Dende entós díxose que yera de la familia de los Comneno que gobernaba'l Imperiu bizantín a lo llargo de la vida de Yuri. Tendióse a identificala con Helena Comnena, una fía d'Isaac Comneno. La identificación fadría d'ella nieta d'Alejo I Comneno y Irene Ducas.

Yuri tuvo siquier quince hijos. Les identidaes de les madres nun se saben con seguridá. Los siguientes tán consideraos fíos mayores y usualmente atribuyir a la primer esposa:

Los siguientes fíos son consideraos más nuevos y tradicionalmente atribuyir a la segunda esposa:

Monumentos[editar | editar la fonte]

Los moscovitas veneraron la memoria de Yuri como'l llexendariu fundador de la ciudá. El so santu patrón, san Jorge apaez nel escudu de Moscú matando a un dragón. En 1954, alzóse-y un monumentu na cai Tverskaya de Moscú, la principal avenida de la ciudá, en frente del conceyu de Moscú.

La imaxe de Dolgoruki se estampó nuna medaya «En conmemoración del 800º aniversariu de Moscú», introducida en 1947.

El submarín nuclear Yuri Dolgoruki foi bautizáu por él.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Konstantin Bestuzhev-Ryumin (1900). «Q24470473» (en rusu). Russian Biographical Dictionary, Volume 2. 
  2. Afirmao en: Genealogics. Autor: Leo van de Pas. Llingua de la obra o nome: inglés. Data d'espublización: 2003.
  3. Pierre Lorrain, Moscou et la naissance d'une nation, Paris: Bartillat, 2010.
  4. Janet Martin, Medieval Russia, 980-1584, Cambridge: Cambridge University Press, 2007 (n'inglés).

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Iziaslav II
Gran príncipe de Kiev
1149-1151
Socesor:
Iziaslav II
Predecesor:
Iziaslav III
Gran príncipe de Kiev
1155-1157
Socesor:
Iziaslav III
Predecesor:
Vladímir II
Príncipe de Rostov y Súzdal
Socesor:
Andréi Bogoliubski